Flashback bygger pepparkakshus!
2010-09-22, 21:12
Medlem
E.TerreBlanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Vi har samma värde helt enkelt. Eller anser du att det finns olika raser? Eller att bara för att du är svensk så har du ett bättre värde en någon som kommer från Afrika eller Asien? Så bara för att man kommer från ett fattigt land så ska man inte få chansen att starta på nytt när man kommer hit? Eller?

Ok, du tilldelar ett "värde" till alla människor, som dessutom är likadant. Vad är vitsen? Enda läget då det finns anledning att prata om värden är om det även finns en variation så att jämförelser kan göras.

Och olika raser? Själva definitionen av rasism implicerar existensen av olika raser. Svårt att fatta som hjärntvättad?

Citat:
Racism is the belief that the genetic factors which constitute race are a primary determinant of human traits and capacities and that racial differences produce an inherent superiority of a particular race.

Men det är väl enklast för dig att blunda och fortsätta rabbla mantrat "vi gillar olika, vi gillar olika" medans aftonhoran sköter ditt tänkande.
Senast redigerad av E.TerreBlanche 2010-09-22 kl. 21:17.
Citera
2010-09-22, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerfian
"22 procent av de förvärvsarbetande uppgav att de röstade på Socialdemokraterna" är inte detsamma som att "endast 22% av dom socialdmeokratiska väljarna förvärvsarbetar.".

Sånt begriper inte borgare och rasister... De ser vad de vill se och tror vad de vill tro.

Att de på allvar kan tro att en sån siffra skulle vara sann säger ju det mesta! fördomsfull?-rösta blått.
Citera
2010-09-22, 21:23
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanky
Att Mona bara tjatar om minoriteter hela tiden och föraktar majoritetsbefolkningen är nog den stora anledningen till att de tappar så mycket stöd, det är i princip bara ute i de värst drabbade mångkulturfästena som hon är älskad.

Multikulturalisterna inser nu att de gjorde fel att programmera Mona Sahlin - likt ett litet barn har hon stolpat iväg och dragit sin nya fina blanka kulturmarxism, hon fått i present, alldeles för långt och på ett alltför klumpigt sätt.

Jag har sagt det förr och säger det igen, Mona är övergiven, nu kommer multikulturalismens evangelium föras fram av betydligt mer slipade globalistliberaler som kommer från "höger".
Mona är förbrukad men s kommer att fortsätta i samma anda för de har inte fattat vad som hänt.
Citera
2010-09-22, 21:24
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relay
Så en kvinnlig undersköterska ska tjäna mindre än en likvärdig manlig med samma utbildning?

Det gör dom inte. Det har gjorts undersökningar på sådant där. Att kvinnor tjänar sämre än män i det stora hela beror på att dom har andra jobb. Dom har helt enkelt sökt sig till monopolbrancher som den offantliga sektorn.
Citera
2010-09-22, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.TerreBlanche
Ok, du tilldelar ett "värde" till alla människor, som dessutom är likadant. Vad är vitsen? Enda läget då det finns anledning att prata om värden är om det även finns en variation så att jämförelser kan göras.

Och olika raser? Själva definitionen av rasism implicerar existensen av olika raser. Svårt att fatta som hjärntvättad?

Ojdå, en som tolkar allt bokstavligt. Kan du inte förstå vad jag menar, så kan man nog inte ha en diskussion med dig. Alla människor har samma "värde" och ska behandlas lika ur ett humaniskt, etiskt och moraliskt perspektiv, oavsett sexuell läggning, sjukdom, nationalitet eller ålder. Eller tycker du det är rätt att en invandrare ska diskrimineras på t ex. arbetsmarknaden bara för att han inte heter Svensson i efternamn? Jag kan fortsätta skriva 500 fler exempel, men förstår du inte nu så kan jag tyvärrr inte hjälpa dig.

Sen är det såklart omöjligt att alla ska ha det lika bra, men målet måste vara att sträva efter det bästa även om det bara blir det näst bästa, och det är iaf inte det som andra uttrycker sig om i det här forumet.

Och det är kanske därför jag förkastar rasism som något felaktigt, då jag anser att det inte finns fler raser. Men då måste man motarbeta dem som tror det också. Men det kanske är svårt att fatta som ett pucko? ; )

Och till skillnad från dig så påverkas jag inte av media elller dylikt, däremot så jag varit ute och volontärarbetat och sett hur folk har det i andra länder, och därför anser jag att de ska få en chans att starta ett nytt liv när det kommer hit utan att förtryckas, det räcker att många redan blivit det innan de kom hit..
Senast redigerad av stifmeister89 2010-09-22 kl. 21:27.
Citera
2010-09-22, 21:25
Medlem
meatballsinminnesotas avatar
S har helt enkelt kommit ner i en ordentlig svacka. Turligt nog finns det folk som kommer upp men om inget oförutsägbart händer så tippar jag redan nu att alliansen plockar hem det 2014. Dels eftersom det är alldeles för tunt på ledarsidan (man vinner inga val med Mona vid rodret) och dels eftersom man idag saknar något eget som känns nytt och fräscht.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/an...icle7829649.ab

Läser man Wolfgang Hanssons artikel blir man ju nästan lite avis på Storbritannien där det var Labour som la beslag på "ny-nyckeln" en gång i tiden. Varför finns det ingen svensk David Milliband?
Citera
2010-09-22, 21:28
Bannlyst
Det första steget är att överge svartingarna och låta VänsterPartiet plocka röster hos bögar och svartingar, man måste fokusera på medelklassen och inte på bidragsparasiter som röker polska smuggelcigg och islamistiska våldtäksmän.

Självklart kräver detta sunt förnuft så därför kommer det inte att hända S.
Citera
2010-09-22, 21:30
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Multikulturalisterna inser nu att de gjorde fel att programmera Mona Sahlin - likt ett litet barn har hon stolpat iväg och dragit sin nya fina blanka kulturmarxism, hon fått i present, alldeles för långt och på ett alltför klumpigt sätt.

Jag har sagt det förr och säger det igen, Mona är övergiven, nu kommer multikulturalismens evangelium föras fram av betydligt mer slipade globalistliberaler som kommer från "höger".
Mona är förbrukad men s kommer att fortsätta i samma anda för de har inte fattat vad som hänt.

Mycket träffsäker iakttagelse, StuG! Och ett viktigt skäl till varför vänsterpartiet och socialdemokraterna under det långdragna mediaspektaklet som föregick "valet" inte alls favoriserats av etablissemangsmedia i jämförelse med allianspartierna skulle kunna vara att såväl sossarna och framförallt vänsterpartiet av vissa somliga anses vara alldeles för kritiska gentemot "Israels" behandling av palestinier. Judarna på den svenskspråkiga al-Hamatzavbloggen kallar Ohly antisemit och torde i tysthet ha stöd hos rätt många judar.
Citera
2010-09-22, 21:31
Medlem
E.TerreBlanches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Och det är kanske därför jag förkastar rasism som något felaktigt, då jag anser att det inte finns fler raser.

Du ser verkligen inte motsättningen av det du nyss sa? Du använder ordet rasism - vilket kräver existensen av olika raser - för att sen följa upp det med ett påstående om att det inte finns några raser.
Citera
2010-09-22, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Sosse-tidningen SvD skrev idag att endast 22% av dom socialdmeokratiska väljarna förvärvsarbetar. Resten ärantingen pensionärer, sjuka och slackers.
Källa:
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...kt_5375089.svd

Vidare så har man kommit på att man ska analysera läget, precis som efter valet 2006. Vi vet ju hur det gick.
Även där har SvD en artikel men kort kan man bara kontatera att ingen av dom som skall göra analysen varken vill eller kan komma fram till något vettigt. Den enda i analysgruppen som eventuellt kanske har haft ett jobb en gång är Morgan Johansson.

Till allas stora glädje fortsätter Mona Sahlin som Führer.

Så sant, de gräver sin egen grav sossarna och på så sätt stärker de även moderaternas possition ännu mer. Nästa val kommer de tappa ännu mer röster om inget radikalt görs. Det handlar inte om att de jobbar med vänstern (visst finns det motsägelser om det också med det är bara en liten grupp) Det handlar om att alla valkampanjer och alla inslag och alla debatter handlar om stackars invandrare och om deras tråkiga/jobbiga situation. (visst är det synd om dem som inte har jobb och tvingas leva ppå existensminimum, men problemet är att de endast och enbart pratar om just invandrarna och alla arbetslösa infödda svenskar hamnar i skymundan. De har de inte talat om alls, de har inte pratat om den "egna" situationen, de har helt enkelt skitit i de egna infödda folket helt och hållet och alla dessa har tröttnat totalt på sossarnas politik som bara förvärrat situationen för dem så de söker och har nu sökt sig till den blåa sidan där de försöker och vill bygga upp samhället med jobb och bättre förutsättningar, moderaterna vill ju att det ska löna sig att jobba.. de vill att de som jobbar ska få mer pengar än de som ligger hemma. (just nu har en socialbidragstagare kunnat få ut en jämnlik lön som en arbetande.. och hur kul känns det för den som jobbar att veta att han/hon kan tjäna lika mkt pengar på att ligga hemma och fjärta på sofflocket? )

Nej de blåa kommer vinna valet 2014 också det är jag helt hundra på, sa jag innan valet också. Sen får vi se hur det går, blir till att plocka fram detta citat om 4 år och klappa mig själv på axeln
Citera
2010-09-22, 21:40
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meatballsinminnesota
S har helt enkelt kommit ner i en ordentlig svacka. Turligt nog finns det folk som kommer upp men om inget oförutsägbart händer så tippar jag redan nu att alliansen plockar hem det 2014. Dels eftersom det är alldeles för tunt på ledarsidan (man vinner inga val med Mona vid rodret) och dels eftersom man idag saknar något eget som känns nytt och fräscht.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/an...icle7829649.ab

Läser man Wolfgang Hanssons artikel blir man ju nästan lite avis på Storbritannien där det var Labour som la beslag på "ny-nyckeln" en gång i tiden. Varför finns det ingen svensk David Milliband?

Folk vill inte ha nya socialdemokraterna det är därför de förlorar val. De vill ha gamla socialdemokraterna som fanns då de fick över 50 %.
Citera
2010-09-22, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.TerreBlanche
Du ser verkligen inte motsättningen av det du nyss sa? Du använder ordet rasism - vilket kräver existensen av olika raser - för att sen följa upp det med ett påstående om att det inte finns några raser.

Herregud, här har vi en som inte är den vassaste pennan i pennfacket.

Bara för att jag inte anser att det finns raser så kan jag väl förstå vad begreppet innebär. Men bara för att jag förstår vad ordet betyder så behöver jag väl inte anse att det är sant.

Det jag säger är att eftersom jag anser att det inte finns några raser, så vill jag motarbeta rasimen som vissa tror är något korrekt och något riktigt. Och bara för att jag vill motarbeta det så innebär det väl inte att jag anser att det finns raser, utan att få de som anser det finns raser att inse att det är fel.

Och även om jag inte tror på raser så måste jag väl kunna motarbeta rasism utan att anse att det finns raser. Hur ska jag annars motarbeta det?
Senast redigerad av stifmeister89 2010-09-22 kl. 21:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in