Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-09-22, 11:14
Medlem
gubbslemmets avatar
Slog upp blaskan idag och blev uppriktigt glad.
All denna hets mot SD, hatet, frdomarna, fraktet osv stlls lite p sin spets med en av deras kandidater. Kandidaten r p plats 17 i deras listor, har en frireligis bakgrund inom Allianskyrkan, har arbetat som hjlparbetare i Papua nya Guinea. En klassisk KD:are med andra ord. Men icke!

En helt vanlig svensk tjej, med sunda vrderingar och en i mngas gon "korrekt" bakgrund. Hon kommer frmodligen sitta i riksdagen fr SD framver.

Citat:
"Nr jag var i Papua nya Guinea lrde jag mig hur viktigt det r att anpassa sig efter kulturen i landet man besker. Jag anser att s inte sker i Sverige"

Ett ytterst lmpligt namn att ge till de som ideligen klagar p SD:s "rasistiska" sikter.

Fejjan:
http://sv-se.facebook.com/people/Jul...00001553140455

Diskussion:
r medlemmarna i SD inga ddsknarkande hardcorenazister som ter spdbarn till frukost, utan helt enkelt vanliga mnniskor som har en mer ppen syn p Sverige och dess problem med integrationen?
Citera
2010-09-22, 11:18
Medlem
HC47s avatar
Jag tror det finns vldigt mnga av denna typen i SD, men tyvrr s r de inte s etablerade. Under dessa fyra r tror jag (och hoppas) att SD reformeras lite och man fr fram lite fler "mnskliga" representanter. Man fr grna slnga in Ekeroth i bakgrunden till frmn fr ngon med mjukare retorik.
Citera
2010-09-22, 11:21
Medlem
SocialMisfits avatar
Jo det tror jag. Men jag r ocks vertygad om att det finns en hel del rasistdrgg i leden som mste rensas ut ganska snart. Media har en tendens till att ska upp extrema Sd`are och lta dessa representera SD i tidningarna, och detta kort br SD ta bort frn dem. Med tiden kommer folk att se vad SD verkligen str fr, och jag ser frhoppningsfullt p framtiden.
Citera
2010-09-22, 11:29
Medlem
Media fr det att lta som SD`s enda politiska sikter handlar om invandring till Sverige, detta fr SD:are nu att gmma sig! De tystas, vgar inte visa vad de str fr.
Politikerna sa innan valet att om SD kommer in i riksdagen=KATASTROF fr Sverige, men det jag ser r ett Sverige som skapar en katastrof som inte var ndvndig!
Tror nog mnga har frmlingsfientliga sikter av de som rstar p SD, men jag tror att lika mnga rstar p dem av andra orsaker!
Citera
2010-09-22, 11:36
Bannlyst
"Har ven bott i Papua Nya Guinea i 1,5 r dr jag arbetat med bistndsarbete i form av sjukvrd, hlsofrebyggande arbete och p skola."

Hoppsan, frutsatt att allting stmmer s blev det ju riktigt intressant nu.

Kronlid som arbetat med verkligheten mot <valfri> Bistndsminister vars erfarenhet strcker sig till limousine kande mellan byarna
Citera
2010-09-22, 11:40
Medlem
troligtvis r hon mest intresserad av att f ett vlbetalt arbete och ser sledes en enkel vg uppt i detta parti som annars r versvmmat med spn.

mste vara den lttaste vgen till en mnadsln p 60k och en massa frmner.
Citera
2010-09-22, 11:45
Medlem
jobbins avatar
Hon gick med i SD fr att hon tycker man ska anpassa sig om man kommer till ett land?

Vad anser hon om SDs bisarra ideer om avsekularisering och att statligt styra kulturuttrycken? Anser hon att islamisering r ett verhngande hot mot Sverige som man fr g tillbaka till WW2 fr att hitta ngot jmfrbart? Den nationalistiska principen om kulturell och etnisk homogenitet?
Citera
2010-09-22, 12:28
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobbin
Hon gick med i SD fr att hon tycker man ska anpassa sig om man kommer till ett land?

Vad anser hon om SDs bisarra ideer om avsekularisering och att statligt styra kulturuttrycken? Anser hon att islamisering r ett verhngande hot mot Sverige som man fr g tillbaka till WW2 fr att hitta ngot jmfrbart? Den nationalistiska principen om kulturell och etnisk homogenitet?
Jepp, hon anser att Islam r ett hot mot Sverige i dag. Ngot mer du vill veta?
Citera
2010-09-22, 12:45
Medlem
Ravekommisionens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobbin

SD r inte emot sekularisering.
Sjuklvern dremot tycker ju det bara r berikande om islam fr inflytande ver samhllet...
Angende att statligt sytra kulturuttrycken s gr man det ju redan. Visa projekt fr pengar, andra inte.
Citera
2010-09-22, 12:54
Medlem
NyanNyans avatar
Fr en mngkultursfresprkare s lter krav p grddtrta till skolunchen absurt, men inte om kravet hrstammar frn en utlndsk kultur, d r det okej frsts.
Citera
2010-09-22, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag tror det finns vldigt mnga av denna typen i SD, men tyvrr s r de inte s etablerade. Under dessa fyra r tror jag (och hoppas) att SD reformeras lite och man fr fram lite fler "mnskliga" representanter. Man fr grna slnga in Ekeroth i bakgrunden till frmn fr ngon med mjukare retorik.

Fr sitt eget bsta hoppas jag att partiet fr fram personer som Julia Kronlid och Carina Herrstedt, i exempelvis TV-debatter. Som det r nu har partiet delvis en stmpel p sig som grabbigt. Nr dom sjng tja-la-la-la p valvakan i vrsta fotbollshuliganstil gjorde inte det saken bttre. Partiet kan bara bli stort om man attraherar fler kvinnliga vljare, och d mste kvinnorna i partiet synas mer.

Titta p Danmark och Norge. Dom kvinnliga partiledarna dr har gjort succ fr Danskt Folkeparti och Fremskrittspartiet.
Citera
2010-09-22, 13:56
Medlem
gubbslemmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tirfing1
Fr sitt eget bsta hoppas jag att partiet fr fram personer som Julia Kronlid och Carina Herrstedt, i exempelvis TV-debatter. Som det r nu har partiet delvis en stmpel p sig som grabbigt. Nr dom sjng tja-la-la-la p valvakan i vrsta fotbollshuliganstil gjorde inte det saken bttre. Partiet kan bara bli stort om man attraherar fler kvinnliga vljare, och d mste kvinnorna i partiet synas mer.

Titta p Danmark och Norge. Dom kvinnliga partiledarna dr har gjort succ fr Danskt Folkeparti och Fremskrittspartiet.

Dessutom hrstammar ju lten frn det negroida bandet BoneyM. Dubbel fail, men s kan det g.

I vilket fall s mste fler sdana hr representanter fr SD f mediautrymme.
Nazislddret mste bort!

SD str ju faktiskt fr en SUND invandringspolitik, str ingenstans att de INTE vill ha invandring till Sverige.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in