Citat:
Ursprungligen postat av skjutsnuten
Ursäkta.. nu är jag inte helt uppdaterad här. Men jag tvekar på att det är olagligt att filma/fota/banda nån som har sex så länge den ena parten vet om det. Jag får ha en filmkamera i mitt sovrum o filma så många tjejer jag vill som knullar loss med mej. Det är först när jag sprider det utan deras tillstånd utanför min närmaste krets som jag kan gå med på att det skulle kunna vara ett brott.
Att sliska leverpastej på sin partner under sex tvekar jag ganska mycket oxo på att det skulle vara nåt brott. Likaså blod, jävla otur för alla tjejer som inte känt av att mensen börjat komma då.
Du drar ihop en lista som inte stämmer bara för att ha nåt att komma med.
Lagparagrafen om ofredande
7 § Den som handgripligen antastar eller medelst skottlossning, stenkastning, oljud
eller annat hänsynslöst beteende eljest ofredar annan, döms för ofredande till böter eller fängelse i högst ett år. Lag (1993:207).
Just pga frasen "annat hänsynslöst beteende" verkar det som att en del poliser/åklagare kan klämma in nästan vad som helst under denna åtalspunkt. Att filma i smyg eller smeta ned folk med äckliga saker är inte olagligt i sig, men om det sker
mot partnerns uttryckliga vilja kan det bli brottsligt. Och ofredande är en tacksam paragraf att ta till i sådana fall.