Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2010-09-03, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anemon
haha well he wouldn't be the first one getting messed up at a crayfish party that's for sure!

Well, I think it is rather plausible that his intoxication resulted in a broken condome and that he vomited in the bed or even on AA body which definitely could be classified as an harassment now when I start to understand the Swedish laws. The discussion about whether it was a sexual harassment or just an harassment could have been related to different interpretations where the first vomit hit her body and whether JA could have controlled the direction of the flow.
Citera
2010-09-03, 19:29
Medlem
Expressen om Assange utredningen: http://www.expressen.se/nyheter/1.21...ge-utredningen

Här skriver man sådant som:
Citat:
Överåklagare Mats Åhlund bekräftar för Expressen att han på lördagen kontaktades av sin chef, Anders Perklev.
Hos riksåklagaren gjorde man då bedömningen att ärendet skulle lyftas bort från jouråklagaren som ansågs vara överbelastad.
– Jag beslutade att Eva Finné skulle ta över ärendet, säger Mats Åhlund.
Här kommer det alltså fram att Perklev sett att stollan MHK anhållit JA i sin frånvaro utan att ha någon grund för det. Någon sansad person måste korrigera. Detta sker alltså på Lördag fm när dom satt morgonkaffet i vrångstrupen. På Lördag em är alltså EF övertalad att se över stolligheterna. Hon kräver dock att de budas till sommarstugan (om hon ska jobba på Lördag också).
Citat:
Chefsåklagare Eva Finné inledde sitt arbete som ansvarig för Assange-utredningen på lördagen genom att leda den från sitt lantställe.
Precis som nämnts tidigare i denna tråd idag så låter det lite slappt.
I verkligheten är det tvärtom. EF går med på att ta ytterligare ett mål och får göra en akut-insats under Lördagen.
Citat:
Första riktiga arbetsdagen, på måndagen, hade Finné ett stort mål i Svea hovrätt och därför kunde utredaren på familjevåldsgruppen inte få tag på henne. Utredaren Mats Gehlin försökte febrilt nå henne samma dag.
I en anteckning skriver han nästan uppgivet att han inte får tag på henne.
EF har då konstaterat att förhöret inte räcker till våldtäkt. Möjligen ofredade. En noggrannare analys får man göra när tid finnes. Verkar väldigt rimligt.
Mer anmärkningsvärt är Mats Gehlins desperation. Varför frågar man sig lägger han ned dyrbar arbetstid för att få tag på EF när hon är upptagaren med ett mål. Rimligen har han en stor trave med jobb han borde avverka. (Det är ju mycket anmälningar som läggs ned pga att man inte hinner med). I mina ögon är detta tjänstefel av Mats Gehlin.

Men det var antagligen han som satt på familjeenheten och sa att detta var våldtäkt när Polis A kollade innan hon pratade med jouråklagare MHK. Och eventuellt han som var den poliskollega (enligt P1) som avfärdade Polis B som förhört SW och hade synpunkter på brottsrubriceringen.
Nu håller ju hela caset på att gå i stöpet. Och AA (och eventuella andra uppdragsgivare är förbannade).
Mats Gehlin jobbar i praktiken inte för rättsväsendet här utan har andra uppdragsgivare som han prioriterar.

Citat:
Utredaren skriver bland annat i sina noteringar tisdagen den 24 augusti:
”Hon sa att jag inte skulle göra något i ärendet förrän hon har läst in sig på ärendet”
Vilket var ett helt korrekt direktiv av EF. Hon kunde ju konstatera senare att "det finns inget brott". Så det vore ju helt galet av Mats Gehlin att jobba med en utredning som kan läggas ned när det finns utredningar där brott är begångna att jobba med.

Citat:
På onsdagen ringer en av kvinnorna till honom och frågar vad som händer. Han tvingas då säga som det är – att han fortfarande väntar på direktiv från åklagaren.
Eller som han borde sagt om han arbetade seriöst "Jag jobbar nu med utredningar där det är klart att brott har begåtts. Åklagaren kommer vilken dag som helst att gå igenom ert ärende och göra en mer fullständig bedömning och då får vi se hur vi prioriterar det".
Men det verkar inte vara det han håller på med.

Eva Finne verkar seriös. Mats Gehlin verkar korrumperad och oduglig.

Murvlarna Leif Brännström och Micke Ölander Är antingen duktiga idioter som låter sig manipuleras till att framställa Mats Gehlin som engagerad och Eva Finne som slapp. Eller finurliga som avslöjar Mats Gehlin som oduglig och korrumperade.
Jag gissar dock på duktiga idioter. I så fall hoppas jag dom läser detta och får en liten tankeställare, och funderar över vems ärenden de går och i så fall varför.
Citera
2010-09-03, 19:41
Medlem
kunskaparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frinken
Sammanfattning någon? Orkar inte läsa dom 500 sidor som tillkommit sen jag läste den här tråden senast..

Sammanfattning
Assange är (uppenbart) oskyldig, anmälningarna om "våldtäkt" beror på svartsjuka och radikalfeministisk ideologi. Det handlar om två kvinnor, politiska groupies, som känner sig svikna efter att de fått reda på att deras gemensamma idol även haft sex med den andra kvinnan. Anna Ardin har iscensatt en personlig hämndaktion med falska våldtäktsanmälningar med grund i hennes egna, högst märkliga radikalfeministiska idéer.

- Det finns fortfarande inga som helst bevis någonstans för att några som helst brott har begåtts.

- Båda kvinnorna fortsatte att umgås med, assistera och beundra Assange efter att de påstådda 'övergreppen' hade ägt rum.

- Påståenden som Anna Ardin gjorde till pressen i början av affären har visat sig vara falska, till exempel att hon och Sofia Wilén "aldrig avsåg" att göra en våldtäktsanmälan när de gemensamt gick till polisen.

- Den här tråden har fyllts av medveten desinformation från vänner till främst Anna Ardin.

- Åklagarämbetet har gjort bort sig enormt och har ingen aning om hur de skall hantera fallet.

Jag skulle tro att Leif Silbersky kommer att göra slarvsylta av fallet under rättegången. Assange kommer med all rimlighet att bli frikänd på alla punkter.
Citera
2010-09-03, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
..............
Mats Gehlin jobbar i praktiken inte för rättsväsendet här utan har andra uppdragsgivare som han prioriterar.

.................

Finns ev en version av detta också. Stor chans att Mats Gehlin kan ha maskat, han kan bara lagt ner energi på att bränna iväg ett mail, och gett fan i att aktivt söka den nya åklagaren typ mail eller ringa vakthavande på Göteborgs-kontoret, precis som vanliga dödliga maskar och småljuger när man frågat dom om dom verkligen har sökt sin överordnade chef i något akut ärende.
Mats Gehlins tidigare insändare som jag la ut här i ett annat ärende stinker ombudsman, ha har förmodligen varit fackordförande eller dylikt tidigare - dom vet precis hur mycket man kan ljuga....
Citera
2010-09-03, 20:08
Bannlyst
Citat:
Expressen om Assange utredningen: http://www.expressen.se/nyheter/1.21...ge-utredningen

Här kommer det alltså fram att Perklev sett att stollan MHK anhållit JA i sin frånvaro utan att ha någon grund för det. Någon sansad person måste korrigera. Detta sker alltså på Lördag fm när dom satt morgonkaffet i vrångstrupen. På Lördag em är alltså EF övertalad att se över stolligheterna. Hon kräver dock att de budas till sommarstugan (om hon ska jobba på Lördag också).

I verkligheten är det tvärtom. EF går med på att ta ytterligare ett mål och får göra en akut-insats under Lördagen.

EF har då konstaterat att förhöret inte räcker till våldtäkt. Möjligen ofredade. En noggrannare analys får man göra när tid finnes. Verkar väldigt rimligt.
Mer anmärkningsvärt är Mats Gehlins desperation. Varför frågar man sig lägger han ned dyrbar arbetstid för att få tag på EF när hon är upptagaren med ett mål. Rimligen har han en stor trave med jobb han borde avverka. (Det är ju mycket anmälningar som läggs ned pga att man inte hinner med). I mina ögon är detta tjänstefel av Mats Gehlin.

Men det var antagligen han som satt på familjeenheten och sa att detta var våldtäkt när Polis A kollade innan hon pratade med jouråklagare MHK. Och eventuellt han som var den poliskollega (enligt P1) som avfärdade Polis B som förhört SW och hade synpunkter på brottsrubriceringen.
Nu håller ju hela caset på att gå i stöpet. Och AA (och eventuella andra uppdragsgivare är förbannade).

Vilket var ett helt korrekt direktiv av EF. Hon kunde ju konstatera senare att "det finns inget brott". Så det vore ju helt galet av Mats Gehlin att jobba med en utredning som kan läggas ned när det finns utredningar där brott är begångna att jobba med.

Eller som han borde sagt om han arbetade seriöst "Jag jobbar nu med utredningar där det är klart att brott har begåtts. Åklagaren kommer vilken dag som helst att gå igenom ert ärende och göra en mer fullständig bedömning och då får vi se hur vi prioriterar det".

Murvlarna Leif Brännström och Micke Ölander Är antingen duktiga idioter som låter sig manipuleras till att framställa Mats Gehlin som engagerad och Eva Finne som slapp. Eller finurliga som avslöjar Mats Gehlin som oduglig och korrumperade.
Jag gissar dock på duktiga idioter. I så fall hoppas jag dom läser detta och får en liten tankeställare, och funderar över vems ärenden de går och i så fall varför.

Det faller lite på att han skulle ha påverkat den ursprungliga anmälan och påstått våldtäkt, han jobbade inte så sent på dagarna/kvällarna som när dessa tjejer gjorde sina anmälningar.
Han jobbar mellan kl 07:30 och 16:00 På fredagarna jobbar han dessutom bara till 15.
Förutom när han jobbar på jouren. Detta vet jag eftersom jag pratade med honom i telefonen och frågade honom om när på dagen jag kunde ringa tillbaka. Då sa han sina arbetstider. Hörde av en vän att Gehlin ska vara aktiv i polisförbundet. Han jobbar väl med jämnställdighetsfrågor och homofrågor inom polisen i Stockholm (?)
Senast redigerad av mcfrog 2010-09-03 kl. 20:18.
Citera
2010-09-03, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cylobine
OK.
Och löftet till frun innebar att han måste åka tidigare än planerat, det är ett giltigt skäl.

Han är ju broderskapare precis som AA och det talades förut om att det fanns en förbindelse mellan TB och kapten klänning, ligger det nåt i det?

Terminen började ju nu så det är väl logiskt att dom dragit nu. Men vad jag fattar det som så var han väldigt svår för frugan att få med till USA med diverse olika anledningar som han skyllde på. Men plötsligt sa han till frugan att nu gumman så ska du få satsa på din forskning. Hon blev säkert glad men jag är ju misstänksam så jag misstänker att han fick lite kalla fötter och ville dra. Lite win to win för såväl frugan som för honom.
Citera
2010-09-03, 20:16
Bannlyst
Btw så tror jag att Bodström har kopplingar till Kapten Klänning, mer än bara yrkesmässiga. Jag tror att han fick veta innan alla andra att man skulle plocka Göran Lindberg och det var då han sa till frugan att nu får du satsa på din forskning.
Citera
2010-09-03, 20:21
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:

Det tycker jag var en bra läsning, som fick ut lite verklig info ur Expressen mycket vinklade artikel. Och Gehlin verkar - se det jag markerat med fetstil ovan - som du skrev ha hittat på sin alldeles egna desperation på måndagen.

Det är ju uppenbart, och har påpekats av andra tidigare idag, att Expressen har en extremt genomskinlig agenda här. Jag måste säga att jag är besviken på hur plumpt det hela är gjort. Ska de hålla på och fula sig kan de väl vara lite mindre genomskinliga. Nu är det inte ens värda att kallas för press längre.
Citera
2010-09-03, 20:22
Bannlyst
Borgström har det ändå lite hett nu eftersom det framkommit att hans son fick åka fina glasfilen till ett amabassadörsjobb i Vietnamn. Men inte blev han (sonen) lycklig av det, enligt rykten så ligger han och skakar till dengfebern och kan varken jobba eller glassa omkring på partyn. Så nu får pappa CB åka pendeln till Vietnamn och torka febersvettiga droppar från sonens panna samtidigt som han ska hjälpa AA och SW.
Senast redigerad av mcfrog 2010-09-03 kl. 20:26.
Citera
2010-09-03, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kunskaparen
Sammanfattning
Assange är (uppenbart) oskyldig, anmälningarna om "våldtäkt" beror på svartsjuka och radikalfeministisk ideologi. Det handlar om två kvinnor, politiska groupies, som känner sig svikna efter att de fått reda på att deras gemensamma idol även haft sex med den andra kvinnan. Anna Ardin har iscensatt en personlig hämndaktion med falska våldtäktsanmälningar med grund i hennes egna, högst märkliga radikalfeministiska idéer.

- Det finns fortfarande inga som helst bevis någonstans för att några som helst brott har begåtts.

- Båda kvinnorna fortsatte att umgås med, assistera och beundra Assange efter att de påstådda 'övergreppen' hade ägt rum.

- Påståenden som Anna Ardin gjorde till pressen i början av affären har visat sig vara falska, till exempel att hon och Sofia Wilén "aldrig avsåg" att göra en våldtäktsanmälan när de gemensamt gick till polisen.

- Den här tråden har fyllts av medveten desinformation från vänner till främst Anna Ardin.

- Åklagarämbetet har gjort bort sig enormt och har ingen aning om hur de skall hantera fallet.

Jag skulle tro att Leif Silbersky kommer att göra slarvsylta av fallet under rättegången. Assange kommer med all rimlighet att bli frikänd på alla punkter.

HUR gör du bedömningen att han är uppenbart oskyldig när du itne ens vet vad han beskylls för?
Att göra den typen av "sammanfattningar" tillför inget.
Citera
2010-09-03, 20:41
Medlem
Jag noterade en sak när jag läste expressens artikel om assange-förhöret där han hört på fredagen en massa lögner om sig. Medan han, tidigare när allt briserade sagt att det var först när han läste på framsidan av expressen som han hörde talas om det. petites kanske, men man kanske inte ska tro all karln säger...
Citera
2010-09-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Bodström vare den som såg till att Kapten Klänning fick jobbet som polismästare. Vidare tillsatte han Carin Götblad istället på Gunno Gunnmo pga. en enda ligists förolämpning av tjugo polismän inför hela allmänheten i Stockholms city samt utsaga om att denne ligist vore mest lämplig som polischef.

Apropå Götblad så är hon numera länspolismästare på Gotland (för andra gången), efter Anette Wilén.

Citat:
Och det där med frugan forskar är bara nys, däremot är vänsterns masstal inom forskningen totalt överlägset högerns så, har man politiserat sin yrkesroll så bör man forska, där anser de att de är säkra och kan "gömma" sig.

Jag drar mig till minnes en matematiker vid Stockholms universitet som under den värsta genusteorifebern på 90-talet sökte anslag för matematisk forskning, men fick som svar att denne kunde få anslag bara under förutsättningen att den matematiska forskningen i fråga kunde göras med ett genusperspektiv. Anledningen till att man har så många framstående matematiker i Ryssland är att det var en av få forskningsområden som inte kunde politiseras under sovjettiden, så de som tyckte att vetenskaplig integritet var viktigt sökte sig företrädesvis till den rena, av politik ej befläckade matematiken. (Trodde dom ja!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in