Citat:
Ursprungligen postat av Fullriggaren
Jag röstade själv på SD men måste ändå ifrågasätta partiets problemlösning. "Vi kan väl hjälpa dem i deras hemländer istället". Visst, det går bra ifråga om mat och kläder till fattiga men hur ska vi kunna hjälpa dem mot politisk förföljelse? Tänk er kostnaden för enorma skyddsläger i varje diktatur där det måste finnas stark FN-personal (år efter år). Sverige som då inte längre tar emot några flyktingar har förbundit sig till att stå för en betydande del av kostnaden. Andra i-länder som fortfarande tar emot flyktingar istället har inte förbundit sig till en sådan lösning och står därmed för en betydligt mindre del av kostnaden.
Vore det inte bättre att ta emot färre flyktingar per år men ett väl kalkylerat antal som man tror sig kunna sysselsätta inom överskådlig tid? Regeringen borde även ställa krav på våra grannländer om en jämnare fördelning för idag tar ju t ex Finland bara emot några få familjer om året vilket knappast är att dra sitt strå till stacken.
100.000 asylsökande på 4 år
http://www.e24.se/makro/sverige/alli...as_2316259.e24
Hör du dessa siffror när bla sossarna vill tvinga kommuner? Nej
Samtidigt som vi på 4 år tagit emot 100.000 asylsökande påstår dom vi är i behov av arbetskraft? Då existerar inga 8% arbetlsöshet, 1.5 miljon i utanförskap
Fyfan vad jag njuter när jag tänker på kommande tv sända debatter!! Satan i helvete säger jag bara!!
Det är ALDRIG någon som argumenterat emot dessa områden! Men nu jävlar!!
I min kommun kom SD in med 6,1% Vi är större än C, MP, V och KD
I höstas tog kommunen beslut att ta emot 20 flyktingar och 5 skäggbarn trots det går i snitt 80 sökande per lägenhet
Detta har dom kunnat köra med fritt, men inte längre!!