Citat:
Ursprungligen postat av Kaita
Det är Borgström med alla hans kontaker in i både media-, rättsliga och politiska makten som är absolut farligast för JA-sidan. Han förkroppsligar sosse-maffian i mina ögon.
På sätt och vis tror jag det varit till JAs fördel att han hållit sig undan Sverige en tid. Det har behövts för att bland annat vi på Flashback ska fått fram all skit i detta ärende. Media kan nu inte på samma sätt rida på den allmänna okunnigheten och oblygt föra fram negativ och felaktig rapportering om JA. Det kommer att stärka JA-sidan i kommande rättsliga turer.
På sätt och vis tror jag det varit till JAs fördel att han hållit sig undan Sverige en tid. Det har behövts för att bland annat vi på Flashback ska fått fram all skit i detta ärende. Media kan nu inte på samma sätt rida på den allmänna okunnigheten och oblygt föra fram negativ och felaktig rapportering om JA. Det kommer att stärka JA-sidan i kommande rättsliga turer.
Rättsprocessen kontrolleras av borgarna. Tant Gredelin är högsta hönset vad gäller den juridiska hierarkin, hon har lagt sig i rättsprocessen och krävt att JA 'turn himself in' som en dömd brottsling samt kontrollerar den rättsliga processen totalt, bl a via sin underställde riksåklagaren, utnämningar av hennes kompisar till TR. Marie Källström, gift med en Ask-underställd, var den som häktade JA på lösa boliner och ofattbart nog outade honom till Bonnier-pressen, som inte heller tillhör sosse-sfären. Bonnier-pressen har i alla sina organ, främst i Expressen o DN drivit en osmaklig hatkampanj mot JA. Reinfeldt själv har lagt sig klantigt i rättsprocessen och vägrar ge JA garanti att han inte blir utlämnad. Om det verkligen bara gällde sexprocessen och förhör, kunde han lätt göra det. Men nej, han måste hit till varje pris.
Som målsägarbiträde är CB inte JA's största problem. Han har en begränsad roll i det här. Det är den politiska klassen + åklagarna + polisväsendet + de politiska nämndemännen som är den största boven i dramat
Hur immoraliska sossarna än är, i denna häxprocess är det borgarna som har byxorna på. Därmed inte sagt, att sossarna inte hade agerat lika immoraliskt om de hade varit styrande.