Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2016-10-14, 01:19
  #74701
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Jag rapporterar det jag läser om, det är knappast förtal. Men det ska bli spännande att se vart pedofilanklagelserna tar vägen. Sannolikt är det i alla fall detta som är den verkliga anledningen till att förhöret flyttats fram. Gissar att det kommer att ta många månader för JA:s advokatkader att hantera detta. 1-0 ännu så länge till JA-konspirationen dock eftersom man lyckades få dem "delisted" och därmed lyckades man delvis sopa detta under mattan, åtminstone kortvarigt.

Angående "delisted":

http://www.prnewswire.com/news-relea...300344289.html
Underligt att t&c tolkar UN WGADs beslut som stöd för JA, när det i själva verket är en kritik mot Sverige och UK. Det var Sverige och UK som anmäldes och bedömdes hålla JA godtyckligt frihetsberövad. Det är inte så mycket ett stöd för en person som kritik av ett myndighetsmissbruk Sverige och UK gjort och gör sig skyldiga till.

Därför verkar anmälan långt ifrån seriös, och verkar inte heller ha slagit igenom på nyheterna. Ingen verkar tro att det är en seriös anklagelse, utan det liknar mer en förenad attack på UN och Wikileaks.
Citera
2016-10-14, 01:59
  #74702
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Jag rapporterar det jag läser om, det är knappast förtal. Men det ska bli spännande att se vart pedofilanklagelserna tar vägen. Sannolikt är det i alla fall detta som är den verkliga anledningen till att förhöret flyttats fram. Gissar att det kommer att ta många månader för JA:s advokatkader att hantera detta. 1-0 ännu så länge till JA-konspirationen dock eftersom man lyckades få dem "delisted" och därmed lyckades man delvis sopa detta under mattan, åtminstone kortvarigt.

Angående "delisted":
... You don't have to be Hillary Clinton or a big company, like Trafigura, to come under fire from Mr Assange and his Wikileaks organization. ...
http://www.prnewswire.com/news-relea...300344289.html

Vid närmare eftertanke kanske det mest är en förtalskampanj för att ge Hillary stöd inför valet. Huvudsaken är alltså att få röstande amerikaner att tro på anklagelserna och därför ignorera Wikileaks läckor som rör Hillary. Amerikaner korkade nog att vilja rösta på Trump kan nog fås att tro på anklagelserna mot Assange, och därför vinnas över till Hillary. Kan man vinna ett presidentval med falska anklagelser spelar det ingen roll hur absurda de är.

Attacken på UN och Wikileaks kan alltså vara ett förtäckt stöd för Hillary.
Citera
2016-10-14, 02:04
  #74703
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymare
Jag rapporterar det jag läser om, det är knappast förtal.

Det är inte de fåtal gånger som du läser något som jag syftar på. Det är istället alla de upprepningar och felaktigheter som du skriver och de insinuationer du gör som du helt saknar stöd för.
Citera
2016-10-14, 03:02
  #74704
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vid närmare eftertanke kanske det mest är en förtalskampanj för att ge Hillary stöd inför valet. Huvudsaken är alltså att få röstande amerikaner att tro på anklagelserna och därför ignorera Wikileaks läckor som rör Hillary. Amerikaner korkade nog att vilja rösta på Trump kan nog fås att tro på anklagelserna mot Assange, och därför vinnas över till Hillary. Kan man vinna ett presidentval med falska anklagelser spelar det ingen roll hur absurda de är.

Attacken på UN och Wikileaks kan alltså vara ett förtäckt stöd för Hillary.

Snyggt formulerat.

Nu har ju varken någon av de mediastödda (Hillary var utsedd men det är en annan tråd) kandidaterna något egentligt stöd av befolkningen i landet av fetton och crackpundare. NWO fortsätter sina landvinningar på JAs bekostnad.

Hillary-kampanjen har alltså inte ens fått Expressen: 2 VÅLDTÄKTER, fått Expressen att inom 1 timme skrika ut att JA är PEDOFIL.

Det finns en självklar gräns för msm när måttet är rågat för Svensson.

Sluga små "useless eaters" hela bunten inom msm.
Niclas Svensson har nu spelat ut sin roll.
__________________
Senast redigerad av wtfuk 2016-10-14 kl. 03:14.
Citera
2016-10-14, 12:18
  #74705
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Todd and Clare:

https://www.toddandclare.com/about/
https://www.toddandclare.com/datingl...nge-wikileaks/

Och nu är Assange måltavla. Okeeeej.

I rest my case.....

Det här är en bedragarsida, dessutom smittad med något otyg som ger larm.
Samtliga "kvinnor" på de svenska "sidorna" är snodda foton från USA där man bara spegelvänt bilderna för att försvåra google-bild sökningar, kolla gärna almanackor, vägguttag, amerikanska dörrfoder, element etc.

Den här gången så snubblade en viss lobbyist på sina egna fötter.

Men strategin är ganska klar om vi ser till pussygate, dra till med sexgrejor när motståndaren har fleras avslöjanden på gång (typ Trumph), och nu samma sak mot Wikileaks/Assange. Tänk om pengarna för ToddandClare.com uppstart härrör från något obskyrt konto som kontrolleras av Clinton funktion...
__________________
Senast redigerad av duqu 2016-10-14 kl. 12:22.
Citera
2016-10-14, 12:36
  #74706
Medlem
Nostradumbasss avatar
Alltså är det bara jag?

Backstoryn för Todd and Clare är att två svårt dyslexiska gamer-nördar satte upp en "email-lista" för att få till dejter som sen 2015 resulterade i "ToddandClare.com". Denna är enligt utsago självfinansierad. Det gnälls om att dom "delistats från FN-projektet" trots att dom har personalutbildat sig för flera tuuuuuusen dollar. Ska man "stämma sönder" Wikileaks i UKs rättssystem behövs djupare fickor än nån "mom & pop"-shop.

Tittar man vidare på LinkedIn så ser allt väldigt fabricerat ut. Herr Hammond har en "tom" profil, med ett generiskt profilfoto. Alla hans "skills" är endorsade av samma person. Genomgående ett litet antal kontakter har endorsat skills - även dom med "genericprofiler".

Om Hillary menar allvar med att döda Wikileaks skriker det här "frontfirma". Om dom vill stämma sönder Wikileaks kanske "ToddandClare" har tillgång till Clinton Foundations fickor?

Annars om det "bara" är för att ta udden av Wikileaks Hillary-släpp så är det ju rätt menlöst eftersom ingen MSM har tagit upp det här. Upplägget är bara för efterblivet.

EDIT:

Här,

https://www.unglobalcompact.org/syst...pdf?1461828306

i FN-projektansökningen anges adressen till

T&C Network Solutions
10685-B Hazelhurst Dr, STE 14354
Houston, TX 77043

Denna adress ger något som ser ut som "rent-a-locker"

https://www.google.com/maps/place/10...!6m1!1e1?hl=sv


I "Todd Hammonds" bok som säljs lite överallt så står här:

https://play.google.com/store/books/...d=ckrbCgAAQBAJ

Citat:
My wife, Clare, and I are an average American couple from Michigan, who met in 8th grade. We both have severe dyslexia. In 2011 we started an email dating network between our friends based on a quirky idea Clare conceived of playing a boardgame on a gaming booth at Gen Con 2011 in Downtown Indianapolis. We bootstrapped the business with our own funds and have MARRIED 3,000 couples to date.

Our network, ToddandClare.com, connects invited, Skype-verified female singles with men who are seeking long-term, traditional relationships.

Här i bokens "förord" eller salespitch, anges "Michigan". Och På Linked-In-generic-profilen anges "Bay Area" San Fransisco. Verkar ju som ett helt legit företag detta.
__________________
Senast redigerad av Nostradumbass 2016-10-14 kl. 12:58.
Citera
2016-10-17, 02:54
  #74707
Medlem
Någon som påstår att Assange kommer att utlämnas till USA inom de närmsta tolv timmarna. Omöjligt att veta om det ligger någon sanning i det.

https://twitter.com/graywolf/status/787816288802447361
Citera
2016-10-17, 03:19
  #74708
Medlem
Och nu en massa rykten på Twitter om att Assange är död. Jag lämnar den här tråden nu eftersom jag är för okunnig. Kanske pågår det sådana här rykten varje dag, vad vet jag. Har inte intresserat mig för frågan tidigare.
Citera
2016-10-17, 06:28
  #74709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Och nu en massa rykten på Twitter om att Assange är död. Jag lämnar den här tråden nu eftersom jag är för okunnig. Kanske pågår det sådana här rykten varje dag, vad vet jag. Har inte intresserat mig för frågan tidigare.

Runt midnatt twittrade Wikileaks-kontot tre tweets med "pre-commitment 1: John Kerry" (USA:s utrikesminister), "pre-commitment 2: Ecuador", "pre-commitment 3: UK FCO" (UK:s utrikesministerium) tillsammans med varsin kod.

Ryktet beror på dessa som tros komma från en "dead man's switch".
Citera
2016-10-17, 06:45
  #74710
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okynne
Runt midnatt twittrade Wikileaks-kontot tre tweets med "pre-commitment 1: John Kerry" (USA:s utrikesminister), "pre-commitment 2: Ecuador", "pre-commitment 3: UK FCO" (UK:s utrikesministerium) tillsammans med varsin kod.

Ryktet beror på dessa som tros komma från en "dead man's switch".

Att Wikileaks förbereder/hotar med att släppa material om just dessa låter som försiktighetsåtgärder inför att USA sätter ännu starkare press på Ecuador om att ge dem Assange.

För ungefär en timme sedan svarade någon som sägs vara på ambassaden (UK Ecuadorian Embassy Security Office) att Assange är säker, för vad det är värt. https://www.reddit.com/r/WikiLeaks/c...ice_confirmed/
Citera
2016-10-17, 06:52
  #74711
Medlem
Nostradumbasss avatar
Pre-commitment tweetsen är inte kryptonycklar utan hashar. De kommer att matcha framtida
släpp så att alla kan verifiera filernas äkthet och att de inte i efterhand blivit "tampered with"
och att någon i efterhand försöker ändra i dem.
Citera
2016-10-17, 06:57
  #74712
Medlem
Anonymares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Och nu en massa rykten på Twitter om att Assange är död. Jag lämnar den här tråden nu eftersom jag är för okunnig. Kanske pågår det sådana här rykten varje dag, vad vet jag. Har inte intresserat mig för frågan tidigare.

Mycket konstigt skrivs på nätet, bl.a. detta.

Citat:
Julian Assange som grundat Wikileaks förhörs i dag vid Perus ambassad i London om sexualbrott i Sverige. Assange ska förhöras av en ecuadoriansk åklagare. Chefsåklagare Ingrid Isgren och med utredare från Sverige får att ställa kompletterande frågor genom den ecuadorianska åklagaren.

https://svenska.yle.fi/artikel/2016/...rhors-i-london
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in