Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2010-09-30, 05:05
Medlem
flesheatingzombiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Borde inte föraren reagerat på varför de inte steg av vid Temperaturgatan när de passerade där första gången, lr?

Är nog inget anmärkningsvärt alls i att några är trötta/fulla och åker runt lite om man arbetar på spårvägen.

Tycker att det är väldigt mycket efterklokheter i denna tråd. "varför gick hon med honom ut när hon skulle överlevt om hon stannade kvar" och liknande.

Här en liten off-topic som kanske kan motverka fler sådana:
Lite info kring invandrare och benägenhet till kriminellt beteende http://www.migrationsinfo.se/valfard/kriminalitet/

Jag lider med de anhöriga.
Senast redigerad av flesheatingzombies 2010-09-30 kl. 05:13.
Citera
2010-09-30, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Vagnen dom åker i verkar vara den "mellangamla" vagnstypen, och Elin verkar sitta precis bakom mittingången.
Det är som sagt mycket lätt att slumra till på vagnen men i detta fall verkar det otroligt, med tanke på att en vitt främmande neger tränger sej på..

Det som är lite konstigt är dock att inte chauffören har påminnt dom att kliva av vid vändzonen (varmfrontsgatan). Jag har själv somnat och åkt förbi temperaturgatan för att sen bli bryskt väckt av en sur spårvagnschaufför som uppmanar mej att kliva av, då det är vändhållplats.

Chaufförerna brklar alltid gå igenom vagnarna då dom är framme vid ändhållplatsen och fösa ut eventuellt slumrande drägg.. Men här tycks nåt i rutinerna brustit..

Varför gick Elin av vid temperatur, när ändå vagnen var tillbaka mot hennes egentliga hållplats (dvs gropegård).. Hon hade bara behövt åka ca 9 minuter till...?

mycket möjligt att chaffören haft ögon för saken men vågade helt enkelt inte blanda sig utan låtsats inte veta nåt, ganska vanligt i dagens samhälle speciellt i ett farofylld situation som denna
Citera
2010-09-30, 05:34
Medlem
kattellas avatar
Citat:

Är nog inget anmärkningsvärt alls i att några är trötta/fulla och åker runt lite om man arbetar på spårvägen.
Tycker att det är väldigt mycket efterklokheter i denna tråd. "varför gick hon med honom ut när hon skulle överlevt om hon stannade kvar" och liknande.
Min tanke var inte att skuldbelägga föraren utan mer spekulera i sannolikheten att det skulle vara någon annan än EY och om var Elin befann sig när hennes mobil ringde.
Citera
2010-09-30, 06:19
Medlem
Angående bildkollaget av GM: http://i55.tinypic.com/l9zis.jpg
Något som slår mig är att han via självvalda attiraljer ser ut som huvudkaraktären i GTA3 Vice City. Är det ett spel som han spelat med inlevelse kanske? Cornrow (frisyren), RayBans och tanktop är liksom svart 1990-talsmode som återkommit i det spelet. Även en av poserna verkar hämtade direkt från det spelet.
Citera
2010-09-30, 06:23
Medlem
kungTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apjordan
Kan det ha varit så att negern inte var ensam utan att han var med en polare på spårvagnen samtidigt? Han kanske satt längre bak i vagnen eller några stolar bort?

Dom kanske var två redan från start och kollar ut vid varje station om någon har hittat en ensam tjej?
Citera
2010-09-30, 07:09
Medlem
Grooblles avatar
Finns klipp/bilder från Efterlyst länkade i något inlägg? Kollat igenom 10 sidor utan att hitta.
Citera
2010-09-30, 07:10
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Angående bildkollaget av GM: http://i55.tinypic.com/l9zis.jpg
Något som slår mig är att han via självvalda attiraljer ser ut som huvudkaraktären i GTA3 Vice City. Är det ett spel som han spelat med inlevelse kanske? Cornrow (frisyren), RayBans och tanktop är liksom svart 1990-talsmode som återkommit i det spelet. Även en av poserna verkar hämtade direkt från det spelet.

Det är väl sådana som han som inspirerat spelmakarna

Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE

Det hon här bör göra är naturligtvis att sätta sig framme hos chauffören, åberopa uppmärksamhet, larma!!!
Hon gör inte detta. Varför inte?
Jo, det är naturligtvis så, att detta skulle vara en kapitulation. Ett erkännande att hon helt tappat kontroll över situationen, men detta är en tuff tjej. Hon bor själv. I en hård förort.
Hon kapitulerar inte, men rädd det är hon.

.

hon skulle egentligen hoppat av en station långt innan ska det vara uppgifter om i tråden, men så mycket och förvirrande olika uppgifter
Senast redigerad av brianmolko 2010-09-30 kl. 07:14.
Citera
2010-09-30, 07:12
Medlem
Har det framkommit någonstans att GM verkligen är o måste vara en HAN.... ....?
Citera
2010-09-30, 07:13
Medlem
Hon ser varken trött eller aspackad ut. Jag har kollat på övervakningsfilmen från Efterlyst flera gånger nu och är övertygad om att han hotade henne att sitta kvar på spårvagnen genom att säga att han hade en pistol i fickan. Har nämligen varit med om detta själv en gång. Det kanske låter löjligt för somliga men när man väl sitter där med en hotfull person bredvid sig som påstår sig ha ett skjutvapen så är det inte särskilt lätt att bara resa sig upp och springa fram till chauffören eller ut genom dörrarna. Man blir chockad och stelnar till. Tankarna far som blixtar genom huvudet när man försöker lista ut vad man skall göra. Man hoppas att det är lögn men om hotet upplevs äkta så förhindrar dödsångesten en från att göra något annat än vad personen säger åt en att göra. (I mitt fall kom en pistol fram ur mannens ficka efter ca 20 min men som ni antagligen redan gissat så överlevde jag).

Jag har också svårt att komma på någon annan anledning till att han tittar ut annat än att han letade efter en kompis. Misstänker starkt att han stämt träff med en andra gärningsman som också bor i närheten.

EDIT: En annan förklaring kan givetvis vara att han vill kolla om det är några människor där ute innan han säger åt henne att gå ut.
Senast redigerad av FysKurre 2010-09-30 kl. 07:17.
Citera
2010-09-30, 07:15
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FysKurre
Hon ser varken trött eller aspackad ut. Jag har kollat på övervakningsfilmen från Efterlyst flera gånger nu och är övertygad om att han hotade henne att sitta kvar på spårvagnen genom att säga att han hade en pistol i fickan. Har nämligen varit med om detta själv en gång. Det kanske låter löjligt för somliga men när man väl sitter där med en hotfull person bredvid sig som påstår sig ha ett skjutvapen så är det inte särskilt lätt att bara resa sig upp och springa fram till chauffören eller ut genom dörrarna. Man blir chockad och stelnar till. Tankarna far som blixtar genom huvudet när man försöker lista ut vad man skall göra. Man hoppas att det är lögn men om hotet upplevs äkta så förhindrar dödsångesten en från att göra något annat än vad personen säger åt en att göra. (I mitt fall kom en pistol fram ur mannens ficka efter ca 20 min men som ni antagligen redan gissat så överlevde jag).

Jag har också svårt att komma på någon annan anledning till att han tittar ut annat än att han letade efter en kompis. Misstänker starkt att han stämt träff med en andra gärningsman som också bor i närheten.

Att han kommit överens med dem om han skulle leta reda på en tjej på spårvagnen ?
Citera
2010-09-30, 07:18
Medlem
William Hainess avatar
Man måste skratta åt kvällspressen ibland (okej, ofta, men det är inte ämnet här):

Citat:
Tvåbarnspappan hade också storslagna drömmar för framtiden.
- På en fest berättade han för mig att han ville bli president, säger en kompis.

Ja, det kan inte varit rent fyllejidder som folk säger när dom är lite goa i skallen...
Citera
2010-09-30, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Att han kommit överens med dem om han skulle leta reda på en tjej på spårvagnen ?

Nej. Att han bestämt sig för att våldta/slå ihjäl tjejen och ringer sin kompis och ber om hjälp med detta från spårvagnen efter det att han fått henne under kontroll genom hot. Gjorde en edit dock. Det kan ju också vara så att han bara ville kolla om hållplatsen var folktom innan han sa åt henne att gå ut ur vagnen. Kanske han kollade varje station och tog av henne på den första som var folktom. Att det råkade vara hans hemstation kan ju vara en olycklig slump på det viset. För det verkar ju också rätt puckat att mörda någon på farstubron.

EDIT: Japp. Han går och kollar ut och sen sätter han sig bredvid henne igen som en markering. Där inbillar jag mig att han säger åt henne att de inte skall gå av ännu. Han sätter sig för att säga det eftersom att han inte kan vara för högljudd då det fortfarande verkar vara en person kvar i första vagnen även om mellanvagnen är tom. Mycket troligt att han letar efter en tom hållplats.
Senast redigerad av FysKurre 2010-09-30 kl. 07:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in