Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-03-22, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
I GP idag lyftes socialtjänstens (? eller vem var det egentligen?) uttalande att de motsatte sig utvisning efter avtjänat straff. De påstod att med barnens bästa för ögonen så var utvisning typ fel. Jag undrar om de missat något i fallet? Risken är stor att när väl EYT utvisas efter avtjänat straff så är barnen inte barn längre, är det dessutom såpass viktigt att pappan är nära sina barn efter det att han utvisats är det lämpligt att barnen isf flyttar med till Etiopien. Blir straffet 18 år kommer han att sitta minst 12 av dessa, sen blir det förhoppningsvis livstids utvisning. Under tiden han sitter i svenskt fängelse kan de väl träffa honom enligt de regler som gäller?

Tidigare har Migrationsverket inkommit med att det inte föreligger några hinder för att döma till utvisning hem till Etiopien efter avtjänat straff.

Edit: såg nu att detta lyfts någon sida bak.
Där får de tänka om en sån person behöver vi ej ha i sverige,han har bränt sina broar rejält.Skulle förvåna mig om barnen ens vill ha kontakt med honom när de inser vad han gjort.
Citera
2011-03-22, 13:56
Bannlyst
ni som är intresserade av hur en rättegång går till

kolla in http://www.rattegangsskolan.se/

det är flash som visar ganska bra hur det hela går till
Citera
2011-03-22, 14:01
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg.BestCoast
Eftersom det är så svårt för oss att få tag i filerna så undrar jag om du eller ngn annan av er kan ge en sammanställning av vad det är bilderna/filerna påvisar? Lite mer konkret och kortfattat?

Oj.. på vallningen ser man ETY halka omkring i badtofflor å försöker förklara vad han sett å vad han sagt till de 2 han påstår sig ha sett.. man ser hur me hjälp av 3 poliser rekonstruerar händelseförloppet..På spårvagnen ser man elin å han.. han somnar så fort han sätter sig på spårvagnen å vaknar inte förens endhållplatsen.. han kliver av där men ångrar sig å går på igen.. man ser hur han samtalar med elin men man ser oxå hur hon reagerar när han talar till henne.. lutar huvudet bakåt flera ggr mor stolsryggen.. sen kliver hon av å han efter!

EDIT: ska tillägga att han magrat av jätte mycket under tiden han suttit inne..å hade ett nervöst rörelsemönster med sina händer under vallningen!
Senast redigerad av sleipner8 2011-03-22 kl. 14:06.
Citera
2011-03-22, 14:06
Medlem
Raouls avatar
Den här säkerhetssalen som förhandlingarna hålls i, ligger den i "den nya" Tingsrätten i kåken vid Ullevi/Polishuset någonstans?
Citat:
Ursprungligen postat av Big Kahuna
Är det hans biologiska barn?
Det sägs det. Som jag uppfattat det hela är barnen födda i USA, de är iaf avlade långt innan EYT kom till Sverige 2009.
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Socialtjänsten kan, som så många gånger förr, fara åt helvete...

Det här avskyvärda odjuret skall under inga omständigheter tillåtas att någonsin igen befinna sig på svensk mark, icke!
Instämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
En ny uppgift som framkom var att Elin Krantz var mycket berusad vid överfallet..
Det har redan framkommit i tråden.
Citera
2011-03-22, 14:11
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Den här säkerhetssalen som förhandlingarna hålls i, ligger den i "den nya" Tingsrätten i kåken vid Ullevi/Polishuset någonstans?

Besöksadress Ullevigatan 15... och det ser skapligt nybyggt ut.

http://www.goteborgstingsratt.domsto...t____4673.aspx
Citera
2011-03-22, 14:14
Medlem
zamiocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Oj.. på vallningen ser man ETY halka omkring i badtofflor å försöker förklara vad han sett å vad han sagt till de 2 han påstår sig ha sett.. man ser hur me hjälp av 3 poliser rekonstruerar händelseförloppet..På spårvagnen ser man elin å han.. han somnar så fort han sätter sig på spårvagnen å vaknar inte förens endhållplatsen.. han kliver av där men ångrar sig å går på igen.. man ser hur han samtalar med elin men man ser oxå hur hon reagerar när han talar till henne.. lutar huvudet bakåt flera ggr mor stolsryggen.. sen kliver hon av å han efter!

EDIT: ska tillägga att han magrat av jätte mycket under tiden han suttit inne..å hade ett nervöst rörelsemönster med sina händer under vallningen!

Försökte hålla balansen? Hahaha... skämt och sido men snart klar med vallningen och jag hoppas på fall nr 2 ! Första var inte fullt ut.

Men vi som läst fup:en, vis som sett vallningen (återstår spårvagnen från mig) kan ju säga att ett foster hade kunnat plusa ihop allt för att se vilken lögn han dragit och att han är mördaren och INGEN annan.
Synd bara att han är en av dom som inte har ett hjärta eller en uns av mänsklighet i sig och för Elins och familjens skull kunde erkänna och ge hela sanningen och bara ta sitt straff!
Citera
2011-03-22, 14:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Besöksadress Ullevigatan 15... och det ser skapligt nybyggt ut.

http://www.goteborgstingsratt.domsto...t____4673.aspx

ja, det är helt nybyggt. blev klart hösten 2010 tror jag.
Citera
2011-03-22, 14:20
Medlem
jag har så svårt att förstå varför han bryr sig om Elin när han sover sig igenom hela resan hem tills att han blir väckt av spårvagnsföraren. Det hade varit en sak om han hållt på med Elin från början, men vad gjorde att han bestämde sig för att rikta in sig på Elin vid ändhållplatsen om han ändå sov hela vägen? Jag tänker i banorna att den här lilla blondinen måste ha åkt fel för det bor inga blondiner vid den sidan av staden? och så tänkte han "varför inte utnyttja detta läget".

men men, har fortfarande svårt att förstå varför han gav sig på henne när han ändå sov hela vägen hem. Varför kunde han inte bara vaknat, gått av och gått hem.....
Citera
2011-03-22, 14:22
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zamioc
Försökte hålla balansen? Hahaha... skämt och sido men snart klar med vallningen och jag hoppas på fall nr 2 ! Första var inte fullt ut.

Men vi som läst fup:en, vis som sett vallningen (återstår spårvagnen från mig) kan ju säga att ett foster hade kunnat plusa ihop allt för att se vilken lögn han dragit och att han är mördaren och INGEN annan.
Synd bara att han är en av dom som inte har ett hjärta eller en uns av mänsklighet i sig och för Elins och familjens skull kunde erkänna och ge hela sanningen och bara ta sitt straff!

Hahava ska jag säga då?? s gjorde allt som stog i hans makt att inte göra sig mer löjlig än va han är.. tur han hade tolken där som kunde hjälpa honom när han slant
Citera
2011-03-22, 14:22
Medlem
Bilder i rarformat från brotts- och fyndplats. Och nej jag är inget proffs så ha överseende. Tror det mesta stämmer.
Citera
2011-03-22, 14:24
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apjordan
jag har så svårt att förstå varför han bryr sig om Elin när han sover sig igenom hela resan hem tills att han blir väckt av spårvagnsföraren. Det hade varit en sak om han hållt på med Elin från början, men vad gjorde att han bestämde sig för att rikta in sig på Elin vid ändhållplatsen om han ändå sov hela vägen? Jag tänker i banorna att den här lilla blondinen måste ha åkt fel för det bor inga blondiner vid den sidan av staden? och så tänkte han "varför inte utnyttja detta läget".

men men, har fortfarande svårt att förstå varför han gav sig på henne när han ändå sov hela vägen hem. Varför kunde han inte bara vaknat, gått av och gått hem.....

Man kan se att de verkligan var oplanerat.. han går av vid endhållplatsen .. håller upp dörren precis som han väntar på att E ska kliva av.. men han släpper dörren för att gå.. men DÅ ångrar han sig sticker in en hand precis när dörren ska slå igen .. å går på..
Citera
2011-03-22, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F-F
Bilder i rarformat från brotts- och fyndplats. Och nej jag är inget proffs så ha överseende. Tror det mesta stämmer.

hej, det är väl inga omaskerade bilder från FP med Elins kropp med här? Frågar för säkerhets skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in