Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-23, 14:09
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubangi_Stomp
Den där "mannen" ÄR en skitstövel. Han har b.l.a. sagt följande till 28:åringen "I´m glad your not a feminist. Your pussy is only made for sex".

Kvinnan hade vaknat mitt i natten av att Assange hade förgripit sig på henne sexuellt. Jag tror att de hade haft ömsesidigt sex innan och sen somnat och ja sen vaknade kvinnan av att idioten "ville ha mer" - utan hennes vetskap.

Vem är "28-åringen" ???
Citera
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opensecret
De som känner Anna borde ju naturligtvis gå ut med det aktuella ofredandet. Annars fortsätter bara spekulationerna vilket framställer AA i en sämre dager. Ingen kommer lyssna på AA innan svaret kommer fram. sooner the better.

Eller så känner de till Annas förehavanden med lagen sedan tidigare och kan räkna ut med lillfingret hur den här historien ligger till.
Citera
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Varför skulle han dra sig ur om han hade kondom?

Tror mer på oskyddat och avbrutet samlag. Han kan ju fortfarande ha sprutat henne i ansiktet, men troligare är att han kom inuti henne, fast dom hade kommit överens om att han inte skulle det...

Kolla Ardin-tråden i Skvaller-forumet för fler indikationer. Inget bekräftat förstås. Vi ser alla fram mot intervjun i Rapport med Anna Ardin där hon berättar hur Assange la satsen i ansiktet på henne.
Citera
2010-08-23, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Hon är kanske inte manshatare, men tycks göra allt för att framstå som en sådan. Det är bara att referera hennes blogg.

Jag kanske inte är galen om jag springer naken genom Humlegården. Jag kanske bara vill framstå som galen.

Många skriver saker som är sarkastiska eller dragna till sin spets utan att man för den skull är manshaterska.

Angående hämndinlägget så är det väl många av oss alla som lekt med tanken att hämnas på någon som vi gillat/älskat och som gjort oss illa?!?
Sedan blir det något annat när de läses av de som inte känner bloggaren och ser hur mycket/lite allvar det finns i inlägget.
AA är en tjej med åsikter och som står för dem men också med mycket empati och koll på läget.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudmund
Nej , expressen fick sin info direkt ifrån polisen. Anna gick till aftonbladet. Det verkar också va nån hon inte gillar som skriver på expressen.
Känner inte hon Niclas Svensson som skrev artikeltn?
Citera
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mediabevakaren
Undrar hur ordföranden i Broderskapsrörelsen tänkte när han hängde ut sin politiske sekreterare
http://www.newzglobe.com/sv/artikel/...leaks-grundare

Han har väl inte hängt ut henne. Det var ju ytterskt korrekt svar på frågorna
Citera
2010-08-23, 14:11
Bannlyst
Citat Anna Ardin 2005 Buenos Aires:

Jag är kompetent.
Jag stavar bra och kan många språk.
Dessutom har jag en IQ på 143 och gillar facket.
Jag tycker om djur och miljö och måttliga rättshaverister.
Jag kan mycket om många saker och kan ta ut examen i statskunskap.
I september flyttar jag till Sverige, då skulle det vara schysst om nån kunde ha ett jobb åt mig
.

Lite mer Anna-lektyr:

http://webcache.googleusercontent.co...&client=safari
Citera
2010-08-23, 14:11
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubangi_Stomp
Det är inte CIA som ligger bakom. Den där "mannen" ÄR en skitstövel. Han har b.l.a. sagt följande till 28:åringen "I´m glad your not a feminist. Your pussy is only made for sex". Säger ganska mycket om hans skeva inställning till kvinnor.

Kvinnan hade vaknat mitt i natten av att Assange hade förgripit sig på henne sexuellt. Jag tror att de hade haft ömsesidigt sex innan och sen somnat och ja sen vaknade kvinnan av att idioten "ville ha mer" - utan hennes vetskap.

Det där med CIA är något den där uppblåsta jäveln hittar på själv. Så jävla wanted är han inte.

Om ni undrar vart jag fått tag på informationen så kan jag säga som alla andra att det är från en s.k. säker källa.

Vi vet. Du behöver inte berätta mer. Ingen vill ge Anna Ardin rätt ändå.
Citera
2010-08-23, 14:13
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av opensecret
Någon här måste ju känna Anna! Hon har ett rikt socialt liv och syns ofta i politiska sammanhang. Vem är personen? Vore ju otroligt om ingen här vet mer.
Det vete tusan. Radikalfeminister av den kalibern har nog en tvärinavlad bekantskapskrets.

Skulle tro att hennes "medsystrar" håller henne om ryggen till varje pris. Sanning, rättssäkerhet, osv är samtliga underordnade Saken.

Sen är det ju en subjektiv fråga. Kände Anna sig utnyttjad eller ofredad så är det ju hennes sanning.

Kanske JA betedde sig klumpigt, eller ogentlemannamässigt. Men ju mer som kommer fram så framstår ju Anna mer och mer som en väldigt lättstött kvinna, och som sannerligen vet hur man serverar en hämnd. I aftonhoran säger hon att JA inte är våldsam, att hon inte är rädd för honom, och att de inledde en sexuell akt frivilligt, men att han sen klev över gränsen. Inget våld har alltså varit inblandat.

Nej, nu väntar jag på att vi ska få se "standardblankett för sexuell förbindelse", känns som att man kan behöva ha en i bakfickan inför helgen.
Citera
2010-08-23, 14:14
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av centralen

Jag är kompetent.
Jag stavar bra och kan många språk.
Dessutom har jag en IQ på 143 och gillar facket.
Jag tycker om djur och miljö och måttliga rättshaverister.
Jag kan mycket om många saker och kan ta ut examen i statskunskap.
I september flyttar jag till Sverige, då skulle det vara schysst om nån kunde ha ett jobb åt mig
.

Lite mer Anna-lektyr:

Det var ju det jag sa – Anna Ardin kulturkrockar med den stora världen.

Jag skäms för att vara svensk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Skulle någon vänlig själ kunna sammanfatta vad vi nu vet om AA och vad vi vill få reda på?
Här finns en någotsånär sammanfattning om läget till igår på engelska:
http://nicholasmead.com/2010/08/21/how-to-smear-a-hero/

Intressanta klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=QzaDtt5VGuw
http://www.youtube.com/watch?v=SLy2UOaA0CU

Det här är också ganska intressant:
http://www.guardian.co.uk/media/2010...assange-sweden
Citat:
Sources close to the woman said that issues arose during the relationships about Assange's willingness to use condoms.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av centralen
torsdag, juni 02, 2005
Med det där arslet får du gärna komma och skita i mitt hus.
Det är inte alla komplimanger jag klarar av att uppröra mig över längre. Nästan tyckte jag att rubrikkomplinmangen var spexig. Men när någon ville "piska mig med mitt könshår" eller varför inte "äta min mens" insåg jag att latin-lover konkurrensen här gått helt över styr.

Män (särskilt tydligt var det i Paraguay där några timmar på stan innebar säkert trettio oprovocerade s k piropos), är ibland så fruktansvärda! Även här, i det många menar vara latinamerikas kulturhuvudstad Buenos Aires, har manskulturen grava brister. En av de mildare, men mer allomfattande, formerna av könsförtryck är väsandet av "hermosa" eller "preciosa" (typ snygging), precis när kvinna har passerat!

De vill inte ha kontakt, eller svar, utan de vill bara visa sin överlägsenhet och rätt att definiera mig. Ingen säger det till mig, utan alltid, ALLTID när jag just gått förbi. Jag är förnedrad. Jag är inte en person. Komplimanger blir förolämpningar, och många förstår det. Att peka finger framkallarjubel, och att vända sig om och säga "låt mig vara i fred", renderar samma piropo flera gånger om. I alla fall den här mannen fattade att det var jobbigt för mig, redan från början.

Det är ett effektivt vapen för att få kvinnorna att hålla sig undan, slå ner blicken, byta trottoar när det kommer en man. I Paraguay finns kvinnorna inte. Inte vad jag vet i alla fall. (Om man får tro åklagaren av de svenska männen som sitter haffade i Asunción – så finns det dock gott om kvinnor att komplimentera, handla med, våldta och filma.) I Argentina finns dom, med 53 % av männens lön och väldigt välmanikyrerade naglar. Jag känner mig hur som helst inte bara kränkt av män på gatorna, utan rent av hotad också, trots att det är mitt på dagen.

”Hej vad du är vacker” i Uppsala. Kanske blir jag glad. Förmodligen menar mannen det. Här struntar jag faktiskt i om så är fallet. Kanske kan jag skriva ett brev med hur jag känner mig, fotostatkopiera och ge till alla dessa mentala våldtäktsmän, hålla ett seminarium, skriva en motion. Fast det är förstås förknippat med stora risker. Jag förstår slöja. Jag förstår bourka. I ett patriarkalt samhälle skyddar det kvinnor. Ta först bort patriarkatet. Ta sedan bort slöjan. Inför slöja i Paraguay. Eller tillåt mig att bära en sån där kort liten kniv som puntilleron använder för att skära halsen av tjuren när matadoren misslyckats.

Hon känner sig förnedrad av att någon kallar henne snygging.

Hon är uppenbart psykiskt störd.

Är det Snygging Assange sagt till henne som orsakde att hon gick bärsärkagång?
Senast redigerad av Mafia 2010-08-23 kl. 14:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in