2010-08-24, 01:31
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Assange har hängt ut hennes afganistankrigande kusse på wiki-leaks(-in-her-face) verkar det som.
Jag tycker mer det verkar som att han har ejakulerat i hennes ansikte. Vilket kan, utan samtycke, uppfattas som svinigt.
Citera
2010-08-24, 01:40
Medlem
Tycker personligen att Julian eller vad han heter har blivit nojjig.

I en Intervju.

-har du någon anning om vem som har gjort detta mot dig?

-ja men jag vill inte gå in på detaljer.

Med andra ord så vart det ingen konspiration utan homosexuella pojken eller hur var det egentligen?

Och den här password skyddade filen på hemsidan?

Dra ner den och brute forcera den för i.....

Anna fick kuk vad skoj?

Anna verkar vara en riktig slampa, hora heter det bara om man vill ha betalt. Har knullat många sådanna bitches och alla är lika dana.

Hade Julie eller vad han nu heter gett fan i att sattsa slynan i ansiktet eller var det nu var så hade han sluppit ljuga i media.

Tror personligen att om USA hade velat röjja honom ur vägen så hade de gjort det för länge sedan.

Men om han bara hade försvunnit så hade folk märkt det och vilken uppståndelse det hade blivit?

Då säger jag bara, 1. Dc3an på 50ish talet. Väldigt mycket snack idag? 2. Olof palme? 3. Hitler?
Citera
2010-08-24, 02:23
Medlem
Studsbolls avatar
Jag hörde något om hon skrivit en sinnessjuk uppsats på högskolan. Vad vet vi om det?
Citera
2010-08-24, 03:03
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
När man kommer överens om att ha kondom under sexet så menar man enligt min erfarenhet just det, under sexet. Inte efter. Om man drar ut den, tar av kondomen och sprutar på mage eller ansikte så har man enligt mitt sätt att se det inte brutit överenskommelsen.
Om hon mot sin vilja fick sädesvätska på kroppen så skulle det kanske klassas som ofredande, även om Assange nu trodde att hon visste att det är underförstått att man tar av sig kondomen.

Om nu det som står i the Guardian är sant, handlar det nog mer om att kvinnorna ville ha kondom p.g.a smittorisken, och Assange körde utan.

Sädspill på magen eller i ansiktet är inte lika stor smitto (eller befruktnings) risk som säd i vaginan.
Citera
2010-08-24, 03:07
Medlem
Kattafankens avatar
....det är dessutom inte helt otänkbart att frivillig sex med kondom på festnatten, med bonusex (i form av brysk väckning för damen) UTAN kondom på morgonen efter skulle kunna klassas som en våldtäkt.... Eller?
Citera
2010-08-24, 06:07
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Det här borde ju vara en fjäder i hatten för alla zverigedemokrater som vältrar sig i hat
på forumet: En utlänning som begår sexövergrepp på en svensk blondin. Det där borde väl
hamna i Åkessons sexbrottsdiagram som skall presenteras i veckan?

Kan du peka på ett aktuellt åtal för "sexövergrepp" där Assange är utpekad?

Eller är det lördag fortfarande i din hjärna?
Citera
2010-08-24, 06:44
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Jag hörde något om hon skrivit en sinnessjuk uppsats på högskolan. Vad vet vi om det?

Citat:
Anna Ardin
Statsvetare, politiker och frilansskribent.

Studerar politisk sociologi D och skriver uppsats inom transitologi.

* Tycker medelålders män att det är kul att sitta i nämnd? (c-uppsats Uppsala universitet 2005)

Tel (Sverige): +46 733 907017
Epost: anna(a)ardin.se
Blog: http://annaardin.blogspot.com/

http://user.it.uu.se/~mattiasw/annaardin/

Sidan är dock hastigt och lustigt bara tillgänglig via Google cache:

http://webcache.googleusercontent.co...ient=firefox-a

Pdf:en är också borttagen men finns hos Google än så länge:

http://webcache.googleusercontent.co...d?&hl=sv&gl=se
Citera
2010-08-24, 07:03
Medlem
KnutteKragballes avatar
Anna Ardin CV

Citat:
CV
AKADEMISK UTBILDNING

Magisterexamen Uppsala universitet vt 2008.

Statskunskap 120p

Magisteruppsats 15 p om Kubansk opposition
Kandidatuppsats 15p om avhopp från kommunala nämnder
Uppsats 7,5p om politiklöshet som ideologi

Etnologi 75p

Uppsats 7,5p om motivation för engagemang och icke-engagemang – en studie av MUF (Högskolan på Gotland.)

Samhällsvetenskap 30p

Uppsats 15p om queerfeminism och lesbisk feminism

Övrigt

Spanska (30p), franska (30p), praktik (30p, se nedan), Core curriculum (15p), mansforskning (9p), skriftlig framställning (7,5p), språk och kön (7,5p), Sommar med Shakespeare (7,5p)

ÖVRIG UTBILDNING

UD-Praktik 20 v

Praktik vid Sveriges Amb. till Argentina Bolivia, Paraguay och Uruguay i Buenos Aires. Tog fram material och skrev grunden till UD:s MR-rapporter om Uruguay och Paraguay. Mediebevakning, jämställdhetsfrågor, turism, brevsvar mm.

Demokrati och MR-utbildning

Deltog i Forum Syds organisationsutbyte där 16 personer från Sverige och Zimbabwe tillsammans studerade demokrati & MR, inte minst HBT-rättigheter, i båda länderna under 8 veckor.

Gymnasium, naturvetenskap

Utökat program, inriktning språk vid Säveskolan, Visby.

Utbytesår

Instituto DAE i San José, Uruguay (biologi & litteratur).

09 – Politisk sekreterare och pressansvarig, Sveriges Kristna Socialdemokraters förbund – Broderskapsrörelsen.

07 – 08 Utredare, Sveriges förenade studentkårer, 50 %. Tjänsteman med ansvar för studentinflytande, studenters ekonomi och mångfaldsfrågor.

07 – 08 Forskningsassistent, Uppsala universitet, 50 %. Arbetar med ett projekt om etniska föreningar och politisk integration i Botkyrka kommun för statsvetenskapliga institutionen och inst. för bostads- och urbanforskning.

06 – 07 Jämlikhetsansvarig, Uppsala studentkår. Ansvarig för förebyggande och reaktivt arbete mot diskriminering och trakasserier. Ansvarig för egna projekt samt att samordna och underlätta studenters och studentorganisationers arbete inom genus inkl. könsidentitet, funktionshinder, sexuell läggning, etnicitet, religion och social bakgrund.

2001 Informatör, Operation Dagsverke Honduras. Elevorganisationen i Sverige. Klassrums- och aulapresentationer på skolor samt omfattande pressarbete.

2000 Pressekreterare (”press and PR manager”). ZERI Foundation på världsutställningen (EXPO2000) Hannover. Presstalesman, arrangör för presskonferenser och PR-arrangemang, uppsökande och reaktivt pressarbete, mediebevakning samt ansvarig för VIP-gästbesök.

1999 Projektledare (för ZERI Foundation) UNDP, United Nations Development program, Genève, Schweiz. Administrativt ansvarig för huvudkontoret, projektsamordning, informationsarbete, webbredaktör m.m.
Sommarjobb

03 – 04 Hamnkapten Visby gästhamn. Receptionist och bryggvakt för inkommande fritidsbåtar, MC- och biluthyrare, ansvar för kassa, öppning, stängning av reception, fortlöpande kontroll av anläggningens faciliteter.

2001 Kampanjledare för Rättviseakademins (Kooperation utan Gränser) festivalturné. Chaufför, informatör och volontärsamordnare i ett informationstält om rättvis handel vid tre musikfestivaler.

97 – 02 Flerspråkig guide. Lummelundagrottan. Guidade i turistgrottan och i ”äventyrsdelen” på svenska, engelska, tyska och spanska.
*Extrajobb

08 Projektledare för Doktorand -08, bl.a. en konferens och utbildningsdag om karriärmöjligheter, trakasserier och kön, Doktorandnämnden vid Uppsala studentkår

07 – 08 Styrelseledamot, Uppsala prod. vård och bildning (budget 5,5 mdr kr)

01 – 03 Gästskribent/krönikör på ledarsidan Gotlands tidningar.

00 – 01 Lärarvikare. Gotlands kommun.

Frilansuppdrag för bl.a. SVT, SR P3 och flera tidningar.

Svenska Modersmål.

Engelska Flytande i tal och skrift.

Spanska Flytande i tal och skrift.

Tyska Goda kunskaper.

Franska Grundläggande kunskaper.

02 - Ersättare i riksdagen för Gotland, ledamot i Uppsalas produktionsnämnd för vård och bildning, ordförande för unga kristna Socialdemokrater, förbundsstyrelseledamot Broderskapsrörelsen, styrelseledamot i studentklubben Laboremus mm.
Uppsala universitet

03 – 06 Grundutbildningsrepresentant i jämställdhetskommittén och dess beredande utskott, mångfaldskommittén, arbetsgruppen för UU:s mångfaldsplan 07/09, referensgrupp för UU:s likabehandlingsplan 07/09 och akademiska senaten.
Uppsala studentkår/Sveriges Förenade Studentkårer

03 – 06 Ordförande för SFS valberedning, ledamot i Uppsala kårfullmäktige samt SFS-fullmäktige, kårstyrelsens sekreterare.
Uppsala Studentradio

02 – 04 Styrelseledamot, rekryteringsansvarig, representant i Uppsala. Närradioförenings styrelse, utbildad tekniker och programledare.
Elevorganisationen

94 – 99 Distriktsordförande, förbundsstyrelseledamot, Operation Dagsverkesamordnare för Gotland, elevkår- och rådsordförande mm.
Övrigt

08 – 09 Ordförande Broderskapsrörelsens ungdomsnätverk

07 – 08 Förbundsstyrelseledamot Broderskapsrörelsen

05 – Köksvolontär på Metodistkyrkans Norrlandaläger 1 vecka/år

05 – 07 Frivillig inom Röda Korsets flyktingverksamhet. Aktiv i svenskträning på träffpunkten i Uppsala, kontaktperson i psykosociala stödgruppen.

04 – 07 Projektledare och vice projektledare för SIDA-finansierat demokratiprojekt med Kubansk opposition

04 Klubbmästare Gotlands Nation i Uppsala. Utskänkare och köksansvarig ca 25 timmar i veckan under en termin.

02 – Aktiv i Amnestys nätbaserade aktivistgrupp för fackliga rättigheter

01 – 02 Redaktionsmedlem för studenttidningen Hédera hélix.

00 Volontär på högstadieskola i Thailand, 1 månad.

97 – Ledare på Metodistkyrkan på Gotlands ungdomsläger en vecka varje sommar.
Citera
2010-08-24, 07:15
Medlem
KnutteKragballes avatar
Ond eller galen?

Citat:
annaardin.wordpress.com - Jag gick på teater med ambassadörerna från Spanien, Sverige, Colombia och lite samt Mr Pagkratis (också en snubbe med mycket makt, EU-kommissionens ambassadör). Och det var förfärligt. Jag, med mina stolta 165 cm brukar känna mig som en ganska lång (typ fotomodell) person. Men just den här dagen kände jag mig som en myra!

De var alla över 180 cm, Pagkratis är säkert 2.10 och Madeleine Ströje (vår ambassadör) är åtminstone 1.83. Så tänkte jag, nej, jag får ingen makt. Om jag inte är ond, Stalin var 1.60, Napoleon var 1.56 och Göbbels 1.50.

Man måste vara lång eller galen.

5 comments 18 juli 2005

Citat:
annaardin.wordpress.com - Winbergs berömda attack:

Taube har egentligen en rätt förskräcklig kvinnosyn…Taube beskriver kvinnor som antingen horor eller madonnor…Taube befäster en rådande maktstruktur, en kvinnosyn som är oss främmande…
Taube är en mästare i ord och melodi och han kan kombinera det så att det blir så otroligt vackert att vi inte lyssnar på texten. I stället sitter vi i kvinno- och nykterhetsrörelsen och sjunger med i Flickan från Havanna. Det är ganska fascinerande.
/Margareta Winberg, vice statsminister

Citat:
annaardin.wordpress.com - Dags att anmäla Stanley Sjöberg för förtal

Jag har tidigare försvarat Jesusmanifestationen, som nåt med potential att bli vackert och enande. Men när grundaren av manifestationen, gubben Stanley Sjöberg, går ut och säger att manifestationens syfte ska vara ett ”försvar för historisk kristen tro” så blir jag bara så jävla trött.

Jag ska genast gå och kolla upp hur det går till att göra en anmälan för förtal. Jag tycker inte att han ska få komma undan med det här.

För övrigt skäms jag för att vara med i Metodistkyrkan som till skillnad från både Baptisterna och Missionarna inte viger homosexuella ännu. Visserligen vet jag att min egen församling skulle bryta mot de internationella metodisternas inskränkta regel om några av samma kön bad om att få bli vigda, men det ser ändå illa ut.
1 december 2009
Citera
2010-08-24, 07:29
Medlem
MrBatess avatar
Kanske skulle Janne Josefsson ta tag i det här. Skulle vara bra om man gick till botten med detta, så man fick reda på hela historien.
Citera
2010-08-24, 07:43
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnutteKragballe
Ond eller galen?
/.../
Citat:
annaardin.wordpress.com - Dags att anmäla Stanley Sjöberg för förtal

Jag har tidigare försvarat Jesusmanifestationen, som nåt med potential att bli vackert och enande. Men när grundaren av manifestationen, gubben Stanley Sjöberg, går ut och säger att manifestationens syfte ska vara ett ”försvar för historisk kristen tro” så blir jag bara så jävla trött.

Jag ska genast gå och kolla upp hur det går till att göra en anmälan för förtal. Jag tycker inte att han ska få komma undan med det här.

För övrigt skäms jag för att vara med i Metodistkyrkan som till skillnad från både Baptisterna och Missionarna inte viger homosexuella ännu. Visserligen vet jag att min egen församling skulle bryta mot de internationella metodisternas inskränkta regel om några av samma kön bad om att få bli vigda, men det ser ändå illa ut.
1 december 2009
Denna människa bör nog alla demokratiälskande medborgare hålla en noggrann uppsikt på.
Citera
2010-08-24, 07:51
Medlem
matrix2005s avatar
En barndomsvän till mig som enligt egen utsago känner denna Anna Ardin mycket väl genom att ha deltagit i olika projekt tillsammans har en del info.

Denna Ardin ska ha sugit av Assange, oklart om det var det enda som gjordes eller om det var avslutning, och hon sa till honom att hon ville inte ha satsen i munnen. Han sprutade henne dock i munnen.

Det där med kondom är någon polisfråga som kommit fram då frågan ska ha varit; "om Assange hade en kondom, hade du då slutfört oralsexet?" varav svaret där ska ha varit ja men att själva grejen var att hon ville inte ha satsen i munnen. Därför ingen våldtäkt utan endast ofredande.

Den vinklingen känns väl inte helt otrolig och min vän var mycket nöjd över att ha dessa detaljer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in