Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2010-10-05, 00:53
Medlem
RaraAviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharha
Det finns 3 val att göra när man befinner sig under hot...

1. Frysa
2. Lägga benen på rygg eller
3. Ta kampen

om han nu hotade henne så måste man ju ändå inse att man har mindre chans själv med honom än inne på spårvagnen.
Antingen gick hon av där självmant för att träffa nån eller så fick hon kontakt med GM.
För om hon ville bli av med han så borde hon åkt tillbaka till gropegårds o om han inte gick av då skulle man ta kontakt med förare eller ringa nån.
Om hon var hotad så skulle man väl ändå försöka göra allt för att inte tvingas av tyst från vagnen!!

Eller så har jag fel

Ja du har fel. Blir du hotad med vapen så gör du antagligen vad du blir tillsagd. I synnerhet om du är en liten tjej som möter en kille som väger närmare det dubbla.

Att lägga benen på ryggen kan bli jobbigt om man är fast i en spårvagn. Har man dessutom högklackat är det bara att glömma oavsett.
Citera
2010-10-05, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaraAvis
Ja du har fel. Blir du hotad med vapen så gör du antagligen vad du blir tillsagd. I synnerhet om du är en liten tjej som möter en kille som väger närmare det dubbla.

Att lägga benen på ryggen kan bli jobbigt om man är fast i en spårvagn. Har man dessutom högklackat är det bara att glömma oavsett.

Dom 3 alternativen jag tog är från min HOT/VÅLD kurs som vi har med jobbet (men innan det blir så allvarligt så ska man ju försöka snacka med GM, och blir det värre så är det dom alt. som gäller)!!
Ja, jag gör det om jag är rädd o befinner mig helt ensam med denna...
men i detta fall så var hon på en spårvagn med kameror o förare innan hon gick av frivilligt eller ej.
Citera
2010-10-05, 01:04
Medlem
RaraAviss avatar
Citat:
Dom 3 alternativen jag tog är från min HOT/VÅLD kurs som vi har med jobbet (men innan det blir så allvarligt så ska man ju försöka snacka med GM, och blir det värre så är det dom alt. som gäller)!!
Ja, jag gör det om jag är rädd o befinner mig helt ensam med denna...
men i detta fall så var hon på en spårvagn med kameror o förare innan hon gick av frivilligt eller ej.

Vad spelar det för roll om det finns kameror om du har en pistol riktad mot dig? Känns det tryggare då? Knappast.

1. Troligt. Så kan hon ha blivit avtvingad
2. Omöjligt i en spårvagn
3. Hon mot honom? Knappast.
Citera
2010-10-05, 01:06
Medlem
Jag tror inte vi ska överfokusera på kamerorna som trygghet. EK hade ju inte mycket glädje av dem när situationen pågick. Att polisen har det senare är en klen tröst.
Citera
2010-10-05, 01:10
Bannlyst
Lyoto:

Only God Can Judge Me.

Jag reagerade också på det. Om det beror på att han endast vet något eller själv är inblandad? Jag har en känsla av att det har med detta att göra...spekulation. Förstås.

Men samtidigt om det endast var så att han som bekant/vän var upprörd så varför ha ett sådant citat? Som riktas mot sig själv angående någon skuld.

Vänder sig till Gud....?

Sedan har vi ju profilen som byttes ut till ett manligt stark lejon och texten "Stay strong".

känns som något man kan kolla upp.
Citera
2010-10-05, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RaraAvis
Vad spelar det för roll om det finns kameror om du har en pistol riktad mot dig? Känns det tryggare då? Knappast.

1. Troligt. Så kan hon ha blivit avtvingad
2. Omöjligt i en spårvagn
3. Hon mot honom? Knappast.

Va är det du inte fattar med alternativ 2 som ska vara omöjlig?? Att lägga benen på rygg...
Jag menar inte att hon ska springa GBG varvet utan att springa till föraren!!!
Är det bara dina teorier eller antaganden som är utav värde??
Du har nog lika mkt info att gå på som alla andra här inne, sen är resten önsketänkade och rena gissningar!!
Citera
2010-10-05, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plint
Jag tror inte vi ska överfokusera på kamerorna som trygghet. EK hade ju inte mycket glädje av dem när situationen pågick. Att polisen har det senare är en klen tröst.

Det är väl bättre sent än aldrig?? Utan dom hade GM nog inte häktats så snabbt eller inte alls.
Citera
2010-10-05, 01:16
Medlem
ChristineMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missagatha
Lyoto:

Only God Can Judge Me.

Jag reagerade också på det. Om det beror på att han endast vet något eller själv är inblandad? Jag har en känsla av att det har med detta att göra...spekulation. Förstås.

Men samtidigt om det endast var så att han som bekant/vän var upprörd så varför ha ett sådant citat? Som riktas mot sig själv angående någon skuld.

Vänder sig till Gud....?

Sedan har vi ju profilen som byttes ut till ett manligt stark lejon och texten "Stay strong".

Vart kommer detta ifrån? Hittar inte inlägget du svarar på. Klassiskt i gangsterkretsar att använda detta uttryck.. både på engelska och arabiska. FÖrstår det som att det är den manliga vän till EY som vi hade uppe i diskussion tidigare?
Citera
2010-10-05, 01:17
Medlem
Citat:
Lyoto:

Only God Can Judge Me.

Vänder sig till Gud....?

Only god can judge me är en tupac låt och det är väl inte helt omöjligt att han lyssnade på honom (dem?) dessutom är det väl ett rätt vanligt uttyck inom vissa kretsar, tex har ju zlatan en tatuering med det så tror inte vi ska lägga för mycket energi på det.
Citera
2010-10-05, 01:18
Medlem
Citat:
Det är väl bättre sent än aldrig?? Utan dom hade GM nog inte häktats så snabbt eller inte alls.

Självklart! Men de hjälpte ju inte Elin på spårvagnen. Till skillnad mot en väktare. Vi får alltså inte luras att förekomsten av kameror skänkte henne någon trygghet och påverkade hennes agerande.
Citera
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag tror bara det. Varför skulle de annars ej be om upplysningar kring honom i tex efterlyst?

Han måste ju vara ett viktigt vittne.

Men det betyder ju inte att han är inblandad. Jag får bara känslan av att han är det.

Den killen är inte synlig i bild då misstänkte sitter bredvid brottsoffret
Antingen har han stigit av eller så bytt vagn , han är inte kvar sen

Citat:
Ursprungligen postat av Effe81
Only god can judge me är en tupac låt och det är väl inte helt omöjligt att han lyssnade på honom (dem?) dessutom är det väl ett rätt vanligt uttyck inom vissa kretsar, tex har ju zlatan en tatuering med det så tror inte vi ska lägga för mycket energi på det.

Han har fler bibel texter på sin logg, inget speciellt med det alls
Citera
Medlem
RaraAviss avatar
Citat:
Va är det du inte fattar med alternativ 2 som ska vara omöjlig?? Att lägga benen på rygg...
Jag menar inte att hon ska springa GBG varvet utan att springa till föraren!!!
Är det bara dina teorier eller antaganden som är utav värde??
Du har nog lika mkt info att gå på som alla andra här inne, sen är resten önsketänkade och rena gissningar!!

Och om den misstänkte står i vägen då? Ska hon springa genom honom?

Nej, jag har inte mer info än de flesta andra här inne. Däremot är jag tillsammans med ett gäng andra kapabel till att komma fram med ett trovärdigt scenario. Det kan man sannerligen inte säga om alla här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in