Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-09-07, 19:35
Medlem
Hur får man (som tjej eller som kille) sin manlige sexpartner att själv vilja ha kondom, eller i alla fall att använda det?

Jag har förstått att det finns otroligt många idioter både bland unga killar och äldre män, som inte tycker att kondom är en nödvändighet vid tillfälliga sexuella kontakter av penetrerande slag. Jag hade förstått det om det bara handlade om oralsex - en ganska riskfri form av kontakt, när man ser både till sjukdomar och risken för ofrivillig graviditet. Men vid vaginalsex eller analsex är risken för överföring av sjukdomar som kan ge allvarliga konsekvenser mycket stor. Och flera av de vanligaste könssjukdomarna kan ge allvarliga följder också utan att man märker av några symptom. Klamydia kan man ha utan att veta om det (och ändå bli steril, både som kvinna och som man). Kondylom finns i varianter som orsakar cancer både vid livmodertappen och analt - dödligt! Även om folk inte är rädda just för HIV finns det anledning att skydda sig.

Men hur kommunicerar man med sin sexpartner om detta, utan att döda lusten?

Att börja tala om vikten av att skydda sig mot könssjukdomar kanske inte är så tändande. Inte heller att tala om graviditet.

Givetvis kan man ställa ultimatum: "Med mig är det kondom som gäller, eller så blir det inte sex alls". Men hur avtändande är inte det? Man vill ju att partnerns glöd ska vara kvar.

Ganska många män jag talat med säger att de tycker att kondom förstör "känslan" och de brukar ibland ha upplevt att de tappat ståndet när det ska krånglas med kådis. Jag var själv med om det några gånger - bland annat vid min sexdebut. När kondomen skulle på och det tog tid försvann ståndet. Men nog måste man väl kunna göra något för att göra kondomanvändning lustfyllt?

Jag har två egna förslag:

Berätta att du tänder på hur kukar ser ut med kondom på, och att du tycker en kuk känns extra skön att ta i med gummi på.

Lär dig sätta på honom en kondom med din mun.

Fler förslag?
Senast redigerad av karlwikman 2010-09-07 kl. 19:38. Anledning: Lite layout
Citera
2010-09-07, 19:40
Medlem
Hildeberts avatar
haha att man tänder på en kuk med kondom? Det skulle jag allt skratta lite åt
Citera
2010-09-07, 19:42
Medlem
Ingen aning, problemet som jag kan se det är att oralsex med kondom verkar tråkigt, och så många tjejer/människor verkar ju så porrskadade där och se avsugningar som något absolut måste till förspel.

Och skippar man den där är det ju redan en risk.

Fast personligen har jag alltid tänt på kondomer. Tycker porr med kondom ser roligare/intressantare ut på något vis. Vet inte riktigt varför, men sedan jag har varit barn och sex och kondomer o porr osv var mer tabu och hemligt så har det väl varit mer laddat kanske.

Fast att man missar kroppskontakten är ju ett minus, iaf mentalt.

Nåja. Hade iaf inte haft några problem med det men i ett förhållande känns det ju kanske lite onödigt.
Citera
2010-09-07, 19:42
Bannlyst
Att sätta på en kondom med munnen kan skada den. Du kan leta upp några mindre smickrande bilder på könssjukdomar och visa för personen, men om personen är svaghjärtad kan lusten försvinna.
Citera
2010-09-07, 19:45
Medlem
bnegoXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlwikman
Hur får man (som tjej eller som kille) sin manlige sexpartner att själv vilja ha kondom, eller i alla fall att använda det?

Jag har förstått att det finns otroligt många idioter både bland unga killar och äldre män, som inte tycker att kondom är en nödvändighet vid tillfälliga sexuella kontakter av penetrerande slag. Jag hade förstått det om det bara handlade om oralsex - en ganska riskfri form av kontakt, när man ser både till sjukdomar och risken för ofrivillig graviditet. Men vid vaginalsex eller analsex är risken för överföring av sjukdomar som kan ge allvarliga konsekvenser mycket stor. Och flera av de vanligaste könssjukdomarna kan ge allvarliga följder också utan att man märker av några symptom. Klamydia kan man ha utan att veta om det (och ändå bli steril, både som kvinna och som man). Kondylom finns i varianter som orsakar cancer både vid livmodertappen och analt - dödligt! Även om folk inte är rädda just för HIV finns det anledning att skydda sig.

Men hur kommunicerar man med sin sexpartner om detta, utan att döda lusten?

Att börja tala om vikten av att skydda sig mot könssjukdomar kanske inte är så tändande. Inte heller att tala om graviditet.

Givetvis kan man ställa ultimatum: "Med mig är det kondom som gäller, eller så blir det inte sex alls". Men hur avtändande är inte det? Man vill ju att partnerns glöd ska vara kvar.

Ganska många män jag talat med säger att de tycker att kondom förstör "känslan" och de brukar ibland ha upplevt att de tappat ståndet när det ska krånglas med kådis. Jag var själv med om det några gånger - bland annat vid min sexdebut. När kondomen skulle på och det tog tid försvann ståndet. Men nog måste man väl kunna göra något för att göra kondomanvändning lustfyllt?

Jag har två egna förslag:

Berätta att du tänder på hur kukar ser ut med kondom på, och att du tycker en kuk känns extra skön att ta i med gummi på.

Lär dig sätta på honom en kondom med din mun.

Fler förslag?

Säg att du rekommenderar att han ska använda kondom säg inget mer...då kanske han börjar fundera på varför hehe
Citera
2010-09-07, 19:48
Medlem
bra ide bnego.. kanske ännu bättre om du börjar tjata att han inte ska ha kondom..och nämn att det mesta går att bota nuförtiden. Annars kan du nämna hur gärna du vill ha barn...att du verkligen vill ha barn riktigt snart....om du är tjej förstås.
Citera
2010-09-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWBR
Att sätta på en kondom med munnen kan skada den. Du kan leta upp några mindre smickrande bilder på könssjukdomar och visa för personen, men om personen är svaghjärtad kan lusten försvinna.
Jadu, jag skulle nog inte tänka i dina banor om min tjej ville trä på den med munnen på mig. Du är förmodligen tjej eller impotent och känner inte till vår intelligensförlust som gör oss till grottmänniskor så fort kuken står. Jag skulle iaf vilja ha gummi varje gång i framtiden ifall flickvännen drog det esset ur rockärmen.
Citera
2010-09-07, 19:52
Medlem
Ta fram kondomen du har med och ge den till honom när det börjar hetta till. Kör lite dirtytalk innan han hinner säga något så kommer han snart att klämma på den för att få fortsätta
Citera
2010-09-07, 19:54
Medlem
Nu gick ju min fråga ut på att göra killen motiverad att ta fram gummit, inte att skrämma ihjäl honom...

Att snacka om sin lust att bli gravid eller om sina könssjukdomar är alltså INTE bra förslag. Kan jag få bättre idéer tack?
Citera
2010-09-07, 19:56
Medlem
Det går för övrigt att trä på en kondom med munnen utan att skada den - ett trick många prostituerade lärt sig bemästra.
Citera
2010-09-07, 20:03
Medlem
Jag får inte ihop användarnamnet, p-piller, pedofili, möjligen homosex emellan män osv.

Men det är väl inte så svårt.

Få honom att acceptera kondom: "Jag vill inte ha sex med någon utan kondom."

Få honom att vilja ha kondom: "Sålänge vi inte är tillsammans känns det tryggare med kondom för då slipper jag oroa mig om att jag skulle ha fått eller gett någon en sjukdom."

Duger inte något av alternativen är det väl bara att skita i det. Sexet alltså, inte kondomen

"Ok, då får du runka istället, jag kan lägga mig här om det går lättare för dig"

Med de två alternativen kanske han vill ha kondom, trots allt
Citera
2010-09-07, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliquis
Jag får inte ihop användarnamnet, p-piller, pedofili, möjligen homosex emellan män osv.

Har du missat kondomanvändningsdebatten i samband med Assange-affären?

En bra ingång kan vara denna blogg: http://johannasjodin.blogg.se/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in