Citat:
Ursprungligen postat av KnutteKragballe
Ond eller galen?
Både och. En rutinerad iskall psykopat som leker runt i oroshärdar med säkerhetstjänster, i Kuba och Buenos Aires och Washington. Hon är en förrädare och en säkerhetsrisk i mina ögon. Efter allt jag har tagit del om henne är detta mitt samlade omdöme. Uppenbart en agent. Obvious agent is obvious.
Jag har kämpat under morgonen med att försöka sprida infon om henne på engelska till Aljazeera bloggar , utländska forum osv. Hjälp gärna till den som vill och orkar, jag skrev en sammanfattning på engelska den finns i min sig, under den första sammanfattningen.
Detta är viktigt eftersom svenska media än så länge vägrar att skriva om hennes agentverksamhet och troliga samarbete med CIA.
Tex att säpo och Fidel Castro kastade ut henne från Kuba men ändå smet hon ifrån dem till en annan ambassad på Kuba för att möta upp en Jugoslav och "ge henne en souvenir från sverige" jojo!!
Citat:
"Jag ville säga hejdå till Miriam, min vän den fd diplomaten för Castro i Jugoslavien och berätta varför jag plötsligt försvann. Jag bad säpo om lov, men de sa ”vi slänger ut dig om du träffar nån, bryt kontakten omedelbart”. Men så gör man ju bara inte! Jag hade en svensk souvenir jag ville ge henne och jag hade lovat att komma, vi skulle äta middag ihop. Men jag fick inte ringa, inte åka dit. Till slut träffades vi på en ambassad, ett fribo, utan att äta middag, utan att hon fick sin present och med nerverna utanpå kroppen" Anna Ardin
https://www.flashback.org/sp25048137