Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-08-23, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liobov
Inte för att jag tror att det är relevant i just detta fall men jag kan ge dig flera exempel:

Att kissa eller bajsa på partnern under eller i anslutning till sexakten
Att smeta ner partnern med någon annan ovälkommen substans (blod, leverpastej, rotmos you name it)

Att videofilma partnern under eller i anslutning till sexakten, utan dess medgivande
Att ta fotografera partnern under eller i anslutning till sexakten, utan dess medgivande
Att göra en ljudupptagning under eller i anslutning till sexakten, utan partens medgivande

Om jag sitter ock klurar på saken kommer jag säker på 20-tal exempel till. Men jag tror du fattar ändå...
Kan vara förklaringen till de skilda brottsrubriceringarna som gjorts av åklagarna. Relanserar min teori att han pissat på feministerna. Efteråt med slakt organ - ofredande?
Citera
2010-08-23, 23:29
Medlem
TinFoilBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattafanken
Om man skall tro på Anders Jallai så torde ju AA vara inhyrd för just detta, men det verkar inte så. Eller är hon en pansy som antyddes med det märkliga Lee Harvey Oswald inlägget?

Jag tror i så fall att den yngre tjejen kan ha varit själva honungsfällan men att man räknade med (inte så svårt) att AA skulle reagera starkt och kanske kunna driva det här säkert i media. Kanske man inte ens visste att även AA haft tassarna i syltburken?
Citera
2010-08-23, 23:30
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
Inte för att jag tror att det är relevant i just detta fall men jag kan ge dig flera exempel:

Att kissa eller bajsa på partnern under eller i anslutning till sexakten
Att smeta ner partnern med någon annan ovälkommen substans (blod, leverpastej, rotmos you name it)

Att videofilma partnern under eller i anslutning till sexakten, utan dess medgivande
Att ta fotografera partnern under eller i anslutning till sexakten, utan dess medgivande
Att göra en ljudupptagning under eller i anslutning till sexakten, utan partens medgivande

Om jag sitter ock klurar på saken kommer jag säker på 20-tal exempel till. Men jag tror du fattar ändå...

Allt detta är ju faktiskt tillåtet, speciellt foto, video och ljudupptagningar
Citera
2010-08-23, 23:31
Medlem
PhilipMarlowes avatar
M. Ardin kan ha med saken att göra;jag tyckte det verkade som om den där experten på underrättelseverksamhet i Aktuellt (21.00) insinuerade något sådant.
Citera
2010-08-23, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skjutsnuten
Ursäkta.. nu är jag inte helt uppdaterad här. Men jag tvekar på att det är olagligt att filma/fota/banda nån som har sex så länge den ena parten vet om det. Jag får ha en filmkamera i mitt sovrum o filma så många tjejer jag vill som knullar loss med mej. Det är först när jag sprider det utan deras tillstånd utanför min närmaste krets som jag kan gå med på att det skulle kunna vara ett brott.

Att sliska leverpastej på sin partner under sex tvekar jag ganska mycket oxo på att det skulle vara nåt brott. Likaså blod, jävla otur för alla tjejer som inte känt av att mensen börjat komma då.

Du drar ihop en lista som inte stämmer bara för att ha nåt att komma med.

Lagparagrafen om ofredande
7 § Den som handgripligen antastar eller medelst skottlossning, stenkastning, oljud eller annat hänsynslöst beteende eljest ofredar annan, döms för ofredande till böter eller fängelse i högst ett år. Lag (1993:207).

Just pga frasen "annat hänsynslöst beteende" verkar det som att en del poliser/åklagare kan klämma in nästan vad som helst under denna åtalspunkt. Att filma i smyg eller smeta ned folk med äckliga saker är inte olagligt i sig, men om det sker mot partnerns uttryckliga vilja kan det bli brottsligt. Och ofredande är en tacksam paragraf att ta till i sådana fall.
Citera
2010-08-23, 23:33
Medlem
Rorass avatar
Senaste sammanfattningarna: https://www.flashback.org/sok/sammanfattning?t=1275257
Citera
2010-08-23, 23:35
Medlem
lajjjbans avatar
Citat:
7 § Den som handgripligen antastar eller medelst skottlossning, stenkastning, oljud eller annat hänsynslöst beteende eljest ofredar annan, döms för ofredande till böter eller fängelse i högst ett år. Lag (1993:207).

Just pga frasen "annat hänsynslöst beteende" verkar det som att en del poliser/åklagare kan klämma in nästan vad som helst under denna åtalspunkt. Att filma i smyg eller smeta ned folk med äckliga saker är inte olagligt i sig, men om det sker mot partnerns uttryckliga vilja kan det bli brottsligt. Och ofredande är en tacksam paragraf att ta till i sådana fall.

Som jag svarade dig nyss, att filma någon i sovrummet (även mot någons uttryckliga vilja) är fullt tillåtet.
Citera
2010-08-23, 23:35
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:

Nu är jag inte uppdaterad på upphovsrättsbrott. Men när det gäller film faller det under intellectual property. Vilket innebär att så länge en av dom filmade parterna är medveten om filmningen är det okej. Annars skulle aldrig Janne Josefsson kunna smygfilma sina reportage. Dvs, jag skulle kunna filma dig utan ditt medverkande, och släppa filmen på bio. Däremot vet jag inte hur det fungerar med smygfilmad sex.
Citera
2010-08-23, 23:40
Medlem
Citat:

Assange gör något AA inte vill och tydligt talat om för honom. Hon tänker att Assange är väl en skitstövel och bestämmer sig för att bara inte ligga med honom mer. Men lite senare kontaktar den andra kvinnan AA och berättar vad hon har varit med om. AA inser då att Assange har satt sitt skitstövelaktiga beteende i system och ger sig nu på yngre kvinnor som kanske inte lika starka som henne själv. Därför går de till polisen, och därför dröjer hennes anmälan om ofredande så länge.

OBS! Innan Assange-lovers hoppar på mig och skanderar att jag på förhand dömer honom, så vill jag påpeka att jag INTE har tagit ställning i skuldfrågan. Det ovanbeskrivna scenariot är endast en hypotes och svar på en mycket konket fråga från Skidaddle

Både Anna och Assange skall smädas när det gäller detta. Båda företräder pro-muslimska intressen och utgör således ett hot mot hela den fria västvärlden.
Citera
2010-08-23, 23:48
Bannlyst
Finn intervjun där han pratar om det här på Aljazeera på YouTube eller så?
Citera
2010-08-23, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Varför tillät sig en så professionell tjej som Anna Ardin att "hoppa i säng"/"sexa" med personen hon var pressekreterare åt?

She could be crazy

Nej men eftersom ni har uteslutit attention whore med gigantiskt ego och bekräftelsebehov samt narcissism inte riktigt passar in på hennes altruistiska profil så måste det nog bero på att hon är:

Serviceinriktad!
Citera
2010-08-23, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilBob
Jag tror i så fall att den yngre tjejen kan ha varit själva honungsfällan men att man räknade med (inte så svårt) att AA skulle reagera starkt och kanske kunna driva det här säkert i media. Kanske man inte ens visste att även AA haft tassarna i syltburken?

Detta låter rimligt men går ej att utröna innan Flashbacks detektiver vet mer om AA's medanklagerska.
Tycker det är lågt att medvetet ta bort kondom trots överrenskommelse under samlag med ONS om detta nu är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in