2021-01-24, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Även om han borde stoppat verkar det inte varit en solklar våldtäkt. Väldigt dumt gjort med kondomen.

Andra "par" skulle rett ut situationen på annat sätt. Hon kunde ha skrivit ett brev till honom och pratat med honom själv efteråt.

Folk ska ju inte behöva gå till domstol för att det gick fel i sängen och någon försökte förföra på fel sätt.

Sen gick det väl iofs verkligen fel i sängen, han blev hårdhänt. Men svårt att bevisa inför andra och ord står mot ord. Om inga stora skador är bekräftade så är jag väldigt osäker på vad rätten skulle sagt.

Som sagt, det flesta skulle pratat om det som hänt själva.
Det var väl det hon ville ha sagt i en rättegång.

Sen att hon lägger ut en bild av honom när han sover på facebook - är rätt otrevligt gjort även om hon tyckte att han var gullig.

Att hon hade en kärlekssorg och liten kris vid tillfället är helt ointressant.

Att det finns de som trott på rykten att hon är en CIA agent - är inget som borde påverka hennes liv i dagsläget. Jag visste inte ens ens hennes namn, utseende/person förrän nu. Innan var hon en anonym person för mig. Hon var nog anonym för de flesta ändå.

Verkar lite som att hon vill ha strålkastarljuset på sig.

Om hon vill ha en debatt hur män ska förföra kvinnor - så tycker jag att kommunikation mellan de det handlar om är viktigast. Vad ska man annars kunna säga. Lite lyhördhet och kommunikation.

Pratade inte AA, bad JA göra hiv- och syfilistest? Vad jag förstått struntade han i det. Går det att prata bort oro för att ha blivit smittad - UTAN kondom?
Citera
2021-01-24, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Du borde läsa den stora tråden. Kondomen som Ardin hävdar har använts och tagits av och som hon lämnade till polisen innehåller inget överhuvudtaget. Hon lämnade en oanvänd kondom och hävdar våldtäkt. Ardin och Krantz är de som egentligen skulle låsas in.

Och lakanet som AA sparat i tio år - innehåller inte heller det någonting?
Citera
2021-01-24, 09:40
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
C Bergfelt är en riktig medelmåtta som journalist så det förvånar knappast. Anställd av SVT endast för att ge sina subjektiva och skeva rapporter om USA-läget, inte sett henne någonsin göra det som en riktig journalist gör - objektivt förmedla en händelse.
Det tycker jag känns rätt klarlagt från hennes bakgrund, hon är inte neutral. Undrar hur TV tänkte här. Det är såå ute med agendadriven journalistik.
Citera
2021-01-24, 09:42
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Nej - det handlar om AA själv, inte ett politiskt parti eller statsministerns fru. Vad långsökt.

Var och en har ett eget personligt ansvar för vad man gör.

Nja hon gör inte det Jr helt själv utan i sin miljö av sossekristna extremfeminister. Fick hjälp och stöd av dom samt räknade väl med cred där.

Med tanke på JAs fiender, fru Clinton och amerikansk underrättelsetjänst mm är det inte alls långsökt att någon skulle påverkat AA att ta det här steget som leder till JAs undergång.

USA -> sossarna -> AA
Citera
2021-01-24, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
Jag vill inte späda på hatet mot Anna Ardin men jag blir väldigt konfundersam av Kalla Faktas granskning när man inte publicerar då hon redovisar för själva övergreppen utann hänvisar till att det inte är testat i domstol. Då blir jag konspiratorisk då jag inte på nått sätt skyddar Julian men man går med på att sitta och måla ut någon men det som är avgörande i att kunna bedöma Annas trovärdighet så tar man bort detta.

Anna är en frikyrklig feminist. Den bilden jag har är att man då inte man inte flörtar till höger och vänster, hånglar men inte vill ligga sen. Att sedan vänta så länge med att anmäla ökar ifrågasättandet men ofta vanligt. Ett nej är alltid ett nej men jag blir förvånad över att man kan tänka sig att hångla och flörta men sen säga nej till sex, i synnerhet om man vet att man inte kommer bli ett par.

När Anna sen säger att hon har inga problem att hångla med en kändis för att det är "Coolt" så varför inte ligga? Jag måste således använda mig själv som måttstock och har aldrig varit ens i närheten där man hånglar för att inte ligga om man gör det hemma i soffan utan då har man fullbordat hela proceduren. Men folk kanske kan se njutning i att bara hångla och inte har viljan i att fortgå det hela.

Men allt kommer väldigt lägligt i tidslinjen och jag e som GW att jag hatar slumpen

Oj, då har vi helt olika erfarenheter. Jag kan lätt direkt minnas flera gifta män som gärna hånglade - drog sig för att "fortgå det hela". För att kunna intala sig själva att de inte varit otrogna antar jag. Kanske för att vara säkra på att inte dra på kvinnan där hemma sjukdomar.
Citera
2021-01-24, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Pratade inte AA, bad JA göra hiv- och syfilistest? Vad jag förstått struntade han i det. Går det att prata bort oro för att ha blivit smittad - UTAN kondom?

Då försökte hon väl prata med honom och han tog inte det till sig.

Om man är orolig för smitta får man testa sig själv. Han vet också att man kan testa sig.

I övrigt - varför låter man en man man inte känner sova över i ens lägenhet? Självklart gör man inte det - utan låter personen sova på hotell. Även om inte han " kände" för det. Det borde föreningen betalat.

Att hon sedan behöver komma hem en natt tidigare är ju knasigt. Jag hade sovit över hos en kompis i det läget eller hotell. Men det var fel att han inte "tvingades" bo på hotell.

Det urskuldar inget han gjort - men omdömet sviktar ju. Hade han inte funnits i lägenheten hade det inte hänt. Nåt knas är det ju om någon man inte känner, en föreläsare, absolut prompt ska sova över i ens lägenhet.
Citera
2021-01-24, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Det är väl lite OT men Rahmberg är en riktig cynisk pkråtta. Ja hon babblade själv om bruna råttor om du minns...
Hon driver på för massinvandring eftersom många advokater tjänar feta pengar på det där. Osv.
Sen råkar ju hon ha rätt om AA.

Diakon ja haha vilken ande! Hämndlystet och uppmärkshetssuget fnask. Det är väl svenska kyrkan idag. En plattform för galna feministmarxister som älskar islam och USA!?

Man undrar, hur djupt går den här affären egentligen in i sossarna? Varifrån får hon direktiv om att sätta dit Asange? Ulla lövén??
Initialt med AA poliskompis och den förste åklagaren är det nog mest en feminist-aktivistisk grej, näste åklagare lägger ner men så när Bodström och Ny griper in är det storpolitik. De ser möjligheten att sänka trovärdigheten för JA och Wikileaks. Jag har för mig att även svenska politiker/myndigheters hemliga samröre med USA då hade avslöjats av W.

AA har fått “betala“ för det här och det var Bodström och Ny som kastade henne under bussen. Hade man låtit det vara nedlagt hade “incidenten" snart varit glömd.
Senast redigerad av nbsp 2021-01-24 kl. 10:48.
Citera
2021-01-24, 10:34
Medlem
Citat:
Då försökte hon väl prata med honom och han tog inte det till sig.

Om man är orolig för smitta får man testa sig själv. Han vet också att man kan testa sig.

I övrigt - varför låter man en man man inte känner sova över i ens lägenhet? Självklart gör man inte det - utan låter personen sova på hotell. Även om inte han " kände" för det. Det borde föreningen betalat.

Att hon sedan behöver komma hem en natt tidigare är ju knasigt. Jag hade sovit över hos en kompis i det läget eller hotell. Men det var fel att han inte "tvingades" bo på hotell.

Det urskuldar inget han gjort - men omdömet sviktar ju. Hade han inte funnits i lägenheten hade det inte hänt. Nåt knas är det ju om någon man inte känner, en föreläsare, absolut prompt ska sova över i ens lägenhet.
Det är inte trovärdigt att AA trots den dåliga erfarenheten av JA på kräftskivan initierar att JA ska bo kvar hos henne, (AA:s lägenhet ska enl. någon uppgift ha varit på 25 m2, minus hall o bad ett mindre rum) . Detta därför att JA tyckte att de som ville inhysa honom var töntiga och JA med detta orsakade dålig stämning.
AA verkar vara typen som inte har några problem med att säga ifrån.

Den erbjudna alternativa ackomondationen var där JA egentligen skulle ha bott men så blev det AA:s lgh då den skulle vara tom. Troligen större lgh än AA:s mikro-lgh.
Citera
2021-01-24, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Initialt med AA poliskompis och den förste åklagaren är det nog mest en feminist-aktivistisk grej, näste åklagare lägger ner men så när Bodström och Ny griper in är det storpolitik. De ser möjligheten att sänka trovärdigheten för JA och Wikileaks. Jag har för mig att även svenska politiker/myndigheters hemliga samröre med USA då hade avslöjats av W.

AA har fått “betala“ för det här och det var Bodström och Ny som kastade henne under bussen. Hade man låtit det vara nedlagt hade “incidenten" snart varit glömd.
Tänker du på Claes Borgström? Bodström var väl inte inblandad.
Citera
2021-01-24, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Tänker du på Claes Borgström? Bodström var väl inte inblandad.
Klart jag gör, skrev fel där.
Citera
2021-01-24, 11:59
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Nu cherrypickar du dock. Det finns 2 kondomer i utredningen. Det ena tillhör AA, där finns inte DNA-rester som går att koppla till AA eller JA. Den andra tillhör SW, och den innehåller DNA från både SW+AA. Båda kondomerna har manipulerats på liknande vis d v s toppen har avlägsnats via dragvåld.

Nu förstår jag inte hur ”SW-kondomen” på något sätt stärker trovärdigheten gällande Ardins anklagelser?
Som denna tråd ändå handlar om?
Citera
2021-01-24, 12:08
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Och lakanet som AA sparat i tio år - innehåller inte heller det någonting?

Kan du vara vänlig och förklara vad (eventuella sekret/DNA på) lakanet skulle bevisa?
Att de haft samlag?

Om lakanet anses vara bevismaterial på något sätt så är det ju högst ovanligt att inte finns i polisens ägo?
Men i feministsverige är ju allt möjligt, särskilt om både ”offer”, polis och åklagare är feminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in