Citat:
Jag tänker ungefär så här: (1) i mitt scenario är mer sannolikt än motsatsen, om (1) inträffar är (2) mer sannolikt än motsatsen, om (2) inträffar är (3) mer sannolikt än motsatsen osv, och mitt scenario är det enskilt mest sannolika. Dock kan ju det osannolika inträffa i varje steg, så frågan är fortfarande ganska öppen hur sannolikt det är att hela scenariot skall bli verklighet. Jag avstår från att ge en uppskattning; det känns för spekulativt.
Ursprungligen postat av Little-Mac
Jag tror att det är viktigt att skilja på vad som är mest sannolikt och vad som är möjligt. Jag och (tror jag) de flesta andra anser nog att det mest sannolika är:
1. Den Engelska domstolen avslår Assanges överklagan
2. Assange skickas till Sverige
3. Lång häktningstid följd av frisläppande, antingen direkt eller efter rättegång.
4. Nya äventyr och svårigheter väntar för JA
Däremot är ditt scenario ändå fullt möjligt, och tillräckligt sannolikt för att det skall vara värt det för JA att fortsätta krångla så länge han bara kan. Om sannolikheten för att jag skulle bli inlåst och torterad resten av livet var, säg 5% (taget ur luften), om jag gick med på att bli utlämnad till främmande land så skulle jag självklart också kämpa för mitt liv med allt jag har.
Alltså, skilj på mest sannolikt och tillräckligt sannolikt. Eller tror du faktiskt att ditt scenario är det som har störst sannolikhet att inträffa?
1. Den Engelska domstolen avslår Assanges överklagan
2. Assange skickas till Sverige
3. Lång häktningstid följd av frisläppande, antingen direkt eller efter rättegång.
4. Nya äventyr och svårigheter väntar för JA
Däremot är ditt scenario ändå fullt möjligt, och tillräckligt sannolikt för att det skall vara värt det för JA att fortsätta krångla så länge han bara kan. Om sannolikheten för att jag skulle bli inlåst och torterad resten av livet var, säg 5% (taget ur luften), om jag gick med på att bli utlämnad till främmande land så skulle jag självklart också kämpa för mitt liv med allt jag har.
Alltså, skilj på mest sannolikt och tillräckligt sannolikt. Eller tror du faktiskt att ditt scenario är det som har störst sannolikhet att inträffa?
Inte heller jag tror numera på en lång häktningstid. Dels av samma skäl som MoLoK, dels därför att Assange i princip redan avtjänat ett möjligt straff genom frihetsberövandet i England.