• 6
  • 7
2004-06-06, 22:42
Medlem
Polluxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murmelmannen
Mona och Anna Lindh genomdrev att en propagandabok om Islams frtrfflighet delades ut till alla gymnasieelever.Ska skattepengar anvndas till Muslimsk propaganda?

Man kan undra varfr dessa pengar inte spenderades p t ex religionskunskap.
2004-06-07, 03:57
Medlem
Citat:
Gavs ut av Utrikesdepartementet till alla gymnasieelever i k 1 och 2.

Nr? Jag gick ut ganska nyligen frn gymnasiet fortfarande och har aldrig hrt talas om den boken. Knner folk som fortfarande gr i de rskurserna, kanske dags att frga och frska infrskaffa ett exemplar att lsa.

EDIT: Iofs s har jag bara koll p min egen skola, som r en friskola. Kan nog anta att ingen p skolan frivilligt skulle delat ut den boken om det inte var tvng frn skolverkets sida.
2004-06-07, 11:34
Medlem
Vdurs avatar
Sedan skall vi inte glmma bort hennes "Jag r en s god och medveten mnniska"-kampanj, dr hon ondgjorde sig ver att "sverige har vrldens hgst utbildade taxichauffr-kr".

Hon hvdade bestmt att alla taxifrare med invandrarvbakgrund som hon kt med var kirurger, astrofysiker och electroingenjrer. Men att det s rasistiska och frmlingsfientliga Sverige vgra "slppa in dem" i samhllet, s att de fick "hanka sig fram" med simpla jobb.
Som att kra omkring p en politiker i sin taxibil.

Orsaken till hennes knamn r att hon frsker och frsker samla PK-pong genom att vara invandrarnas stora vn och beskyddare, och vet bttre n alla andra om hur svrt det r att vara utlnning som str och bankar p Sveriges port. Men som med allting annat som hon tar i frvandlas det till skit.
Hon r okunnig, populistisk och ven en blind kan genomskda hennes frsk till att samla politiska gratispong frska vara folklig.

S, Mona Muslim har ftt sitt knamn pgrund av hennes stndiga frsk att surfa p "Jag vill hjlpa invandrarna"-vgen, nr hon egentligen bara frvrrar situationen fr -alla- i Sverige genom partiets minst sagt mnniskofientliga politik.
2004-06-07, 11:46
Medlem
kkmuskelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Precis, men r det inte tnkt att regeringen och politiken i allmnhet "br/ska" vara religist oberoende?
...
Knappast. Isfall skulle vl inte KDS kunnat f igenom sina formuleringar om "kristna vrderingar" i lroplanen fr typ 10 r sen?
D blev jag frbannad; mina barn ska fan inte vxa upp med ngot religist skitprat frn lrare.
2004-06-07, 11:51
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Mona och Anna Lindh genomdrev att en propagandabok om Islams frtrfflighet delades ut till alla gymnasieelever.Ska skattepengar anvndas till Muslimsk propaganda?

Jag gick p gymnasiet nr den boken delades ut. Jag och ett stort antal andra elever hade bokbl p skolgrden med kartongvis av den dr vidriga propagandan.
2004-06-07, 15:11
Bannlyst
Hejsan..

Ni "tvivlare" kan f ett dagsfrskt exempel med kllhnvisningar.

Fr er som inte lst boken Jagad av Liza Marklund s finns det bara en sak, gr det.

Den handlar om en familj som fr fly Sverige pga att Kvinnan varit frlovad med en Libanes och har en dotter ihop, denna Libanes har frskt och hotat ta livet av familjen ett otal gnger.
Det hela slutar med att familjen flyr till Chile och senare till USA dr hon som frsta person ngonsin fr asyl.

Det som gr det akuellt just nu r att Liza Marklund i dagarna slpper del 2, Asyl.

Och i samband med det skriver hon i AB-debatt
http://www.aftonbladet.se/vss/debatt...488219,00.html

Men Mona Sahlin tycker att man fr acceptera att en viss mngd kvinnor fr fly frn sitt hemland.

HAL, borde det inte vara s att frgriparen skall ha ett rejlt straff och sen bli hemskickad. Kvinnan som r fdd i Sverige skall vl fr i helsicke inte behva ska asyl i USA.

Ls grna denna artikel ocks....

http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna...488346,00.html
2004-06-07, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
"...det ska rknas som ett plus att ha annan etnisk bakgrund n den svenska.
- Om tv lika meriterade personer sker jobb p en arbetsplats med f invandrare ska den som heter Mohammed f jobbet,.."
Gteborgsposten 22:a oktober 2000.

"Det behvs fler mosker i Sverige" - till TT 7:e februari 2000.

"Vi fr aldrig acceptera talet om hedersmord. Ingenting bevisar att vldet mot unga kvinnor r kulturellt betingat. Det handlar endast om mns vld mot kvinnor..." - Sahlin i DN.

"Vi mste vrna asylrtten och frsvara den humana flyktingpolitiken." (riksdagen 27:e november 2001) - som tillochmed invandrarna sjlva anser vara ohuman.

"Jag skall sga tydligt som er ordfrande sger s ofta att mngfalden i Sverige r en rikedom som inte kostar ngot. " - tal till kurder, 2002.

[font=Georgia][size=4][color=#990000][/color][/size][/font]

Ok, tack, det var ju lite mer konkreta citat n de tidigare ur-minnet-referaten!

Dock kan jag inte se det som sgs ovan som ndvndigtvis sverige-fientliga eller ens muslim-tillvnt.
Ta t ex:
"Vi mste vrna om asylrtten och frsvara den humana flyktingpolitiken"
"Mngfalden i sverige r en rikedom som inte kostar ngot".

Och ett uttalande som "det behvs fler mosker i sverige" r vl inte s konstigt med tanke p att vi har fler muslimer hr n tidigare.

Jag trodde , om jag frsttt det rtt, att Sahlins uttalande skulle peka p nt sorst frakt fr det svenska, och en vilja att stta muslimer framfr andra grupper. Men det hr hon sger ovan r ju mest allmnna integrationsfloskler, inte ndvndigtvis ngonting som visar p ett frakt fr sverige, eller fr en vilja att montera ner det svenska?
2004-06-07, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Inlgg 47 tar upp detta enda exempel som jag nmnt tidigare (och r ett citat frn extremhgersajten blgula frgor, ett citat som inte ens ges ngon kllansvisning). Det andra exemplet i 44 r ett helt lsryckt citat utan ngon information var det kommer ifrn.

S.. TV exempel p varfr Mona Sahlin r "Mona Muslim"!!
Tv korta lsryckta citat utan hnvisningar...

DETTA r allts vad som ftt "bollen att rulla"...?
Det fanns kllhnvisning....

Hennes flitiga moskbesk har ocks bidragit till hennes extranamn.
2004-06-07, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Jag trodde , om jag frsttt det rtt, att Sahlins uttalande skulle peka p nt sorst frakt fr det svenska, och en vilja att stta muslimer framfr andra grupper. Men det hr hon sger ovan r ju mest allmnna integrationsfloskler, inte ndvndigtvis ngonting som visar p ett frakt fr sverige, eller fr en vilja att montera ner det svenska?

S du anser inte att det r frakt fr svenskar med uttalandet
"...det ska rknas som ett plus att ha annan etnisk bakgrund n den svenska.
- Om tv lika meriterade personer sker jobb p en arbetsplats med f invandrare ska den som heter Mohammed f jobbet,.."

En svensk ska diskrimineras s att en muslim hellre fr jobbet. Hm...
Och att det r ett plus att inte vara svensk.
2004-06-07, 17:12
Medlem
Gordon Gekkos avatar
Tv andra klassiker:

- "Det skall vara hftigt att betala skatt"
- "Svenskarna skall anpassa sig efter invandrarna och inte tvrtom"

Konstigt att hon inte r s populr
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto