Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-03-27, 10:57
Medlem
Glitterkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sleipner8
Har hans fru varit med någon dag i TR?? Många frågor Sorry!!
Du jag trodde jag skulle dö av skratt när jag såg vallningen av EY.. halkar omkring i badtofflor mitt i vintern.. men han såg onekligen stressad och nervös ut!!
Hoppas ni i familjen har de bra!!!

Om EY ljuger har han mer fantasi än Mats Alm för sån där historia går inte att hitta på.
Någon sanning måste finnas i den
Citera
2011-03-27, 11:10
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterkvist
Om EY ljuger har han mer fantasi än Mats Alm för sån där historia går inte att hitta på.

Jag är oxå förvånad över hans "historia" eller ja kanske inte så mycket som jag blir förvånad över att han klarar av att repitera sin lögn om och om igen.. så ja jag vet inte vad jag ska säga eller tro längre..
Citera
2011-03-27, 11:16
Medlem
Showme1s avatar
Citat:

Vad i hans berättelse är så konstig att det känns som att det måste finnas en sanning i det? Blir så full i skratt att det fortfarande, efter allt som lagts fram, finns de som tvivlar på hans skuld

Mats Alms historia går ju till världshistorien och EYs är inte ens i närheten av den.
Citera
2011-03-27, 11:17
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Jag är oxå förvånad över hans "historia" eller ja kanske inte så mycket som jag blir förvånad över att han klarar av att repitera sin lögn om och om igen.. så ja jag vet inte vad jag ska säga eller tro längre..

Jag kan lova dig att det inte är första gången i hans liv som han ljuger och en människa som är van att ljuga har inte heller problem att hålla fast vid sin lögn och skulle han faila på den biten så vet han ju att han är rökt!
Citera
2011-03-27, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
EY får en fråga i ett förhör om skorna som hittas vid länsmanstorget är hans men han förnekar det. Detta är efter att han har kommit med sin story om de två männen, så han har ingen anledning att neka till att det är hans skor eftersom han redan har uppfunnit en förklaring till att det kan finnas Elins blod o DNA på hans tillhörigheter. Så jag tror man kan utgå från att det inte är hans skor.

Matthias Svensson satt kvar på spårvagnen efter det att Elin klivit av. Man kan följa honom via kamera till dess han kliver av, lååångt ifrån den plats Elin mördades på. Menar du att han satt kvar på spårvagnen ner till stan och sedan tar sig tillbaka till Temperaturgatan och på något sätt blir inblandad i Elins död? Lite långsökt va?

Så då har vi två par skor som inte tillhör EY. Det ger stöd för hans berättelse. Och vi har hunden som spårar förbi stället där dom hittade skorna men ingen utav spåren leder hem till EY.

Men där EY hade dumpat EK`s saker i papperskorgen så kunde hunden hitta doftspår.

Synd att dom inte inte förhörde kvinnan SM som säger sig ha bevittnat hela händelsen.
Senast redigerad av Robertkarlsson 2011-03-27 kl. 11:22.
Citera
2011-03-27, 11:20
Medlem
DIEXELs avatar
Jag undrar om det är meningen av polisen att censuren av bilderna var så dåliga för att media ska kunna se dom för att kunna skriva sina artiklar?

Men tycker egentligen att dom borde väl ha två olika FUP. En till enbart journalisterna och en för "allmänheten" med hårdare censur som inte ska kunna ta bort censuren via olika bildhanteringsprogram?
Citera
2011-03-27, 11:22
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertkarlsson
Så då har vi två par skor som inte tillhör EY. Det ger stöd för hans berättelse. Och vi har hunden som spårar förbi stället där dom hittade skorna men ingen utav spåren leder hem till EY.

Men där EY hade dumpat EK`s saker i papperskorgen så kunde hunden hitta doftspår.

Glöm inte att ha i åtanke att innan polishundarna var på plats där så har det rört sig en hel del människor runt där och en hund vet ju inte vem den ska spåra, utan att den ska spåra om den hittar något och det har rört sig en hel del människor i området kring händelsen och beroende på väder och vind etc så har hunden mer eller mindre förutsättningar att leta på.
Citera
2011-03-27, 11:26
Medlem
Showme1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robertkarlsson

Synd att dom inte inte förhörde kvinnan SM som säger sig ha bevittnat hela händelsen.

Hittar inte inlägget du citerar, men glöm inte att om EY redan vet att han INTE har kastat skorna i papperskorgen så spelar det ju ingen roll att han får dessa frågor om skorna och hans lögn innefattar ju så klart vad han redan vet... Skorna har han kanske eldat upp?! Han kanske har kastade dom på måndagen när han åkte till skolan etc...
Citera
2011-03-27, 11:28
Medlem
Glitterkvists avatar
Citat:

Ja han såg inte nervös ut heller tyckte jag men alla ser saker på olika sätt
Citera
2011-03-27, 11:29
Medlem
sleipner8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Showme1
Jag kan lova dig att det inte är första gången i hans liv som han ljuger och en människa som är van att ljuga har inte heller problem att hålla fast vid sin lögn och skulle han faila på den biten så vet han ju att han är rökt!
Det är förvisso sant.. Men svårare att minnas en lögn än en sanning.. Ä jag orkar inte fundera så mycket mer på sanningar å lögner helt enkelt.. ska bli skönt när denna rättegång är över antingen blir han fälld för detta å man kan andas ut eller så blir han friad å man kommer aldrig att få ro i själen..!
Citera
2011-03-27, 11:29
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Du får ta kontakt med EY och spåna vidare när han sitter inlåst på anstalten.1+1=2
Citera
2011-03-27, 11:30
Medlem
Citat:
Är det någon som vet varför han hade dessa badskor på sig? Är de häktets skor?
Det är säkerligen häktets tofflor. Det blir ju lite svårt att springa i såna här skor mitt i vintern....
Citat:
Om EY ljuger har han mer fantasi än Mats Alm för sån där historia går inte att hitta på.Någon sanning måste finnas i den
Det kanske finns fragment av sanning som han byggt upp en större historia kring, där han fört in dessa två påstådda våldtäktsmän....
Citat:
Ursprungligen postat av DIEXEL
Jag undrar om det är meningen av polisen att censuren av bilderna var så dåliga för att media ska kunna se dom för att kunna skriva sina artiklar?

Men tycker egentligen att dom borde väl ha två olika FUP. En till enbart journalisterna och en för "allmänheten" med hårdare censur som inte ska kunna ta bort censuren via olika bildhanteringsprogram?
Problemet är bara att det finns ingen självklar gränsdragning mellan "journalister" och "allmänheten". Det ska det inte heller göra i en demokrati...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in