Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2011-04-08, 23:58
Medlem
Så då är kronologin fastställd:

-EK på spårvagn.
-EY in på spårvagn.
-EK och EY ensamma på spårvagn.
-EY sätter sig vid EK.
-EK ut. EY tätt efter.
(troligt scenario efteråt):
-EK cirkulerar runt stationen och ringer 1:a samtalet.
-EY närmar sig och börjar konversera.
-EY blir allt mer närgången och vid fysisk kontakt rings 2:a samtalet.
-EK försöker ringa 3:e samtalet men EY slår mobilen ur hennes händer.
-EY utför den vidrigaste av alla handlingar.

Rest is history.
Citera
2011-04-09, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystic_handyman
Så då är kronologin fastställd:

-EK på spårvagn.
-EY in på spårvagn.
-EK och EY ensamma på spårvagn.
-EY sätter sig vid EK.
-EK ut. EY tätt efter.
(troligt scenario efteråt):
-EK cirkulerar runt stationen och ringer 1:a samtalet.
-EY närmar sig och börjar konversera.
-EY blir allt mer närgången och vid fysisk kontakt rings 2:a samtalet.
-EK försöker ringa 3:e samtalet men EY slår mobilen ur hennes händer.
-EY utför den vidrigaste av alla handlingar.

Rest is history.
Om du söker i tråden så finner du länk till polisens bildspel över tdsaxeln - med bilder från kameror,kartor m.m. Är någon vecka sedan.
Citera
2011-04-09, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jackan ja,, där lär det finnas spår av det ena och det andra, förmodligen trasig också då hon försökt försvara sig.

2 andra män hade lämnat spår efter sig på EK.

Förjävligt att det inte finns MER på EK - en hårtuss i handen t.ex. hade suttit som en smäck.

Dom andra gärningsmännen var troligen inte lika dumma som EY. Hade EY inte fångats på film. Hade han inte tagit upp EK`s saker och slängt dom tillsammans med sina saker så hade dom aldrig kunnat ta fast EY.
Citera
2011-04-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robertkarlsson
Dom andra gärningsmännen var troligen inte lika dumma som EY. Hade EY inte fångats på film. Hade han inte tagit upp EK`s saker och slängt dom tillsammans med sina saker så hade dom aldrig kunnat ta fast EY.

Men snälla nån..

Vad vill du säga? Inte ett spår finns av andra gärningsmän, inga spår i träden, inga oidentifierade fibrer, DNA eller något överhuvudtaget annat än EYs utsaga. Tycker du verkligen att den ter sig trovärdig. Men den enfalldiges envishet mal du om samma mantra om och om igen.
Kom med ett enda bevis på att någon annan varit på platsen, plz, ett enda. Och dra inte upp samtalet, för det är inget bevis, eftersom det inte finns annat än i Anders minne, som i sin oro kan ha förvrängt/tolkat in sånt som inte fanns när han hörde skrik.
Citera
2011-04-09, 01:27
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Misshandlade, våldtog, ströp, drog hennes kropp genom skogen, la på tunga stenar och massa skräp.
Eller väntade med finjusteringen av brottsplatsen tills han hämtat handskar.
Citat:
Kom hem och drog ut igen, plockade upp hennes saker, åkte ner en station. Kastade hennes saker i en papperskorg och kom hem igen.
Kom hem och bytte om, men satte på sig de nytvättade kalsongerna bakochfram.
Citat:
Detta av en kille som var så trött att han somnade här och där. Det var konstigt att han inte tuppade av när han höll på med allt det där. Eller så är han också stålmannen. Vem vet.
Varför tror du att han var så trött att han somnade här och var? Tar du hans ord för gott?
Citera
2011-04-09, 09:09
Medlem
RedXs avatar
Citat:

Det var ju en jävla slump då att EY inte bara är den enda som fångats på kamera tillsammans med Elin utan även den enda person vars DNA har hittats på fyndplatsen. De andra gärningsmännen måste ha haft ett sjujävla flyt alltså...

Släpp det där om fler gärningsmän nu. Det ENDA som talar för det är vittnesmålet om röstmeddelandet. Och det vittnesmålet har tyvärr inte särskilt stor trovärdighet (inte pga att vittnet har låg trovärdighet i sig utan pga omständigheterna i övrigt).
Citera
2011-04-09, 09:16
Bannlyst
tänk om han faktiskt är oskyldig , då går det 2 andra galningar lösa, som kan göra om det
Citera
2011-04-09, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trelgor
När domen har fallit. Kötthuve. "Gautama" är helt klart ett misspassande nick på dig. Det får du nog ändra.

Du verkar vara snabb på att döma ut folk som frågar dig saker.. Men du verkar ju vara sjukt skarp, så du kan väl upplysa mig om hur det går till efter domen faller. Jag jobbar som jurist själv, men dina teorier gör mig nyfiken. Berätta gärna mer...
Citera
2011-04-09, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Hur många av trådens användare tror du har suttit till förhör hos farbror blå? Hur många tror du hade hållt huvudet kallt och ifrågasatt polisens frågor, ställt motfrågor och tagit polisen i att formulera sig dåligt? Titta på hur vissa argumenterar och skriver i denna tråden. Tror du de hade kunnat vara skärpta i ett förhör?

Jag trackar inte ner på ett offer. Jag skriver det hennes vänner säger om henne. Om man ska tala om hur hon var när hon levde, så betyder sättet hon dog på, ingenting. Ska man fanitisera ihop en glorificerad historia om hur alla som dött var när de levde? En 1-årig 'utbildning' som hudterapeut tyder inte på att hon var den vassaste kniv i lådan.

jag trackar inte ner henne. Jag är bare imot hela den känslomässiga argumentationen som visas här i tråden. Hon framställs som ett helgon för att hon är en blond svensk kvinna. Han främställs som ett djur för att han är neger. Arguemntationen är på dagisnivå.

Men då är ju frågan hur skärpt är berättelsen, seriöst? Hade det inte funnits DNA och den bevisning som nu ligger framme hade historian vart mer "skärpt", men som läget är nu så visar det på allt annat än att snubben är det minsta smart.

Jag har bekanta som har pluggat den utbildningen för att jobba ett par år och sedan plugga vidare på universitet. Så att kunna döma hennes intelligens på det tyder på en ganska låg intelligens och objektivet hos dig.

Och en glorifierad historia, det är ju precis det försöker göra med EY. Känslan du sprider är att du är imponerad av att han är så "skarp". Jag tror att du är ganska ensam om att tycka det, och vad det kan bero på det vet jag inte...Men det verkar onekligen en aning oroande...
Citera
2011-04-09, 09:35
Medlem
David Pruttons avatar
Vore väl fantastiskt kul om alla virrpannor och förståsigpåare som inte har en blekaste aning om något kunde hålla lite lägre profil.

Den mesta informationen man kan tänkas fråga efter finns i tråden, det är bara att läsa.
Personliga påhopp och grinanden efter tillrättavisanden kan man med fördel ta via PM.

Det är en mastig tråd och ett väldigt engagerande fall (förutom i media) och jag tycker vi ska försöka hålla oss till ämnet.

När det gäller juridikdelen, häktningen, straff osv så vore det väldigt intressant om någon verkligt påläst och insatt inom rättsväsendet kunde uttala sig. I mängden av alla inlägg och åsikter så är jag intresserad av vad man kan utläsa hitills med tanken på att GM blev kvar i häktet, hur bevisningen står sig osv.
Citera
2011-04-09, 09:41
Medlem
OT
Ärligt jag blir så trött på FB nu kommer återigen upp samma jävla dumma frågor o folks ihopkokade konspirationsteorier om snubbar i buskar fel på samtal o stenar hit o dit. Läs igenom tråden o Fupen så behöver ni inte ställa dessa frågor gång på gång.

OT

Angående straff: Jag har tyvärr själv suttit häktad o i fängelse pga vissa ekonomiska förhavanden, inget ja är stolt över men det var längesedan nu.

Den tiden man sitter häktad räknas sedemera av på straffet när det har vunnit laga kraft ok!
ibland så kan straffsatsen vara såpass låg så att det händer ibland att folk blir släppta direkt ifrån häkte(något kriminalstyrelsen ej tycker om)

I detta fallet så kommer ngn utav parterna högst troligt att överklaga till hovrätten o EY får stanna kvar i häktet ett bra tag framöver fast nu har ju restrektionerna hävts så han kan kolla på Cops på 6:an varje kväll o käka korv o potatis varje dag det är ungefär så det är på ett häkte i Sverige idag.
Citera
2011-04-09, 09:42
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VILMA88
tänk om han faktiskt är oskyldig , då går det 2 andra galningar lösa, som kan göra om det
EY är så skyldig som man bara kan vara.
Tror inte du behöver bekymra dig han åker dit så det stänker om det.
Galningar finns det gott om men inga fler i just det här fallet.

Annars kan man ju inte fälla någon för mord om det inte filmas eller med vittnen som står och tittar på.
Hoppas att EY blir dödad innan han kommer ut.

Minns Jennifer Andersson 18-åriga kampsport tjejen som blev mördad(strypt)av en grek.
Greken mördades på permission.Underbart.
Och ingen har åkt fast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in