4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2022-01-20, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Ardins konflikt med Broderskapsrörelsen började nog direkt efter polisanmälan. Det var ju Broderskapsrörelsens ordförande Peter Weiderud som avslöjade hennes identitet i en tidningsintervju. Tre dagar efter polisanmälan!

Ardin har inte förlåtit Weiderud än. I sin bok från 2021 skriver hon:
”Och det var mycket riktigt en socialdemokrat som jag arbetar nära som valt att ställa upp som källa….”

Hon namnger inte Weiderud i boken, men många vet vem hon pekar på. Hon skriver att hon skickat SMS till PW med frågan ”varför säljer du ut mig?”

Ardin är idag närmast en belastning för socialdemokraterna, om man får tro Johan Westerholm:

https://ledarsidorna.se/2022/01/soci...-bad-standing/
Citera
2022-01-20, 20:41
Medlem
Glenn Greenwald om varför Assange ej benådades av Trump:

Citat:
They were making very clear to him explicitly clear Republican senators like Lindsey Graham and Marco Rubio and Mitch McConnell that if you do any of those things that you are considering doing, pardoning Assange and Snowden, declassifying JFK files, declassifying other secrets that should have been declassified long ago because they're from decades old treachery on the part of the US government, we will vote to impeach you. They had this leverage the sword of Damocles hanging over his head, and I am not saying this to justify Trump's cowardly refusal to do what he should have done in pardoning Edward Snowden, then Julian Assange. Candace Owens was right in that video that he should have and that if she were in his position, she would have. I'm just

I'm explaining what I know happened, which is that all signs are pointing in the direction of him pardoning Snowden, for sure. And maybe Assange. And then suddenly this preposterous impeachment proceeding to impeach a president who was on his way out anyway, emerged precisely because it gave them the leverage to threaten Trump and say that they would convict him if he did any of those things.

And that is why he left office without doing what you can tell from that video he knows he should have done. He's very sheepish, very uncharacteristically timid about explaining why he didn't. "Oh, I was just too nice. I was just too nice. I'm known for being too nice."

That wasn't the reason. The reason was, because he was afraid of those Republican threats to convict him. As a result, Julian Assange languishes in prison. His mental and physical health are more in danger than ever, and Edward Snowden is going to be in Russia indefinitely can't leave the borders of that country without being immediately arrested for at least the next three years. There's no chance Biden will pardon Edward Snowden. Maybe Donald Trump will have another chance in 2024 to do what he should have done the first time. Maybe some other president will do so. But this is the story of why the deep state yet again got its way. Even with a person in the White House who knows firsthand just how evil and destructive and toxic they are.

https://systemupdate.substack.com/p/...he-semi-inside
Citera
2022-01-20, 22:47
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Ardin är idag närmast en belastning för socialdemokraterna, om man får tro Johan Westerholm:

https://ledarsidorna.se/2022/01/soci...-bad-standing/
"Ja, men hej då. Med sådana kompisar behöver man inga fiender"

... skriver Ann - Sofie Hermansson (soffan), välkänd sosse från Göteborg om Ardins och Irvings avhopp. Och Tro och Solidaritet rensar bort dem från sina websidor.
Senast redigerad av trenterx 2022-01-20 kl. 22:58.
Citera
2022-01-21, 19:44
Medlem
The UK High Court will deliver its decision on Monday morning about whether to permit Assange to appeal the US extradition decision to UK Supreme Court on points of law of general public importance.
Julian Assange's fiancee, Stella Moris, will be at the High Courts on Monday morning to give a statement.

The judgment will either:
1) Certify that the point(s) of law raised by Assange are of general public importance--thus giving him permission to lodge an application with the UK Supreme Court;

or

2) Deny such certification, in which case the extradition order will pass to UK Home Secretary Priti Patel to authorise or deny Assange's extradition.

The judges making the decision about whether to permit the appeal to proceed to the UK Supreme Court are the same ones who heard the High Court appeal, LCJ Ian Burnett and LJ Tim Holroyde, and who reversed the magistrate's decision refusing Julian's extradition to the US.

The judgment will be read out at 10.45am, London time
Royal Courts of Justice
The Strand WC2A 2LL
Citera
2022-01-22, 12:32
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.s.a.
The UK High Court will deliver its decision on Monday morning about whether to permit Assange to appeal the US extradition decision to UK Supreme Court on points of law of general public importance.
Julian Assange's fiancee, Stella Moris, will be at the High Courts on Monday morning to give a statement.

1) Certify that the point(s) of law raised by Assange are of general public importance--thus giving him permission to lodge an application with the UK Supreme Court;

or

2) Deny such certification, in which case the extradition order will pass to UK Home Secretary Priti Patel to authorise or deny Assange's extradition.

The judges making the decision about whether to permit the appeal to proceed to the UK Supreme Court are the same ones who heard the High Court appeal, LCJ Ian Burnett and LJ Tim Holroyde, and who reversed the magistrate's decision refusing Julian's extradition to the US.

Royal Courts of Justice
The Strand WC2A 2LL

Alternativ 2 känns som det mest troliga och det mest rimliga. Det måste få ett slut på detta långdragna och för UK enormt dyra ärende. Något allmänintresse för britterna enligt punkt 1 kan knappast finnas.
Citera
2022-01-23, 19:26
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Tänk så det kan bli, Broderskaparna och Anna Ardin hjälpte till att bevisa föredragets titel.
Det var alltså det religiösa Sverige som knäckte honom. Passas väl in med Ardin moraliserande attityd. "Du skall icke", hämndskolans "öga för öga, tand för tand", hennes totala fördömelse osv. Och se, hon lyckades skicka honom till helvetet också. Någon av hennes kompisskribenter jämförde faktiskt Assange med Jesus, förmodligen utan att inse på hur väl det stämde in på den förråde, hånade, torterade och oskyldigt anklagade Assange.
Citera
2022-01-24, 12:42
Medlem
trenterxs avatar
Citat:

or

Royal Courts of Justice
The Strand WC2A 2LL

Han får överklaga, enligt High Court. Men tydligen kan Supreme Court fortfarande säga nej innan domstolsförhandlingarna inleds.
"However, the high court refused him permission for a direct appeal, meaning the supreme court will have to decide whether or not it should hear his challenge".
Assange mals ner långsamt.
https://www.theguardian.com/media/20...st-extradition
Senast redigerad av trenterx 2022-01-24 kl. 12:44.
Citera
2022-01-24, 18:33
Medlem
fakbabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenterx
Han får överklaga, enligt High Court. Men tydligen kan Supreme Court fortfarande säga nej innan domstolsförhandlingarna inleds.
"However, the high court refused him permission for a direct appeal, meaning the supreme court will have to decide whether or not it should hear his challenge".
Assange mals ner långsamt.
https://www.theguardian.com/media/20...st-extradition

Jag skulle säga att rättvisan mals ner långsamt. Det är helt orimligt att en enskild person ska kunna hålla på och överklaga så många gånger under så lång tid, alltså med hänsyn till alla överklaganden JA-sidan gjort från EAW:n och framåt. Jag hoppas att Supreme Court tar hänsyn till detta och säger stopp - nu räcker det!
Citera
2022-01-24, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
Jag skulle säga att rättvisan mals ner långsamt. Det är helt orimligt att en enskild person ska kunna hålla på och överklaga så många gånger under så lång tid, alltså med hänsyn till alla överklaganden JA-sidan gjort från EAW:n och framåt. Jag hoppas att Supreme Court tar hänsyn till detta och säger stopp - nu räcker det!
Just! Det svenska "psyk-försvaget" i kombo med detta rikes Säkerhet skulle bli skitglad ifall JA till sist fraktades iväg över Atlanten - mot ett okänt öde!
Sverige är fanatiskt;-))
Citera
2022-01-25, 00:37
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakbab
Hade inte USA överklagat hade det varit ur världen för länge sedan.
Citera
2022-01-25, 00:50
Medlem
Gröna gubben Mattias Ardin träffar vi på under militära ärenden på Gotland, var det inte han som var släkt med en annan ökänd Ardin, eller hur var det nu?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-i-visby-hamn

HA ha, Anna hade alltså en gång i tiden planer på att pola stadigt med herr Assange och hade därmed blivit en säkerhetsrisk som släktingen ”militär-Mattias” hade fått ta avstånd ifrån,, BARA i SVERIGE!
https://www.youtube.com/watch?v=Kz3jwM3sco8

Vem hade räknats som det svarta fåret i familjen/klanen Ardin är den stora frågan,
”militärindustriella Mattias” eller ”visselblåsar Anna”?
Citera
2022-01-27, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nummer-1
Gröna gubben Mattias Ardin träffar vi på under militära ärenden på Gotland, var det inte han som var släkt med en annan ökänd Ardin, eller hur var det nu?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-i-visby-hamn

HA ha, Anna hade alltså en gång i tiden planer på att pola stadigt med herr Assange och hade därmed blivit en säkerhetsrisk som släktingen ”militär-Mattias” hade fått ta avstånd ifrån,, BARA i SVERIGE!
https://www.youtube.com/watch?v=Kz3jwM3sco8

Vem hade räknats som det svarta fåret i familjen/klanen Ardin är den stora frågan,
”militärindustriella Mattias” eller ”visselblåsar Anna”?
HELT RÄTT DÄR! Endast i detta riket Absurdistan kunde det gå så TOKFEL, vid Julians besök här.
Snacka om Trash- hole(-s) alltså!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in