• 1
  • 2
2010-09-04, 18:21
Bannlyst
Det står en ful skranglig jävla björk på granntomten som skymmer kvällssolen för mig. Trädet kan väl vara en 20cm i diameter och 7-8 meter högt. Jag har bestämt att detta träd vill jag ha väck. Funderar på att helt enkelt smyga dit på natten och såga ner skiten. Jag maskerar mig med luva och kommer det någon så drar jag därifrån snabbt som fan. Vad tror ni om det? Tips på hur denna "operation" skall lyckas mottages tacksamt. Att fråga om lov först är uteslutet, eftersom om de skulle säga nej så blir det uppenbart att det är jag som sågat ner skiten sen.
Citera
2010-09-04, 18:28
Medlem
okej , om du ska ta på dig en luva och göra en driveby på trädet .. till vilket syfte skulle någon annan göra vilja kapa någons träd (maskerad) ? , prova muta några tonåringar , skyller dom på dig rycker du på axlarna och har varken hört eller sett något annars lär dom väl lämna huset någon gång
Citera
2010-09-04, 18:30
Medlem
Sightnesss avatar
Karva av det så att det ser ut som nån sorts bäver har varit i farten.
Citera
2010-09-04, 18:30
Medlem
ZooyorkeRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruktzoda
text

Vi behöver mer information från dig. Hur bor du? Hur nära har grannars sitt hus från dig/grannen. Känns som att om du bor i tätbebygd förort så kan det bli problem med motorsåg medan bor du på landet så kanske du hinner köra motorsågen. Finns det risk att trädet faller på något, ex hus, bil, staket, buskar eller kan den "falla fritt"? Tycker du ska fundera jävligt noga om det kan förstöra något annat. Sedan kommer säkert en polisanmälan göras, vare sig något annat gick sönder eller inte så det måste du ha i åtanke. Du måste även ha i åtanke att grannarna kommer misstänka dig och med allt det innebär.

En idé jag kommer på är att springa dit några nätter i rad och såga lite åt gången. Sedan en dag när du vet att grannarna är borta så gör du dödshuget.
Citera
2010-09-04, 18:33
Medlem
edge22s avatar
Kopparspik eller roundup?

Om du känner en bonde kanske du kan köpa lite roundup av honom, fan så mycket bättre än det piss man köper i affären i alla fall.
Citera
2010-09-04, 18:36
Medlem
Gå över till grannen och slå in en kopparspik så långner som möjligt, sen kommer trädet att dö och då kommer det nog bli nersågat
Citera
2010-09-04, 18:37
Medlem
Det han ovanför sa
Senast redigerad av KenQu 2010-09-04 kl. 18:38. Anledning: jag var för långsam
Citera
2010-09-04, 18:38
Medlem
Shittybags avatar
Kopparspik fungerar utmärkt
Citera
2010-09-04, 18:39
Medlem
Det finns en tråd om det och där talas om denna: http://www.ecoplug.se/
Citera
2010-09-04, 18:40
Medlem
Kopparspik verkar inte funka

https://www.flashback.org/t1173634
Citera
2010-09-04, 18:46
Medlem
Forbliranonyms avatar
Ta salt och strö runt roten på trädet, sen fins det ecoplug men som inte är så bra, går du till ex sca har dom riktigt kraftiga medel för att ta bort träd!
Citera
2010-09-04, 18:57
Medlem
execconfig3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luitpold
Gå över till grannen och slå in en kopparspik så långner som möjligt, sen kommer trädet att dö och då kommer det nog bli nersågat

Inte helt korrekt faktiskt !
Spikade i flera kopparspikar i ett jävla träd för ungefär 2 år sedan. Tro fan att det står kvar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in