• 1
  • 2
2010-09-12, 00:18
Medlem
det fanns ingen trd om han s jag gr en. Bsta basisten i vrlden enligt mig och en grym ltskrivare. han skrev enligt mig den bsta lten ngonsin: Another one bites the dust.

s vad tycker ni om honom?
Citera
2010-09-12, 00:59
Medlem
Hela bandet r helt makalsa
Citera
2010-09-12, 02:33
Medlem
Geomeisters avatar
Another One Bites The Dust ska (enligt Wikipedia) varit Queens bst sljande singel i Amerikat. Jag r lite tveksam till det d "Bohemian Rhapsody" nd var slppt som singel under tv perioder.. men det kan skert stmma.

John Deacon, om jag frsttt det rtt, har aldrig skt sig till rampljuset. Det tycker jag har gjort rtt i. Att ha de pengar (han antagligen har) och slippa all ondig media samt olika stmningar/phopp lr vara riktigt sknt
Senast redigerad av Geomeister 2010-09-12 kl. 02:40.
Citera
2010-09-12, 02:42
Medlem
Kipps avatar
Han drog vl sig tillbaka och lever stillsamt numer.
Citera
2010-09-12, 02:43
Medlem
Moon The Loons avatar
Inte bsta basist enligt mig (dock vldigt bra!) men jvlar vad skna shorts killen hade under
Wembley 86 spelningen.
Citera
2010-09-12, 02:56
Medlem
Shut up donnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Inte bsta basist enligt mig (dock vldigt bra!) men jvlar vad skna shorts killen hade under
Wembley 86 spelningen.

Lite roligt att han r raka motsatsen till Mercury, d v s helt befriad frn ffnga. Undrar vad en sdan estet som Mercury tnkte nr Deacon dk upp backstage infr det och andra gig.
Citera
2010-09-13, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cork
det fanns ingen trd om han s jag gr en. Bsta basisten i vrlden enligt mig och en grym ltskrivare. han skrev enligt mig den bsta lten ngonsin: Another one bites the dust.

s vad tycker ni om honom?

Han skrev ocks en annan av mina absoluta Queen-favoriter: "I want to break free"!

"You're my best friend", "Spread your wings" och "Who needs you" r andra bra Deacon-ltar.
Citera
2010-09-16, 09:49
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Han skrev ocks en annan av mina absoluta Queen-favoriter: "I want to break free"!

"You're my best friend", "Spread your wings" och "Who needs you" r andra bra Deacon-ltar.

Spread your wings r helt klart en kanonlt. Fick rysningar nr de spelade den live p sin tid. Deacon r ju vldigt anonym annars, men han var grym p bas. Ingen "dussinbasist" direkt, utan vldigt avancerad till och frn. Lyssna t.ex. p "millionaire waltz" som finns p A day at the races-skivan.
Citera
2010-09-16, 14:23
Medlem
Det r ltt hnt att frontmannen i ett band/alt leadgitarristen alltid fr all credd s p s stt tycker jag det r kul att TS lyfter fram Deacon. Varje musiker i bandet r otroligt viktig, vilket man aldrig borde undergrva. Det r s trkigt nr basister och trummisar hamnar i skymundan fr att de kanske inte har exakt lika framtrdande roller som leadgitarrist/vokalist.

Vet ngon vad John sysslar med nufrtiden?
Citera
2010-09-16, 16:51
Medlem
Snates avatar
Han skrev vl ven den mycket underskattade Need Your Lovin' Tonight? Min favoritlt med Queen fr vrigt
Citera
2010-09-16, 17:00
Medlem
Fobbeks avatar
ntligen ett erknnande till en av de riktigt stora som i skymundan har bidragit till den musiken som vrlden minns och vrdestter.
John har alltid varit min favorit och att sitta och lyssna p hans slingor r en otrolig upplevelse dr man stndigt upptcker fler nyanser av hans spelande.

Skulle grna vilja veta vad han sysslar med, och den stora frga kvarstr. Har han sina shorts kvar?
Citera
2010-09-17, 17:50
Medlem
Trumpeters avatar
Mycket underskattad bassist. Och som vissa redan sagt ven en riktigt bra ltskrivare. Misfire r en verkligt underskattad lt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in