Flashback bygger pepparkakshus!
2015-12-14, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biggus-Diccus66
Du har lite rätt där. Tyvärr drabbar det ju de salonger som inte är bordeller. Min massös berätta att det kommer in män lägger sig på britsen o börjar jonglera med snabeln. De åker ut rätt fort. O de har bra recensioner TMG för just bra massage.

Jag har hört detsamma, vilket jag tror många har. Svårt att fatta att en del män kan vara så korkade.

TMG, tycker jag fungerar bra som vägledning. I min stad stämmer det inte att alla salonger antingen får 5 eller 1 i betyg.
Jag har själv skrivit recension på TMG. Bedömde massagen och ingenting annat. Jag gav en 4, och jag är vare sig pojkvän eller har någon annan förbindelse till salongen.

Alla vi som skriver här bor inne i storstäderna, och då kanske det inte är en självklarhet med "extra".
I Stockholmsområdet verkar det vara 99% säkert enligt någon.

Intressant vore att veta hur många procent härinne som går bara för massagen!
Citera
2015-12-15, 08:01
Medlem
RuneRusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Jag har hört detsamma, vilket jag tror många har. Svårt att fatta att en del män kan vara så korkade.

TMG, tycker jag fungerar bra som vägledning. I min stad stämmer det inte att alla salonger antingen får 5 eller 1 i betyg.
Jag har själv skrivit recension på TMG. Bedömde massagen och ingenting annat. Jag gav en 4, och jag är vare sig pojkvän eller har någon annan förbindelse till salongen.

Alla vi som skriver här bor inne i storstäderna, och då kanske det inte är en självklarhet med "extra".
I Stockholmsområdet verkar det vara 99% säkert enligt någon.

Intressant vore att veta hur många procent härinne som går bara för massagen!
Det kanske inte är 99% säkert, men jag tror faktiskt det är 95% chans. Tidigare hävdade jag att det var 9 av 10 som gav extra, men med alla nya salonger som dyker upp blir behovet av inkomsterna från extra mycket större pga av konkurrensen.
TMG använder jag på ett omvänt sätt. Står det usel massage och kort tid vet man med stor sannolikhet att det är en bordell och går inte dit. Står det att det är bra massage får man ta det med en nypa salt och konstatera att det finns en chans att det inte är en renodlad bordell.
Citera
2015-12-15, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RuneRusk
Det kanske inte är 99% säkert, men jag tror faktiskt det är 95% chans. Tidigare hävdade jag att det var 9 av 10 som gav extra, men med alla nya salonger som dyker upp blir behovet av inkomsterna från extra mycket större pga av konkurrensen.
TMG använder jag på ett omvänt sätt. Står det usel massage och kort tid vet man med stor sannolikhet att det är en bordell och går inte dit. Står det att det är bra massage får man ta det med en nypa salt och konstatera att det finns en chans att det inte är en renodlad bordell.

Fast hela tanken är ju tvärtom. Självklart att massage och mottagande är subjektivt, men huruvida en salong är "ren och fräsch", eller t.o.m. "fantastisk" är inte subjektivt, även om det finns referensramar mot tidigare besök på andra salonger.

Nu har några av mina stamställen lagt ned, då letar jag efter ersättare. Jag behöver verkligen massage, att då lägga fem besök på skitsalonger utan att någon tillnärmelsevis kan få ordning på ryggen är irriterande. I enskilda fall kan man läsa sig till att massagen på riktigt är bra, men epitetet "bäst i stan", "fantastisk massage" och "jag känner mig som en ny människa" ställer till det.
Senast redigerad av Bulten-i-Bo 2015-12-15 kl. 16:40.
Citera
2015-12-15, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
Fast hela tanken är ju tvärtom. Självklart att massage och mottagande är subjektivt, men huruvida en salong är "ren och fräsch", eller t.o.m. "fantastisk" är inte subjektivt, även om det finns referensramar mot tidigare besök på andra salonger.

Nu har några av mina stamställen lagt ned, då letar jag efter ersättare. Jag behöver verkligen massage, att då lägga fem besök på skitsalonger utan att någon tillnärmelsevis kan få ordning på ryggen är irriterande. I enskilda fall kan man läsa sig till att massagen på riktigt är bra, men epitetet "bäst i stan", "fantastisk massage" och "jag känner mig som en ny människa" ställer till det.

Kanske skulle gå till en kiropraktor..... iofs inget extra, men det lär väl hjälpa din kropp!
Citera
2015-12-16, 06:39
Medlem
Mitt första inlägg.
Är relativt ny som besökare på thaimassage.
Jag har en del frågor som jag tänkte dryfta med de som är litet mer erfarna på detta område än mig själv.

Har besökt ca 10 ställen. Har blivit erbjuden extratjänster på alla utom två.
En av de som inte erbjöd extra gav mycket bra massage. Så nästa gång som jag har träningsvärk eller liknande så återkommer jag dit.
Den andra som inte erbjöd extra ägnade säkert minst fem minuter åt att ge min pung massage. Vilket snabbt gav en synbar reaktion (jag stog som ett spett).Men det kom aldrig något erbjudande om extra!
Stället hade inte separata rum utan istället tunna väggar som inte gick ända upp samt draperi istället för dörr om det spelar någon roll. Ville hon att jag skulle bli nyfiken på om jag kunde få mer vid ett andra besök? Är det OK att själv fråga om extra vid ett sådant tillfälle?

Av de som erbjudit extra så hade en så löjligt hög prisnivå så jag tyckte att det var lönlöst att ens försöka pruta (priserna började vid 1500:- för påklädd HJ, topless extra. BJ 2000:-, topless extra) och jag tackade nej. Efter att jag tackat nej sjönk kvaliteten på massagen märkbart. Grejen är att jag tagit två timmars massage. Jag tänker inte återvända.
Tror ni att hon haft en dag med få kunder och nu skulle komma ifatt ekonomiskt på min bekostnad?
Är det ett misstag att ta längre massage än 60 minuter?
Detta är min första och hittills enda gång som jag inte tagit 60 minuter.

En annan sak som jag funderat litet på är att jag har ett guldhalsband. I samband med vändningen har åtminstone tre massöser placerat sitt ansikte kanske tio centimeter från min hals och detaljstuderat mitt halsband. Är de bara rent allmänt intresserade av mäns smycken? Eller gör de någon slags analys av min betalningsförmåga baserat på mitt halsband? Vill de se om man kikar in i urringningen när den placeras rakt framför mina ögon?
Citera
2015-12-16, 07:53
Medlem
Fidelio69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tompa3
Den andra som inte erbjöd extra ägnade säkert minst fem minuter åt att ge min pung massage. Vilket snabbt gav en synbar reaktion (jag stog som ett spett).Men det kom aldrig något erbjudande om extra!
Stället hade inte separata rum utan istället tunna väggar som inte gick ända upp samt draperi istället för dörr om det spelar någon roll. Ville hon att jag skulle bli nyfiken på om jag kunde få mer vid ett andra besök? Är det OK att själv fråga om extra vid ett sådant tillfälle?

Hon ville nog ge dig en liten föraning om vad som kan bli aktuellt vid nästa besök. Gå dit igen om du tyckte hon var intressant. Låt henne fråga, ställ inte frågan själv.

Citat:
Av de som erbjudit extra så hade en så löjligt hög prisnivå så jag tyckte att det var lönlöst att ens försöka pruta (priserna började vid 1500:- för påklädd HJ, topless extra. BJ 2000:-, topless extra) och jag tackade nej.

Du måste pruta! Att hon försöker med 1500 kr för ett påklätt HJ visar att hon misstänkte att du var nybörjare. Jag fick ett liknande förslag en gång och skrattade bara bort det och sa vad jag var beredd att betala. När allt kommer omkring hade hon accepterat 300 kr för ett HJ hellre än inget. Att någon betalar överpriser saboterar bara marknaden.

Citat:
Är det ett misstag att ta längre massage än 60 minuter? Tror ni att hon haft en dag med få kunder och nu skulle komma ifatt ekonomiskt på min bekostnad?

Möjligen kan det vara så att hon hoppades ta igen tiden genom att ta hutlösa priser. Jag brukar själv alltid ta en timme, och det kan nog vara så att de förväntar sig att sälja full service om en kund tar två timmar. Fast då måste priserna vara normala.

Citat:
En annan sak som jag funderat litet på är att jag har ett guldhalsband. I samband med vändningen har åtminstone tre massöser placerat sitt ansikte kanske tio centimeter från min hals och detaljstuderat mitt halsband. Är de bara rent allmänt intresserade av mäns smycken? Eller gör de någon slags analys av min betalningsförmåga baserat på mitt halsband? Vill de se om man kikar in i urringningen när den placeras rakt framför mina ögon?
Tror det handlar om intresse och att de säkert tänker att guld = pengar. De är inte intresserade av om du tittar ner i urringningen, de har sina egna knep att kåta upp dig när det väl ska till att förhandlas.

Lycka till där ute!
Citera
2015-12-16, 10:47
Medlem
RuneRusks avatar
Dags för en recension. Jag beslöt mig för ett återbesök och ett försök att få träffa damen med de stora fina brösten som jag skrev om i en recension för ett tag sedan. När jag kliver in i salongen sitter det en man på en stol och inte mindre än tre massöser finns i anslutning till entren. En av dom är den jag är ute efter. Det är dock en yngre späd tjej som reser sig upp och går iväg in i lokalen samtidigt som hon med brösten frågar om jag vill ha en timmes massage. Jag inser att det blir den yngre som ska massera och svarar jakande innan jag tar av mig skorna och går in i massagerummet.

Rummet har riktig dörr men även ett draperi för. Den yngre tjejen tar betalt och jag får möjlighet att granska henne lite. Hon är ganska kort, späd, smal och nu ser jag att hon är fantastiskt snygg. Kort sagt är hon en riktig vinstlott utseendemässigt. Jag är dock lite gramse på att åter ha missat henne med de stora brösten.

Jag klär av mig men hinner inte så långt innan hon är tillbaka med växeln. Hon väntar medan jag tar av mig allt och lägger mig ned i vanlig ordning. På med en handduk och lite tryck över ryggen. Hon frågar på ganska dålig svenska om jag har ont och om jag vill ha hård eller medel massage. Så börjar hon med ryggen. Det står ganska snabbt klart att den här tjejen vet vad hon gör trots sin relativa ungdom. Hon hittar massor av knölar som hon bearbetar och hon tar i så pass att det precis inte gör för ont. Efter en stund börjar jag konversera lite. Hon är ny på salongen och har inte varit i landet så länge, men hunnit jobba på någon annan salong innan denna. Hon nämner området hon jobbat i och jag frågar om det är en specifik salong, vilket det inte är. Hon har faktiskt lärt sig rätt mycket svenska på den korta tiden. Thaimassöserna umgås ofta med andra thailändare och tränar inte språket så mycket. Jag trivs bättre och bättre med henne. Hon är dock lite tillbakadragen och inte bland de mest sociala jag träffat.

Efter att ryggen, armarna och axlarna har fått sitt blir det benens tur. Det blev aldrig någon handduk på under massagen så jag ligger naken och hon drar ofta långa tag från benen ända upp till axlarna. Fingrarna styr hon perfekt och det är inga antydningar till pungsnudd. När det andra benet masseras på samma sätt börjar jag fundera på om den här skönheten inte tänker erbjuda någon extratjänst. Hur som helst har ändå massagen varit riktigt bra, tänker jag. Så blir det dags för vändning. När jag vänt mig lägger hon en handduk över benen och puttar ganska bryskt till paketet uppåt eftersom soldaten legat mot benet hon ska massera. Det förstärker min fundering på om jag ska gå bet på att få något mer av den här skönheten. Nu kan jag granska henne ytterligare. Det gör verkligen inte ont att se på henne. Jag skulle nog klassa henne bland topp 5 bland de massöser jag träffat på. Då går jag dock sällan på salonger i innerstan där unga tjejer jobbar på rena bordeller.

Hon masserar bägge benen och något litet snudd går ju inte att undvika när soldaten vilar mot benet, men det känns verkligen inte som att det är talan om teasing. När benen är avklarade masserar hon bröstet och magen. Jag blundar och njuter. Plötsligt klappar hon till över paketet. Jag tittar upp och säger att jo, jag är vaken. Hon klappar till igen och nickar till med huvudet. Då fattar jag att hon faktiskt erbjuder något mer. Jag ser på henne och det är ingen tvekan om att jag är mer än sugen. Jag håller upp 3 fingrar och hon kontrar med 5, så säger hon att hon tar av sig naken upptill för det priset. Efter lite diskussion blir det som jag vill, nämligen 4 fingrar.

Hon tar av sig och visar upp en fantastiskt fin överkropp. Brösten är inte så stora, skulle bedöma b-kupa, men helt otroligt fina. Jag har fått veta att hon är 27 år. Givetvis tar det inte många sekunder innan jag smeker henne över ryggen för att sedan få känna på framsidan. Hon fortsätter att massera mig, eller mer smeka, mycket sensuellt över bröstet och magen innan hon tar olja på händerna och beger sig nedåt. Det är verkligen eggande när man vet vad som väntar. I min värld kan man inte ha det så mycket bättre än att få klämma på en så snygg tjej medan hon arbetar med att göra soldaten glad. Hon jobbar på och så småningom ger det resultat och jag tvingas kapitulera. Om jag ska komma med något lite negativt är det att extratjänsten inte utförs med någon väldig inlevelse, men det går i linje med hennes övriga inte fullt ut sociala sätt. Hon är en ung utbildad massös och det kanske inte ingick att ruska tupp på gubbar i ett främmande land i hennes tankevärld för något år sedan.

Efter dusch och påklädning tar jag ett glas vatten. Den tredje massösen, alltså inte hon med brösten, sitter och tjattrar under tiden. Hon pratar en urusel engelska och med en sån fart att man inte ens kan gissa vad hon säger. Jag uppfattar att hon tycker att det är lagom med tre massöser på salongen. Jag prisar den unga tjejens massage och säger att hon är duktig. Samtidigt vet jag att det tidigare funnits en salong som drivits av en ensam massös alldeles intill denna och hon flyttade för att det fanns för lite kunder. Jag tackar för mig och går ut medan hon tjattrar vidare om att vi ses snart.

Jo, det blir återbesök.
Citera
2015-12-17, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postarch
Kanske skulle gå till en kiropraktor..... iofs inget extra, men det lär väl hjälpa din kropp!

Går hos kiropraktor också, men man måste mjuka upp muskulaturen för att det inte ska gå tillbaks på en gång. Basproblemen sitter väldigt djupt och om man inte kommer åt där ordentligt sprider sig smärta och stelhet till närliggande områden.

Grejen med thaimassage är ju att man ser till hela kroppen, inte bara problemområden. Ryggproblem härstammar oftast från andra områden, t.ex. korta muskler baksida lår. Problemet är ju att 1 på 500 av dagens "massöser" kan utföra en adekvat thaimassage. Och det märker man på två minuter.
Numer skiter jag i att vara artig, märker jag att de saknar kunskap avbryter jag istället för att ligga kvar. Jag försöker alltid förklara innan jag beställer tid, men det bryr sig inte ägarna om i så stor utsträckning, enda tanken går till farangstålar.
Citera
2015-12-17, 08:12
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo
... märker jag att de saknar kunskap avbryter jag istället för att ligga kvar. ...
De som har utbildning har ett diplom på väggen, ex vis från WatPo i Bangkok. Diplomet kan intyga genomgången veckokurs eller flerårig kurs.
Citera
2015-12-17, 09:16
Medlem
Prövat en hel del av salongerna i Sthlms södra förorter, vissa bra, en hel del ok och några dåliga. Detta både gällande massagen och extra, där jag satt som gräns för mig själv 700-1000kr för extra och jag vill ha allt för detta. Oftast går det bra, ibland får man nöja sig med mindre men jag skulle aldrig gå över detta eller betala 3-500 för en handtralla som e gratis hemma....

Skall försöka vidga mina vyer till norrort och hoppas springa på lite nice ställen.

Sista besöket efter "röda linjen" blev lyckat, ordentliga bås, dörrar och en liten liten tjej med ett stort smile och mycket glädje då det är vad jag söker, det skall vara ROLIGT och skönt att gå på massage. Massagen helt ok 30+10 min innan frågan om extra kom, 800:- och allt sa jag, hon kontra med 1500:-......det blev 800 och hon spelade besviken men gjorde ett bra jobb och efter var vi (JAG) båda nöjda, dusch & vatten sen tillbaka till verkligheten igen.
Citera
2015-12-17, 10:55
Medlem
Efter att den senaste tiden gjort några besök hos s.k. favoriter där man vet vad man får kände jag att det var ett tag sedan jag gick på thaimassage med den där spännande känslan när man inte vet vad som kommer hända. Kollade därför runt lite på TMG för att hitta något för mig nytt ställe som kunde vara intressant att prova. Föll för en salong norr/väster om city och drog dit för ett lunchbesök.
När jag kom in fanns det tre tjejer i rummet varav en verkade göra sig beredd för att ta hand om mig. Samtidigt fick jag syn på en annan tjej som var söt och verkade ha en riktigt fin kropp. Snabbt frågade jag om hon kunde massera mig och pekade på henne. Visst svarade tjejen som tog betalt och ingen verkade tycka något om det.
Väl inne i rummet la jag mig tillrätta och när tjejen kom tillbaka och vi småpratade visade det sig att hon bara pratade engelska men var hyfsat bra på det. När massagen sedan började kunde jag snabbt konstatera att här hade jag att göra med en som inte gått någon högre utbildning när det gäller massage. Men även om jag uppskattar en bra massage är det inte helt fel att ligga och njuta när ett par sköna små händer smeker över hela ens nakna kropp och dessutom veta att händerna tillhör en söt thaitjej. Efter ett tag sa hon ”I’m not so good at this” vilket fick mig att tänka ”men något är du väl bra på då”. Smekningarna fortsatte utan någon särskild teasing men lite snudd blev det naturligtvis när hon gled med händerna på insidan av låren. När det blev dags för vändning hade handduken gjort sitt och massagen runt ljumske och mage gjorde att kompisen där nere visade sin uppskattning och började resa på sig. Hon log och böjde sig fram och frågade om jag var sugen på extra och visst var jag det. När jag tar extra första gången hos en tjej på en thaisalong brukar jag oftast välja b2b eftersom jag tycker det visar hur engagerad hon är och så fick det bli. Ett prisförslag från henne och sedan ett från mig som hon förvånansvärt snabbt accepterade. Nu kom det som ibland händer vid första mötet, hon ville ha pengarna innan. Jag tycker det är riktigt avtändande när man naken ska kliva upp och börja rota i plånboken. Jag gillar verkligen när man är hos en tjej där man inte ens behöver förhandla om priset, båda vet precis vad som gäller.
Efter att pengarna bytt ägare försvann hon ut ur rummet ett kort tag, kom in och låste dörren och tog av sig kläderna. Jag kunde se att här var det ingen konstgjord bh som byggde upp brösten utan här var det rejäla grejer som visades upp. Hennes b2b var mer som ett naket HJ men hon hade inget emot beröring. Jag lekte länge med hennes bröst och när jag flyttade mina händer neråt var det också ok. Efter ett tag sänkte hon sig ner mot kuken, ökade takten och lät satsen spruta på hennes bröst. Hon torkade av mig med papper som hon rullade ihop och bad mig ta med ut. Uppenbarligen är det här en salong som inte vill att det ska finnas några spår av den verksamhet som bedrivs kvar i salongen.
Även om massagen var svag var upplevelsen ändå bra och förmodligen blir det ett återbesök så småningom.
Citera
2015-12-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarryGW
Efter att den senaste tiden gjort några besök hos s.k. favoriter där man vet vad man får kände jag att det var ett tag sedan jag gick på thaimassage med den där spännande känslan när man inte vet vad som kommer hända. Kollade därför runt lite på TMG för att hitta något för mig nytt ställe som kunde vara intressant att prova. Föll för en salong norr/väster om city och drog dit för ett lunchbesök.
När jag kom in fanns det tre tjejer i rummet varav en verkade göra sig beredd för att ta hand om mig. Samtidigt fick jag syn på en annan tjej som var söt och verkade ha en riktigt fin kropp. Snabbt frågade jag om hon kunde massera mig och pekade på henne. Visst svarade tjejen som tog betalt och ingen verkade tycka något om det.
Väl inne i rummet la jag mig tillrätta och när tjejen kom tillbaka och vi småpratade visade det sig att hon bara pratade engelska men var hyfsat bra på det. När massagen sedan började kunde jag snabbt konstatera att här hade jag att göra med en som inte gått någon högre utbildning när det gäller massage. Men även om jag uppskattar en bra massage är det inte helt fel att ligga och njuta när ett par sköna små händer smeker över hela ens nakna kropp och dessutom veta att händerna tillhör en söt thaitjej. Efter ett tag sa hon ”I’m not so good at this” vilket fick mig att tänka ”men något är du väl bra på då”. Smekningarna fortsatte utan någon särskild teasing men lite snudd blev det naturligtvis när hon gled med händerna på insidan av låren. När det blev dags för vändning hade handduken gjort sitt och massagen runt ljumske och mage gjorde att kompisen där nere visade sin uppskattning och började resa på sig. Hon log och böjde sig fram och frågade om jag var sugen på extra och visst var jag det. När jag tar extra första gången hos en tjej på en thaisalong brukar jag oftast välja b2b eftersom jag tycker det visar hur engagerad hon är och så fick det bli. Ett prisförslag från henne och sedan ett från mig som hon förvånansvärt snabbt accepterade. Nu kom det som ibland händer vid första mötet, hon ville ha pengarna innan. Jag tycker det är riktigt avtändande när man naken ska kliva upp och börja rota i plånboken. Jag gillar verkligen när man är hos en tjej där man inte ens behöver förhandla om priset, båda vet precis vad som gäller.
Efter att pengarna bytt ägare försvann hon ut ur rummet ett kort tag, kom in och låste dörren och tog av sig kläderna. Jag kunde se att här var det ingen konstgjord bh som byggde upp brösten utan här var det rejäla grejer som visades upp. Hennes b2b var mer som ett naket HJ men hon hade inget emot beröring. Jag lekte länge med hennes bröst och när jag flyttade mina händer neråt var det också ok. Efter ett tag sänkte hon sig ner mot kuken, ökade takten och lät satsen spruta på hennes bröst. Hon torkade av mig med papper som hon rullade ihop och bad mig ta med ut. Uppenbarligen är det här en salong som inte vill att det ska finnas några spår av den verksamhet som bedrivs kvar i salongen.
Även om massagen var svag var upplevelsen ändå bra och förmodligen blir det ett återbesök så småningom.

Bra recension!

Inte så förvånande att de vill ha pengarna först. Det har nog hänt att kunder har vägrat betala, och de har blivit lurade på pengar. Bättre att ta det säkra att begära pengarna i handen först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in