Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2011-11-11, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Det är Borgström med alla hans kontaker in i både media-, rättsliga och politiska makten som är absolut farligast för JA-sidan. Han förkroppsligar sosse-maffian i mina ögon.
På sätt och vis tror jag det varit till JAs fördel att han hållit sig undan Sverige en tid. Det har behövts för att bland annat vi på Flashback ska fått fram all skit i detta ärende. Media kan nu inte på samma sätt rida på den allmänna okunnigheten och oblygt föra fram negativ och felaktig rapportering om JA. Det kommer att stärka JA-sidan i kommande rättsliga turer.

Rättsprocessen kontrolleras av borgarna. Tant Gredelin är högsta hönset vad gäller den juridiska hierarkin, hon har lagt sig i rättsprocessen och krävt att JA 'turn himself in' som en dömd brottsling samt kontrollerar den rättsliga processen totalt, bl a via sin underställde riksåklagaren, utnämningar av hennes kompisar till TR. Marie Källström, gift med en Ask-underställd, var den som häktade JA på lösa boliner och ofattbart nog outade honom till Bonnier-pressen, som inte heller tillhör sosse-sfären. Bonnier-pressen har i alla sina organ, främst i Expressen o DN drivit en osmaklig hatkampanj mot JA. Reinfeldt själv har lagt sig klantigt i rättsprocessen och vägrar ge JA garanti att han inte blir utlämnad. Om det verkligen bara gällde sexprocessen och förhör, kunde han lätt göra det. Men nej, han måste hit till varje pris.

Som målsägarbiträde är CB inte JA's största problem. Han har en begränsad roll i det här. Det är den politiska klassen + åklagarna + polisväsendet + de politiska nämndemännen som är den största boven i dramat

Hur immoraliska sossarna än är, i denna häxprocess är det borgarna som har byxorna på. Därmed inte sagt, att sossarna inte hade agerat lika immoraliskt om de hade varit styrande.
Citera
2011-11-11, 22:15
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Julian verkar ha fattat beslut om att komma till Stockholm, senast 6 december.
Sex personer följer med. WL har varit en non profit organization och de sex behöver husrum utan hotellkostnader.
Den som kan ordna boende, kontakta Ullman PR AB, 08 702 31 50, www.ullmanpr.se
Förlåt, jag tappade en siffra, senast 26 december var den uppgift jag hört. Jag fick intrycket att JA kan dyka upp nu och när som helst fram till och med julhelgen. Han kan förstås ändra planer och beroende på Nys förhör kan vistelsen bli kort eller längre. Den som kan ordna boende för sex personer på så obestämd tid kan höra av sig till Ullman PR.
Citera
2011-11-11, 22:28
Medlem
simba_rocks avatar
Citat:
Förlåt, jag tappade en siffra, senast 26 december var den uppgift jag hört. Jag fick intrycket att JA kan dyka upp nu och när som helst fram till och med julhelgen. Han kan förstås ändra planer och beroende på Nys förhör kan vistelsen bli kort eller längre. Den som kan ordna boende för sex personer på så obestämd tid kan höra av sig till Ullman PR.

Det var väl det här som hände när Julien åkte dit. Han bodde inte på hotell utan inneboende hos Anna Ardin. Va faen kan dom inte hyra ett billigare hotellrum. Kommer o sluta med att ytterligare några Anna, Sofia blir våldtagna !!
Citera
2011-11-11, 22:39
Medlem
the saints avatar
I AB:

Assange får svenskt pr-stöd

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle13922890.ab

Citat:
Troligen kommer han att släppas fri efter förhör. Många tvivlar på att det kommer att bli något åtal eftersom ord kommer att stå mot ord.

Det är vi väl många som anser, men visst kan man väl här ana en omsvängning hos AB, till en mera realistisk inställning? Man har övergett den mest rabiata anti-JA-inställningen.

Följer Expressen snart upp, månne?

Man kanske vet något som vi andra inte vet? Kan JA ha fått försäkringar, att det mest är för syns skull, han behöver inställa sig?

Något som kan tydas i både positiv och negativ riktning är följande:

Citat:
Stockholmspolisen kommer att mörka både tidpunkt och plats för hans ankomst.
Citera
2011-11-11, 22:53
Bannlyst
Citat:

Hmmm, har ni kollat Leijnefors och NY:s semesterscheman för december / julhelgen, om tågordningen hålls ska Leijnefors fråga och Ny kan då ev begära in kompletteringar, vilket kan bli högst akademiskt om nu någon sitter med en sangria under en palm......

Not: SvT play rapport och deras hela hemsida gick ned helt direkt efter inslaget om Assange.
Senast redigerad av stuxnet 2011-11-11 kl. 23:05.
Citera
2011-11-11, 22:54
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
I AB:

Assange får svenskt pr-stöd

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle13922890.ab

Det är vi väl många som anser, men visst kan man väl här ana en omsvängning hos AB, till en mera realistisk inställning? Man har övergett den mest rabiata anti-JA-inställningen.

Följer Expressen snart upp, månne?

Man kanske vet något som vi andra inte vet? Kan JA ha fått försäkringar, att det mest är för syns skull, han behöver inställa sig?

Något som kan tydas i både positiv och negativ riktning är följande:

Jag tror att "the powers that be" anser att Julian Assange i allmänhet, och Wikileaks i synnerhet, är oskadliggjort för den överskådliga framtiden (nu och ett år eller två framöver). Varför totalt krossa och begrava Wikileaks? Då kommer bara någon ny ännu smartare organisation att skapas för att fylla tomrummet. Nej, bättre låta Wikileaks och Julian Assange vara kvar, extremt försvagade.
Citera
2011-11-11, 23:54
Medlem
MilitantCanibals avatar
Citat:

Lol, detta tyder på att Aftonbladet baserar sina artiklar enbart på ditt inlägg på Flashback.
Citera
2011-11-11, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Det där kommer från TT, och publicerades först i samband med High Courts beslut den 2 november.
Citera
2011-11-12, 00:02
Medlem
Irmeli Krans twittrar lite med Ardin och Cissi Wallin, retweetar Niklas Svenssons inlägg. Förstärker intrycket av att IK är lite mer korkad än vanliga poliser, samt inte skulle ha tillåtits att delta i utredningsarbetet från början pga jäv.
Det har antytts att någon från Klarapolisen läckte till Expressen/Niklas Svenson omgående. IK får sättas upp som en möjlig kandidat som skyldig till läckaget. Hennes bloggande visar på en kvinna som är närmast besatt och djupt imponerad av såväl sossepolitiker som journalister.

http://twitter.com/#!/Kransdraken
Citera
2011-11-12, 10:24
Bannlyst
Gårdagens hysteri angående Assange PR-uppdrag åt Ullman beskrivs ganska bra här:
http://rixstep.com/1/1/20111111,00.shtml

Nu har både moderatorerna och medlemmarna här en bra kvittens på hur hårt bevakad denna tråd är, och återigen hur dagens journalister har svåra handikapp med källforskning och cred, senaste invaliden i detta ämne är herr Svedjetun.
Senast redigerad av stuxnet 2011-11-12 kl. 11:05.
Citera
2011-11-12, 14:07
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guaponi
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor

Och återigen så är det ingen av oss som vet om Albertus.Pictor är mördare , pedofil, våldtäktsman , skyldig till krigsförbrytelser ... Ingen vet heller om jorden är rund, solen är varm, om månen till 100% består av ost ... Ingen här vet heller om Albertus.Pictor tar den i tvåan och om han brukar stjäla kondomer på ICA som han klipper sönder ... Tänk vad mycket det är som ingen vet

Moget....

Är det ingen som reagerar på att herr Assange anser sig behöva en PR-konsult? Vad är det spinndoktorn herr Ullman ska twista till så att herr Assange framstår i bättre dager?
Citera
2011-11-12, 14:48
Medlem
Windchesters avatar
Läste idag att Assange anställt Ullman PR för att påverka opinionen.. Bra val av företrädare om man är anklagad för gärningar av sexuellkaraktär...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in