2010-08-26, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snakehunter
Är hon verkligen kristen denna Anna Ardin?????

Kallar hon sig kristen på fullt allvar så då är tamejfan jordens undergång nära

Ja det är ju tyvärr inte något smickrande för andra kristna märk dock väl att de flesta som inte har bett att få slippa kyrkoskatt eller konfirmerar sig, vilket åtminstone när jag gjorde det var ett sätt att få presenter eller som gjorde det för att ens övriga familj hade gjort det innan, räknas som "kristna". Har inte läst i bibeln annat än för allmänbildnings skull sedan dess. Min uppfattning om prästskrået under den tiden gjorde att jag kände avsmak för det där. Sedan kanske religionen kan vara bra för en del. Förr i tiden läste man ju kristendom i skolan och det var ju inte så mycket annat än att man fick orientering i fostran, gott uppförande och empati för medmänniskor. Det handlade ju inte om att tala i tungor direkt som pingströrelsen kom att göra känt, vilket genom detta knäppa beteende kom att förändra och i viss mån förvanska människors bild av statskyrkan och kristendomen utan att den hade så mycket med att tala i tungor att göra.
Citera
2010-08-26, 01:36
Medlem
Emma18s avatar
Det kan ju vara så att hon i samband med händelsen sagt att det INTE var ok att han sprutade på hennes kropp när han förberedde sig för det men att han körde vidare ändå. Om så är fallet så har han typiskt gjort sig skyldig till ofredande. Blir dock svårt att bevisa mot en man med så pass bra advokater som Assange och även om man lyckas skulle det bara röra sig om villkorlig dom och böter.
Citera
2010-08-26, 05:26
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anna Ardin
Ibland menar jag inte riktigt allvar. Som Jan O Karlsson ungefär. Men ibland är jag dödligt allvarlig fast jag säger tvärtom.

Här är ett citat som kan vara något för en av Silbersky's assistenter att visa för chefen. Gäller ju att visa VEM Anna är och HUR hon är som person.

Hur ska man kunna tolka och följa signaler från någon som påstår sig agera som citatet säger? Tänk om hon berättat om sig själv i liknande ordalag för Assange?

"Tro inte på allt jag säger i stundens hetta, det är en del av leken..." osv.

http://bloggportalen.aftonbladet.se/...gDetails?id=76

Go Sillen GO!
Citera
2010-08-26, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Det kan ju vara så att hon i samband med händelsen sagt att det INTE var ok att han sprutade på hennes kropp när han förberedde sig för det men att han körde vidare ändå. Om så är fallet så har han typiskt gjort sig skyldig till ofredande. Blir dock svårt att bevisa mot en man med så pass bra advokater som Assange och även om man lyckas skulle det bara röra sig om villkorlig dom och böter.

Livet fungerar så att KAN MAN EJ BEVISA NÅGOT FÅR MAN LEVA MED ATT INGEN FÄLLS. Bara att ta tag i sitt liv och gå vidare ... men vissa är tydligt för dumma eller FÖR RELIGIÖSA för det..... det är här som personen ifråga bestämmer sig för ett korståg ..... som kommer att sluta mycket illa....
Citera
2010-08-26, 06:28
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
Jag tror att hon generellt sett faktiskt är litet tossig. Själva mekaniken bakom hennes processande och att "ställa" män mot väggen bygger nog att hon tycker sig ha ett ständigt övertag med sin "höga iq" vilket tillåter henne att leka med sin offer litet grand som en katt leker med en mus innan döden inträder. Detta förstärks av hennes juridiska erfarenhet i övergreppsfrågor.
(massa bra text)

När skall någon slita av ulven dess fårakostym och visa vem hon egentligen är?

Här träffar du exakt rätt. Det tragiska är att ingen tycks ha förstått eller ens läst ditt inlägg här inne. Tycker Sillen ska använda det du skrev som sin inledning vid rättegången som aldrig kommer att ske...
Citera
2010-08-26, 07:38
Medlem
matrix2005s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18

Inte för att vara den som vill brösta ut mig och påstå mig sitta på info som är mer säker än någon annan men min källa, som påstår att JA lovade att inte spruta i munnen men gjorde det ändå, är ganska säker på sin sak.

Har vi någon källa som säger att JA ejakulerade över hennes kropp?
Citera
2010-08-26, 08:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matrix2005
Inte för att vara den som vill brösta ut mig och påstå mig sitta på info som är mer säker än någon annan men min källa, som påstår att JA lovade att inte spruta i munnen men gjorde det ändå, är ganska säker på sin sak.

Har vi någon källa som säger att JA ejakulerade över hennes kropp?

Men vad fan är detta för djävla trams!!!!! Hon ställer upp på sex med en person som hon inte känner och har sugit av denne vilket knappast varje kvinna kan sägas ställa upp på första gången och så polisanmäler hon honom för ofredande för att han uppnår sexuell klimax när hon själv gjort allt för att han skall uppnå det.

Dessutom om man nu skall nedlåta sig på en sådan tarvlig nivå så finns det faktiskt inga garantier för att det inte kan komma försats innan själva ejekulationen inträffar. Då skulle hon väl inte ha accepterat oralsex överhuvudtaget i så fall. Snacka om att göra sig själv till åtlöja å det grövsta. Det här är tamejfan det grövsta tramset jag någonsin hört talas om i en rättssal någonstans och det enda som kan bli följden är att våldtäktsoffer och offer för övergrepp får svårare att hävda sin rätt. Bravo Ardin och Borgström.
Senast redigerad av Supermarine 2010-08-26 kl. 08:44.
Citera
2010-08-26, 08:34
Medlem
MunchenCallings avatar
har inte last hela traden, men som jag forstar det ratt sa ville bada ha samtyckligt sex. Han ville ej anvanda gummi, men hon ville. Hon beslutade sig for att ha sex anda och sedan ejakulerade han i hennes mun eller pa hennes rygg/mage.

Hon vill nu fa detta till en valdtakt eller minst sexuellt ofredande. WTF, de skulle gora mig till en serievaldtaktman och formodligen storre delen av Sveriges man ocksa.

lite off-topic men for helvete, ar verkligen Crazy Horse Anna, Mona Muslim, Knark-Bodstrom och Valdtakts-offer-wannabe-Anna Ardin det basta sossarna kan erbjuda...
Citera
2010-08-26, 08:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Här träffar du exakt rätt. Det tragiska är att ingen tycks ha förstått eller ens läst ditt inlägg här inne. Tycker Sillen ska använda det du skrev som sin inledning vid rättegången som aldrig kommer att ske...

Nej det får vi verkligen hoppas men har det gått så här långt så vet man inte. Saken är den att man nog måste konstatera att det råder ett utbrett manshat bland kvinnliga jurister och feminister och statsvetare men det kommer väl kanske inte som någon överraskning med tanke på vilka sorters kvinnor som gör politisk karriär här. Frågan är om de vänder sig mot politiken som ett substitut för bristen på manlig uppmärksamhet.

Här är en bild på hur en jämställdhetsminister kan se ut i Italien

http://pibillwarner.files.wordpress....8_carfagna.jpg
Citera
2010-08-26, 08:38
Medlem
matrix2005s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
Men vad fan är detta för djävla trams!!!!! Hon ställer upp på sex med en person som hon inte känner och har sugit av denne vilket knappast varje kvinna kan sägas ställa upp på första gången och så polisanmäler hon honom för ofredande för att han uppnår sexuell klimax när hon själv gjort allt för att han skall uppnå det.

Dessutom om man nu skall nedlåta sig på en sådan tarvlig nivå så finns det faktiskt inga garantier för att det inte kan komma försats innan själva ejekulationen inträffar. Då skulle hon väl inte ha accepterat oralsex överhuvudtaget i så fall. Snacka om att göra sig själv till åtlöja å det grövsta. Det här är tamejfan det grövsta tramset jag någonsin hört talas om i en rättssal någonstans och det enda som kan bli följden är att våldtäktsoffer och offer för övergrepp får svårare att hävda sin rätt. Bravo Ardin och Borgström.

Det är väl därför det inte går under våldtäkt, dit även tvingad oralsex tillhör, utan just sexuellt ofredande.

Men ja, hon gör bort sig själv ganska duktigt. Visst, han är ett svin som sprutar i munnen om han nu lovat att inte göra det men det är knappast en rättsak.

Jag hade gärna närvarat på den rättegången, om det nu blir någon, där dessa detaljer ska läggas fram och bemötas.
Citera
2010-08-26, 08:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matrix2005
Det är väl därför det inte går under våldtäkt, dit även tvingad oralsex tillhör, utan just sexuellt ofredande.

Men ja, hon gör bort sig själv ganska duktigt. Visst, han är ett svin som sprutar i munnen om han nu lovat att inte göra det men det är knappast en rättsak.

Jag hade gärna närvarat på den rättegången, om det nu blir någon, där dessa detaljer ska läggas fram och bemötas.

Underbart!!! Snacka om världshändelse och komisk rättegång samtidigt. I´m there om det inte enligt svensk rättspraxis blir lyckta dörrar förstås
Citera
2010-08-26, 08:46
Bannlyst
Är det förresten någon som har tänkt på hur tyst Schyman och Feministiskt initiativ är i denna "affär".
Intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in