• 2
  • 3
2019-06-18, 19:26
Medlem
Vet i fasen. Var han bodde faktiskt 🥴! Ja fr hra med ragge s son dom va kompisar😉
Citera
2019-06-18, 20:58
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ragges son.

Citat:
Ursprungligen postat av riply
Vet i fasen. Var han bodde faktiskt 🥴! Ja fr hra med ragge s son dom va kompisar😉

Ja gr grna det.

Gamle Ragges son br knna till detta.
Citera
2019-06-18, 22:05
Medlem
efedrinkungens avatar
Han nmnde att "Kalle Pauksch torska ju", och att det medfrde kraftigt hjda amfetaminpriser.

Mrkligt med priset p tjack.

Kostade 300 kr p 80-talet i Stockholm...mycket pengar p den tiden.

Alla priser har gtt upp i samhllet, men tjack har snarare sjunkit till 200kr.

Kolan ligger still runt 800 kr sedan 80-talet...

Ingen inflation hr inte
Citera
2019-06-22, 00:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Tv ldre artiklar om Karl Pauksch
Fibban
Fibban 2

h fasen, fick nstan lite "Jag mtte Lassie" feeling, mitt juridiska bitrde under LVU process fr just tungt amfetaminmissbruk var ocks frn Lars Bergmarks byr. "Pappan i Brderna Cartwright r en bra liknelse, Bergmark avled ocks fr ett par r sedan (Vila i frid). Vid ett tillflle frgade jag mitt bitrde vad han ansg om sjlva LVU lagstiftningen varp han svarade att han personligen tycker det r bra att samhllet har mjlighet att frska ingripa mot att unga mnniskor frstr sitt liv med narkotika.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-06-22 kl. 00:40.
Citera
2022-09-24, 05:46
Medlem
Kalle Pauksch debuterade i tjacksvngen efter att ha beskt frldrarna i Holland, och tog med sig tv stora pappmatkassar med Preludintabletter 10mg'are i lsvikt.

Stllde ned psarna p rumsgolvet hos NN (lever fortfarande) med orden, "krossa skiten till pulver och slj utav bara helvete, s ker jag och hmtar mer p direkten.", och drog ivg utan att sga ngot mer n, "vi hrs, snart tillbaks!".

NN, som visserligen hade Amfetamin p recept, och som var den siste i landet att ha det, traskade var morgon till Apoteket och hmtade sin dagliga dos frdiguppdragen i glaspump.
Grdagens frbrukade pump lmnades in som pantbyte.

ven hans fstm, tillika stadig chauffr i sin MB cabriolet, hade p recept som hon dock sllan tog sjlv.
Men den frslsades inte utan togs tillvara p, genom NN's frsorg och vlkomnande blodkrl.

S denna morgon, nr Kalle spontanhlsade p i stugan och sg ut att ha veckohandlat p nn taxfree, s hade NN (som aldrig beskte Apoteket senare n precis vid upplsningen) redan, s att sga, arkiverat dagens farmaceptiska underverk x 2 i blodomloppet.

Kalle var redan frsunnen igen, nr han reste sig och tittade nyfiket ned i matkassarna.
"Det var piller utav bara helvete...tnkte, ska dom verkligen krossas...och bli till tjack?"
"S jag ropade till min dam, och frgade om hon hade hrt talas om att man kunde mosa tabletter s att det skulle bli tjack...fan, tjack r ju redan pulver...fr dom som inte kunde drifta frdiguppdragna, hehehe."

N ja, han berttade att han mosade ett oknt antal i experimentellt syfte, ven fast han tvivlade starkt p att det skulle kunna funka liksom.
Lste en thesked av det nyproducerade pulvret, och susade i sig intravenst...

"Satans djvlar vad ptnd jag blev...mosade rubbet, utan uppehll och glmde dessutom bort Apoteket under hela pfljande veckan...allts, det var det jvligaste."

"Nr Kalle kom p terbesk, med 4 jvla matkassar och undrade hur affrerna gtt, s sade jag som det var...det hr vgrar jag slja, det var ju fan det bsta jag tagit ngon gng, detta ska vi ha sjlva!"

"Nej fr helvete, vi ska slja fr jag kan hmta hur mycket som helst...vi brjar med Vstkusten nda ner till Ystad och sedan tcker upp hela vgen upp till Stockholm...till att brja med..."

"Jaha...du, jag och vilka mer?", frgade NN.

"N, det fr du och hon fixa...jag litar inte p ngon annan, sjlv fr jag fullt upp med att hmta varor."

"Ok, p ett villkor...inget mer krossande, du mste ta hem frdigt pulver!"

Och p den vgen var det...

Finns mer i detta mne att skriva om, men inte nu iallafall, och om det blir senare vete d fan heller?
Men detta var deras rivstart, s att sga.
Citera
2022-09-24, 12:59
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vafandara1
Kalle Pauksch debuterade i tjacksvngen efter att ha beskt frldrarna i Holland, och tog med sig tv stora pappmatkassar med Preludintabletter 10mg'are i lsvikt.

Stllde ned psarna p rumsgolvet hos NN (lever fortfarande) med orden, "krossa skiten till pulver och slj utav bara helvete, s ker jag och hmtar mer p direkten.", och drog ivg utan att sga ngot mer n, "vi hrs, snart tillbaks!".

NN, som visserligen hade Amfetamin p recept, och som var den siste i landet att ha det, traskade var morgon till Apoteket och hmtade sin dagliga dos frdiguppdragen i glaspump.
Grdagens frbrukade pump lmnades in som pantbyte.

ven hans fstm, tillika stadig chauffr i sin MB cabriolet, hade p recept som hon dock sllan tog sjlv.
Men den frslsades inte utan togs tillvara p, genom NN's frsorg och vlkomnande blodkrl.

S denna morgon, nr Kalle spontanhlsade p i stugan och sg ut att ha veckohandlat p nn taxfree, s hade NN (som aldrig beskte Apoteket senare n precis vid upplsningen) redan, s att sga, arkiverat dagens farmaceptiska underverk x 2 i blodomloppet.

Kalle var redan frsunnen igen, nr han reste sig och tittade nyfiket ned i matkassarna.
"Det var piller utav bara helvete...tnkte, ska dom verkligen krossas...och bli till tjack?"
"S jag ropade till min dam, och frgade om hon hade hrt talas om att man kunde mosa tabletter s att det skulle bli tjack...fan, tjack r ju redan pulver...fr dom som inte kunde drifta frdiguppdragna, hehehe."

N ja, han berttade att han mosade ett oknt antal i experimentellt syfte, ven fast han tvivlade starkt p att det skulle kunna funka liksom.
Lste en thesked av det nyproducerade pulvret, och susade i sig intravenst...

"Satans djvlar vad ptnd jag blev...mosade rubbet, utan uppehll och glmde dessutom bort Apoteket under hela pfljande veckan...allts, det var det jvligaste."

"Nr Kalle kom p terbesk, med 4 jvla matkassar och undrade hur affrerna gtt, s sade jag som det var...det hr vgrar jag slja, det var ju fan det bsta jag tagit ngon gng, detta ska vi ha sjlva!"

"Nej fr helvete, vi ska slja fr jag kan hmta hur mycket som helst...vi brjar med Vstkusten nda ner till Ystad och sedan tcker upp hela vgen upp till Stockholm...till att brja med..."

"Jaha...du, jag och vilka mer?", frgade NN.

"N, det fr du och hon fixa...jag litar inte p ngon annan, sjlv fr jag fullt upp med att hmta varor."

"Ok, p ett villkor...inget mer krossande, du mste ta hem frdigt pulver!"

Och p den vgen var det...

Finns mer i detta mne att skriva om, men inte nu iallafall, och om det blir senare vete d fan heller?
Men detta var deras rivstart, s att sga.
Okej-du vet inte p vilket stt han dog(om han dog)?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in