Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-08-23, 21:35
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Under åren har det funnits en del kriminella i Bålsta, vad har hänt med dom egentligen?
Citera
2010-08-24, 03:58
Avstängd
Manjakiss avatar
Vilka tanker du pa? Samir Chatti ar val fran dom krokarna, satt for grovt narkotikabrott senast jag horde nagot, har en flygplanskapande bror Karim tror jag!
Mange"Belgian-Blue"Nilsson gammal vakt fran stallet som nu mera har en 40ars kris och tranar p VBC
Citera
2010-08-24, 19:03
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Vilka tanker du pa? Samir Chatti ar val fran dom krokarna, satt for grovt narkotikabrott senast jag horde nagot, har en flygplanskapande bror Karim tror jag!
Mange"Belgian-Blue"Nilsson gammal vakt fran stallet som nu mera har en 40ars kris och tranar p VBC

Samir Chatti har man aldrig hört talas om, inte dom övriga heller. Tänkte mer på folk som härjade i Bålsta under 90-talet.
Citera
2010-08-24, 19:39
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Samir Chatti har man aldrig hört talas om, inte dom övriga heller. Tänkte mer på folk som härjade i Bålsta under 90-talet.

Pålsson-bröderna?
Watkins?
"Hogge" Häggmark?
Mini och Micro?
Citera
2010-08-24, 20:25
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedores
Pålsson-bröderna?
Watkins?
"Hogge" Häggmark?
Mini och Micro?

Nog lite före min tid, men Mini är d lilla polacken du menar?
Citera
2010-08-24, 21:27
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Nog lite före min tid, men Mini är d lilla polacken du menar?

Lite breakdansare på den tiden? Då är det han.

Manuel Dubra då? Född -74
Personerna jag nämnt höll på i början av 90-talet. Pålsson-bröderna var väl mer slutet 80-talet.

Tony Udd? Död i överdos.
Tony Lohiniva? Hans vapendragare var Kari Paananen och allas vår fotbollsspelare Daniel Majstorovic.
Citera
2010-08-25, 10:29
Bannlyst
Citat:

Personerna jag nämnt höll på i början av 90-talet. Pålsson-bröderna var väl mer slutet 80-talet.

Tony Udd? Död i överdos.
Tony Lohiniva? Hans vapendragare var Kari Paananen och allas vår fotbollsspelare Daniel Majstorovic.

Toni Lohiniva, tog livet av en väktare inne i stan över en snattad fläskfile' avtjänar tid på Kumla.
Mini = Blomqvist, senare Strindlund, breakdansare av klass, men han har ju alltid vart skötsam.
Citera
2010-08-25, 17:39
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:

Tony Udd? Död i överdos.

Ja dom där har man hört talas om iaf, inge man vet vilka d är, men man känner igen namnen. Under senare 90-tal då? Drufva, Roth och dom där, vad hände med den generationen.
Citera
2010-08-25, 20:52
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morethanyou
Toni Lohiniva, tog livet av en väktare inne i stan över en snattad fläskfile' avtjänar tid på Kumla.
Mini = Blomqvist, senare Strindlund, breakdansare av klass, men han har ju alltid vart skötsam.

Var det inte Berglund på Mini? Finns en med det för och efternamnet som dyker upp i samtliga fd bråkstakarnas vännerlistor på fejjan. Känner inte igen han men det är ju typ 20år sen jag såg han sist.

Strindlund var Micro. Och han är sig lik på fejjan. Mestadels skötsam men hölls sig i bakvattnet/hang around där Mini, Hogge & co härjade. Gänget är födda tidigt 70-tal och några år före min tid och är inte helt hundra på hur dom stökade. Mest snacket man hört.

Dock var jag på en privat födelsedagsfest på Knarrbacken när bla Mini, Micro och Hogge dök upp och började misshandla folk när dom inte fick komma in. Polisen kom dit och plockade samtliga.
Citera
2010-08-25, 20:58
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ja dom där har man hört talas om iaf, inge man vet vilka d är, men man känner igen namnen. Under senare 90-tal då? Drufva, Roth och dom där, vad hände med den generationen.

Jimmy Drufva? Han är 77:a och min brors ålder. Där fanns väl tvillingarna Häggmark? Småbröderna till "Hogge" Häggmark.
Citera
2010-08-25, 21:13
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Citat:
Jimmy Drufva? Han är 77:a och min brors ålder. Där fanns väl tvillingarna Häggmark? Småbröderna till "Hogge" Häggmark.

Tänkte mer på Johan, och tvillingarna vet jag vilka dom är, men dom var ju skötsamma.
Citera
2010-08-25, 21:31
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Tänkte mer på Johan, och tvillingarna vet jag vilka dom är, men dom var ju skötsamma.

Tvillingarna var nog mer kaxiga än våldsamma. Dom kunde ju göra lite som dom ville. Man ville ju inte direkt få deras brorsa på sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in