Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-09-10, 22:17
Medlem
eternussermos avatar
Den hr artikeln var intressant och visar p en person som har kommit till insikt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/va...icle7762852.ab

Ett utdrag:

I socialdemokraternas valstuga i Hgdalen i Stockholm mter vi Per-ke Pettersson (S), infdd socialdemokrat och valarbetare fr partiet.

Jag vet inte varfr det har blivit en sn nedgng, jag kan inte frklara.

Det kan bero p alliansen med de rdgrna eller p att folk brjar f det fr bra helt enkelt, sger han.

Han vill inte ge Mona Sahlin skulden fr de dliga siffrorna. Snarare beror det p att Sverige har frndrats, sger han. Nr Per-ke Pettersson var ung fddes man in i partiet. Nu verkar folk inte bry sig om ideologi.

Kan socialdemokratin ha spelat ut sin roll i Sverige? Det tror Per-ke Pettersson.

Vr grej har alltid varit arbetare men nu finns det snart bara tjnstemn i Sverige. Och folk som bor i villor. Folk lmnar Socialdemokraterna nr de fr det bttre, sger han
.

Per-ke Pettersson talar med aktning om partiet och den ideologi han menar r p vg att begravas. Han br upp valarbetarrollen med stolthet.

Jag frsker gra det bsta mjliga till valet, sger han.

Vad tycker ni, har han rtt?
Citera
2010-09-10, 22:23
Medlem
OneBrAiNers avatar
"Folk brjar f det fr bra"

Priceless
Citera
2010-09-10, 22:23
Medlem
DodsKyrkans avatar
Jag tror inte p han. Sahlin kommer bli orsaken till att Sossarna frlorar.

De kommer byta ut henne de frsta de gr efter valet, sen vinner de om 4 r.
Citera
2010-09-10, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OneBrAiNer
"Folk brjar f det fr bra"

Priceless
Vrldsklass!
Citera
2010-09-10, 22:24
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DodsKyrkan

r det verkligen enda anledningen? De frlorade ju ven med GP.
Citera
2010-09-10, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
r det verkligen enda anledningen? De frlorade ju ven med GP.
Mona har slt ut hela partiet. Samarbetet med V & MP gynnar knappast socialdemokratin. GP torskade fr att folk trttnade p honom. Ingen hller i all ondlighet.
Citera
2010-09-10, 22:28
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Vr grej har alltid varit arbetare men nu finns det snart bara tjnstemn i Sverige. Och folk som bor i villor. Folk lmnar Socialdemokraterna nr de fr det bttre, sger han
Det r allts drfr sossarna s skamlst raggar vljare i parabolfrorterna till den grad att man leder in valboskapen i bsen och stter rstsedlar i nvarna p dem..... Man har ingen naturlig vljarbas lngre, utan hoppas p bidragstorskarna, analfabeterna och "nysvenskarna"....
Citera
2010-09-10, 22:31
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
[i]Sverige har frndrats, sger han. Nr Per-ke Pettersson var ung fddes man in i partiet. Nu verkar folk inte bry sig om ideologi.
Visserligen r det Aftonbladet, men hur f-n kan man skriva en sdan mening? Att rsta p ngot parti bara fr att frldrarna ocks rstade p det r s lngt ifrn ideologi som man kan komma. Det r bara ett simpelt, tanklst vanebeteende.
Citera
2010-09-10, 22:31
Medlem
eternussermos avatar
Som ni kan se p mina tidigare inlgg r jag ingen sossevn, men jag tror faktiskt att sossarna borde lyssna p den hr mannen fr att frndra sin politik.
Citera
2010-09-10, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Visserligen r det Aftonbladet, men hur f-n kan man skriva en sdan mening? Att rsta p ngot parti bara fr att frldrarna ocks rstade p det r s lngt ifrn ideologi som man kan komma. Det r bara ett simpelt, tanklst vanebeteende.
Majoriteten traditionsrstar vl nd?
Citera
2010-09-10, 22:39
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DodsKyrkan

men Mona r inte ensam skyldig.
baylan drar knappast till sig ngra nya vljare,speciellt som han r frbjuden att tala om vad ahn tycker om muslimer..
Bodstrm har ju ocks visat sig vara en loser,liksom flera andra frn sossarnas sista regeringsstid.
Att man gr ut och sger att man ska samarbeta med MP och vnstern r ju ocks helidiotiskt..
centern hll ju nstan p att ka ut nr dom valsamarbetade med KD(ok inte ka ut men centern var ett jtteparti fre..)
Citera
2010-09-10, 22:42
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Butcher82
Majoriteten traditionsrstar vl nd?
Det r min uppfattning ocks, kraftigt frstrkt av de sosseinlgg som gjorts hr p fb, det har knts som att man vunnit drmvinsten p Lotto de ytterst f gnger som man faktiskt ftt ett sakargument som svar istllet fr det standardsvar de lrt sig av pappa och mamma.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in