• 1
  • 2
2010-08-30, 10:46
Medlem
Ngon som vet bad det blev av denne man, som var synnerligen aktiv inom amfetaminbranschen p 70- och 80-talet? I slutet av 90-talet var han visst misstnkt igen, enligt Expressen, men sedan blev det tyst.

Kan han ha dragit sig tillbaka? Han mste vara ver 70, om han lever nu.
Citera
2010-08-30, 11:51
Medlem
connyjonnyronnyochsonnys avatar
lnk??
Citera
2010-08-30, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av connyjonnyronnyochsonny
lnk??

Har ingen sdan. De var s lnge sedan ngot skrevs.
Citera
2010-08-30, 13:25
Medlem
naganof2s avatar
Karl Pauksch

Str lite om honom i div tidningar men dligt med fakta :/
Citera
2010-09-01, 19:33
Moderator
Pentyls avatar
Det var ngot om honom fr ett par r sedan, men jag minns inte vad. Om han blivit far, frislppt, inlst eller helt enkelt dtt. Vad det n var s gav det mig anledning att diskutera herrn och hans affrer med ngra tjackpundare som var i farten d det begav sig.

De tyckte hans aktiviteter var lysande p alla stt. Det negativa var att priserna sjnk lite vl hftigt (ja, pojkarna frsrjde sitt missbruk med frsljning). Det riktigt positiva var att polis och halva rttsapparaten jobbade p heltid med att fnga Karl Pauksch och hans kumpaner p plats i Sverige (eftersom Pauksch pstods slja nstan allt amfetamin i Sverige). Min samtalspartner skrockade beltet ver detta och med ngot glansigt i gonen frklarade han hur de utan att dlja det nmnvrt gjorde bttre affrer n ngonsin tidigare eller senare. I jmfrelse med Pauksch var de dessutom ansedda som smttingar (helt riktigt i o f s) som mest behvde lite krlek. S med hur mycket pengar som helst och ett ondligt flde att socialarbetarfitta var livet p topp. (Det r det inte riktigt idag d tjackrycken gr det svrt att ens kvittera ut sjukpensionen).
Citera
2010-09-05, 05:44
Medlem
bayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Det var ngot om honom fr ett par r sedan, men jag minns inte vad. Om han blivit far, frislppt, inlst eller helt enkelt dtt. Vad det n var s gav det mig anledning att diskutera herrn och hans affrer med ngra tjackpundare som var i farten d det begav sig.

De tyckte hans aktiviteter var lysande p alla stt. Det negativa var att priserna sjnk lite vl hftigt (ja, pojkarna frsrjde sitt missbruk med frsljning). Det riktigt positiva var att polis och halva rttsapparaten jobbade p heltid med att fnga Karl Pauksch och hans kumpaner p plats i Sverige (eftersom Pauksch pstods slja nstan allt amfetamin i Sverige). Min samtalspartner skrockade beltet ver detta och med ngot glansigt i gonen frklarade han hur de utan att dlja det nmnvrt gjorde bttre affrer n ngonsin tidigare eller senare. I jmfrelse med Pauksch var de dessutom ansedda som smttingar (helt riktigt i o f s) som mest behvde lite krlek. S med hur mycket pengar som helst och ett ondligt flde att socialarbetarfitta var livet p topp. (Det r det inte riktigt idag d tjackrycken gr det svrt att ens kvittera ut sjukpensionen).

Han r dd. Fenmetrazinets nestor r dd...
Citera
2010-09-06, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bayer
Han r dd. Fenmetrazinets nestor r dd...

Klla p det?
Citera
2010-09-07, 02:26
Medlem
bayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wahrsager
Klla p det?

Har inte det egentligen, jag minns att han gjorde comeback med fenmetrazinet flera ggr under 90talet, och s sent som fr 10 r sedan s frekom han, och blev anklagad fr att ligga bakom nytt fenmetrazin. Sedan frsvann det - och ngonstans lste jag att han dtt i cancer ngra r in p 2000talet. Jag har t.o.m fr mig att det var i nn 'officiell' klla typ tidning, eller nt med polisen. Men jag hittar det inte.

andra sidan brukar det finnas fenmetrazin om Pauksch lever! Att jag inte hittar det kan iofs bero p att det var ett felaktigt rykte, men jag minns att jag tnkte "Jaha d kommer fenmetrazinet aldrig mer till Sverige!". S jag HAR sett det. Men det kan som sagt vara fel..fr ska vidare...
Citera
2010-09-08, 13:27
Medlem
Hur rik blev han egentligen? Eftersom han vl var pionjren inom amfetaminhanteringen i Sverige, lr han vl ha gjort massor av pengar? Men jag har ocks lst, att han tog straffen hrt, och att det gick ut ver hans hlsa. Han satt vl av minst tv lnga straff; ett i Sverige p 70-talet, och ett i Tyskland under decenniet efter.
Citera
2013-04-04, 21:38
Medlem
nins avatar
En aftonbladetlnk frn den andra trden: Aftonbladet
Frn min samling, Fib Aktuellt nr 7 1973
1, 2, 3, 4
Citera
2013-04-05, 00:47
Medlem
Intressanta artiklar om Karl Pauksch! Det r mycket man inte vet om honom t.ex om hans tidigare verksamhet i Gteborg under 60-talet och om knarktrafiken i Vrmland. r det ngon som vet om han fortfarande lever? I s fall var?
Citera
2013-04-06, 13:15
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Kalle tysken".

Citat:
Ursprungligen postat av Edmond
Intressanta artiklar om Karl Pauksch! Det r mycket man inte vet om honom t.ex om hans tidigare verksamhet i Gteborg under 60-talet och om knarktrafiken i Vrmland. r det ngon som vet om han fortfarande lever? I s fall var?

En verkligt intressant person Karl Pauksch. Han kallades fr "Kalle tysken".

Han hamnade i Skandinavien redan i det tidiga 1960-talet och d i Danmark, genom gifterml. I Sverige befann han sig iaf 1965. Han var d i Gteborg och bodde officiellt p ett fartyg. Vid denna tid arbetade han ihop med en dansk med spritfrsljning samt frsljning av dlig narkotika. Denna frsljning skedde i bl.a. Haga och Masthugget.

Man kan sga att tiden i Gteborg bara var ett "frspel" innan han satte igng p allvar i Stockholm.

Det verkar inte vara ngon som vet med skerhet ifall han lever eller inte? Gr han det bor han skert i Tyskland.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in