Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-23, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Och som sen åklagaren la ner. Utan att ens prata med den anklagade.
De lade ner våldstäktsanklagelsen som de själva velat testa och utreder ofredande.
Citera
2010-08-23, 23:13
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniska
De lade ner våldstäktsanklagelsen som de själva velat testa och utreder ofredande.

Ja, och den lär läggas ned lika snabbt. Efter att åklagaren har jobbat ihop lite mer att gå på.
Citera
2010-08-23, 23:15
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Så han tog av sig kondomen för AA, och hade aldrig kondom på sig med den yngre tjejen, var det detta som våldtäkten bestod i?

Lessen men jag tror - även om till och med The Guardian skvallrade om kondomslarveri - att just kondomspåret verkar helfel. Om man är en paranoid man har man väl kondom på sig? Hur många män grinar inte ut och skriver jävla böcker om hur hemskt det är att plötsligt vara far efter ett engångligg? Här har vi en man med extrem tro på att hela planetens underättelsetjänster vill se honom död nu på stört, som nojjar om hur han reser och att det kommer märkliga människor in på Café på Island när han är där "säkert CIA", skulle han vara slarvig med säden och riskera potentiella mina-Assanges världen runt?

Eller så är det väl så, och då är den där Assange ännu dummare än vad jag trodde.
Citera
2010-08-23, 23:18
Medlem
hehe ... jag undrar fortfarande vad Mattias Ardin kommer att säga till sin kusin vid nästa släktmiddag de kommer att ha tillsammans. För Mattias Ardin läser inte denna tråd just nu MEN ett säkert tips är att någon i försvarsmakten gör det och kommer att fråga honom om hans kusin angående Wikileaks Julian Assange .... och så får han hela händelseförloppet serverat framför sig

hade det varit min kusin och jag som legat vid fronten i Afgahnistan har jag ju inte kunnat hålla tyst utan tvunget fråga om Julian Assange
Citera
2010-08-23, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Okej. Och vad av alla dessa förlag tror du hände mellan Assange och AA, som AA inte OMEDELBART reagerade på? Det dröjde ju först en vecka innan hon anmälde, och först efter att hon pratade ihop sig med den andra tjejen. Allt det du räknade upp, kunde hon ha tagit hand om på stubben. Gett killen ett kok stryk, kastat ut honom, beslagtagit kameran, whatever.

I aftonbladets artikel (tror jag att det var) så berättar AA att hon gav sin berättelse som stöd till den andra kvinnans berättelse, som har varit med om något mycket värre.

OM nu någon av tidigare exempel skulle ligga bakom anmälan kan det ha gått till såhär:

Assange gör något AA inte vill och tydligt talat om för honom. Hon tänker att Assange är väl en skitstövel och bestämmer sig för att bara inte ligga med honom mer. Men lite senare kontaktar den andra kvinnan AA och berättar vad hon har varit med om. AA inser då att Assange har satt sitt skitstövelaktiga beteende i system och ger sig nu på yngre kvinnor som kanske inte lika starka som henne själv. Därför går de till polisen, och därför dröjer hennes anmälan om ofredande så länge.

OBS! Innan Assange-lovers hoppar på mig och skanderar att jag på förhand dömer honom, så vill jag påpeka att jag INTE har tagit ställning i skuldfrågan. Det ovanbeskrivna scenariot är endast en hypotes och svar på en mycket konket fråga från Skidaddle
Citera
2010-08-23, 23:19
Medlem
Man väntar fanimig inte så länge som AA gjorde innan man går till polisen, inte om man är en sådan person som AA utgett sig själv för att vara. "Jag är en kvinna med skinn på näsan".
Den enda anledningen torde vara att de två kvinnorna lade ner tid på att prata sig samman innan de gick till polisen. Men det verkar ju inte ha gått som planerat.

Kvinnor som hatar män
Mannen som lekte med radikalfeministen
Luftslottet som sprängdes
Citera
2010-08-23, 23:19
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Borde inte Assange ha hörts innan bedömningen görs att kvinnan inte är trovärdig?

Kvinnans berättelse kan faktisk vara 100% trovärdig men den behöver för den skull inte rymmas inom lagrummet för våldtäkt vilket chefsåklagaren snabbt insåg efter att ha tagit del av förhöret med henne.
Att kvinnan själv upplevde det så eller att polisen som gjorde anmälan ansåg det minskar inte trovärdigheten.

Precis. Det är just det som är min huvudhypotes.
Citera
2010-08-23, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liobov
Assange gör något AA inte vill och tydligt talat om för honom. Hon tänker att Assange är väl en skitstövel och bestämmer sig för att bara inte ligga med honom mer. Men lite senare kontaktar den andra kvinnan AA och berättar vad hon har varit med om. AA inser då att Assange har satt sitt skitstövelaktiga beteende i system och ger sig nu på yngre kvinnor som kanske inte lika starka som henne själv. Därför går de till polisen, och därför dröjer hennes anmälan om ofredande så länge.[/i]

Just så tror jag det gått till utifrån Aftonbladets intervju.
Citera
2010-08-23, 23:22
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Precis. Det är just det som är min huvudhypotes.

Känns som om den hypotesen är helrätt.

Men spåret med soldatkusinen var riktigt kul.
Citera
2010-08-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob

* Tjej som här kallas T20 anmäler sig frivilligt att hjälpa till med Julian Assanges träff i Stockholm? Eller kontaktar hon Piratpartiet?

Hon kontaktar Ardin, som förutom att vara pressekreterare för broderskapsrörelsen också ställt upp som bona fide personlig pressekreterare åt Assange som broderskaparna stod som värd för. (Wikileaks har ju brist på pengar) Det har hela tiden sagts att det var samma kvinna som hon (T20) kontaktar senare. Vi vet nu att det var Ardin i den senare kontakten och därför var det hon även inledningsvis. De "har aldrig träffats innan" sägs det också, vilket förmodligen inte utesluter nätbekantskap. Min bedömning är att något slags koppling med SAP-komplexet och/eller AA personligen måste hon haft för att ha släppts in i sällskapet. De kan ju inte ta in rena främlingar från gatan.

Citat:
* JA planerar att i samband med sin vistelse i Sverige släppa ytterligare dokument? JA planerar att skriva en krönika i Aftonbladet?

Första krönikan i AB skulle ha gått i tryck strax efteråt. Kanske redan på söndagen.

Citat:
Om man jämför med Profumoskandalen och det handlar om en konspiration (då borde det också finnas en intressant film nånstans) är det T20 som är mest intressant här. Varför kallas hon så? Jag har förstått att "Mirre" inte var något riktigt spår men vad vet vi om T20?

Någon film behövs väl inte av de eventuella konspiratörerna och vad skulle den visa i så fall? Att det inte var någon våldtäkt?
Citera
2010-08-23, 23:23
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxus
Du har helt rätt, jag har åxå täntk i de banorna, det måste ligga en hund begraven i fallet. Sedan sitter ett gäng tomtar här och diskuterar om det ena och det andra.

Jag tror personligen att Anna Ardin sitter just nu och skrattar åt alla som diskuterar om henne, frågan är vad vill hon få ut av det hela. Hon har redan lyckats med sin smutskastning mot Julian Assange, men vad kan motivet vara? Är det så enkelt att hon är en rabiatfeminist som hatar alla män?

Vi vet att hon är en smart kvinna med en hög IQ, men finns det en dold agenda bakom hennes agerande? Varför vill en kvinna som har så mycket uppdrag och så lite tid plötsligt jobba helt ideellt när Julian Assange kommer till Sverige?

Enligt polisen och åklagarmyndigheten så var det inte de som kontaktade Expressen så de enda som återstår är Anna Ardin och hennes kompis. Frågan är varför?

Julians mål med att komma till Sverige var att fixa servrarna mha Piraterna och att fixa sina kontrakt med Aftonbladet och Svd. Sen vill han gärna göra ett framträdande också, men det är lite extrajobb vid sidan av. Alltså Piraterna är hans huvudsakliga värdar. Både de och AA är egentligen upptagna med valdebatt så jag spekulerar nu i att Anna har tagit chansen att lansera sig som presskontakt under Sverigeresan och Piraterna har tyckt att det var OK. Kom ihåg att Anna skötte press åt Ship to Gaza och det var en stor uppgift. Hennes bevekelsgrunder kan vi bara spekulera i, allt från personlig vinning till att få komma nära den person som enligt hennes kusin personifierar Djävulen på jorden. Eller ville hon bara frottera sig med kändisar. Eller så hade hon chansen att lansera den verkliga agent provocateuren, den yngre kvinnan som skulle sätta Julian säkert fast i honungsfällan. Ge dem en chans att mötas, och efter fullbordat värv hjälpa till att styra upp konsekvenserna till maximal smutskastning.
(Foliehatt av)
Citera
2010-08-23, 23:24
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liobov
I aftonbladets artikel (tror jag att det var) så berättar AA att hon gav sin berättelse som stöd till den andra kvinnans berättelse, som har varit med om något mycket värre.

OM nu någon av tidigare exempel skulle ligga bakom anmälan kan det ha gått till såhär:

Assange gör något AA inte vill och tydligt talat om för honom. Hon tänker att Assange är väl en skitstövel och bestämmer sig för att bara inte ligga med honom mer. Men lite senare kontaktar den andra kvinnan AA och berättar vad hon har varit med om. AA inser då att Assange har satt sitt skitstövelaktiga beteende i system och ger sig nu på yngre kvinnor som kanske inte lika starka som henne själv. Därför går de till polisen, och därför dröjer hennes anmälan om ofredande så länge.

Jovisst. Hon kan mycket väl ha uppfattat det så. Men det sammantaget med hennes queer/manshatar/paranoia/do gooder/whistleblower/högriskbeteende får i alla fall min rättshaveristradar att gå igång. Jag tror mycket väl att hon ville ge sitt stöd till den där "utsatta" flickan som blivit så "ofredad" av det där "svinet". Men är det mindre förljuget bara för att hon tror på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in