Citat:
Vilket förtroende tror du ett alternativt Twitterkonto skulle få?
Inte ens om det alternativa kontot publicerar läckor har vi bra anledning att lita på det, det kan ju vara falska läckor, att bygga upp det förtroende Wikileaks byggt upp genom åren tar just år och fortfarande försöker stora mediebolag hålla tvivlet vid liv att "läckorna kan vara fejk, lite inte på dem".
Jag hoppas du ser vilken central roll Julian själv har när det gäller förtroendet för det publicerade materialet.
Inte ens om det alternativa kontot publicerar läckor har vi bra anledning att lita på det, det kan ju vara falska läckor, att bygga upp det förtroende Wikileaks byggt upp genom åren tar just år och fortfarande försöker stora mediebolag hålla tvivlet vid liv att "läckorna kan vara fejk, lite inte på dem".
Jag hoppas du ser vilken central roll Julian själv har när det gäller förtroendet för det publicerade materialet.
Och vad är förtroendet just nu för det som styrs av JA? Givet vad som hänt kring presidentvalet och wikileaks agerande kring detta, plus all propaganda/desinformation om sexualbrottsärendet via wikileaks kanaler så undrar jag hur wikileaks överhuvdtaget kan uppnå någon trovärdighet. Det är fullt möjligt med ännu en utbrytning/avknoppning från wikileaks. Många i den här tråden tror ju dessutom att JA kan vara död eller att wikileaks inte längre styrs av honom eller av honom under påverkan från någon annan. Vill man ha allmänhetens förtroende är det väl helt självklart att man inte blandar in sina personliga frågor i det man kommunicerar ut, vilket JA har gjort länge och intensivt.
JA har hanterat sexualbrottsärendet extremt oprofessionellt. Tänk om exempelvis en högt uppsatt person på ett storföretag blir våldtäktsmisstänkt och sen sitter och twittrar eller går ut till allmänheten på annat sätt i egen sak kring dessa våldtäktsmisstankar. Hur skulle detta se ut vad gäller trovärdigheten för företaget? Under normala omständigheter skulle JA bli av med jobbet eller göra en lång "timeout". Istället jobbar han kvar och kan inte skilja på vad som är privat och vad som har med wikileaks att göra. Patetiskt! Dessutom är det patetiskt att så många försvarar detta agerande istället för att "kräva hans avgång".