Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2010-10-02, 19:14
Medlem
Just nu verkar det ju vara stopp här, inga nya uppgifter, inga nya spår att gå efter.

Den misstänkte är häktad på sannolika skäl. Så polisen verkar ju har mera än bara övervakningsfilmen. Vi vet:

- båda två går av på samma spårvagnsstation Temperaturgatan som övervakninsfilmen visar
- dörrlåset visar, som jag har uppfattat det, att den misstänkte inte gick him direkt som han har sagt i förhör

Polisen lär har tekniska bevis - både från brottsplatsen och bevisen som har hämtats hemma hos den misstänkte. Vore interessant att veta om polisen redan har analyserat bevis och om något kan användas mot den misstänkte.

Apropå bevis: Undrar hur mycket bevis polisen har? expressen.se skriver: "Jag anser att han varit på sannolika skäl misstänkt de sista dagarna - men det var en skyddsåtgrd om tinsgrätten skulle ha tyckt annorlunda." Så åklagaren verkade ju inte helt övertygad om att det skulla räcka?!

Frågor för tillfället är: Varför går BO av på Temperaturgatan (ingen vet, har redan diskuterats)? Det hördes två (flera?) röster i samtalet som har inspelats verkar det som. (Och just det här med de rösterna verkar fortfarande väldigt konstigt för mig! Däför följde jag andra spår tidigare...)

Finns det några här som följer andra spår?
Citera
2010-10-02, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Så då är det absolut säkert att han inte var vid Valand? det fanns ju motstridiga uppgifter på det tidigare, om han gått på vid Lilla Bommen eller vid Valand.

Stängde inte "Afrikansk Restaurang Simba" klockan 03:00 ? Sen är det lite oklart vad han gjort i en dryg timme, innan han klev på spårvagnen strax efter 4. Enligt vad jag läst så klev han på vid Lilla Bommen.
Citera
2010-10-02, 19:19
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtW
Stängde inte "Afrikansk Restaurang Simba" klockan 03:00 ? Sen är det lite oklart vad han gjort i en dryg timme, innan han klev på spårvagnen strax efter 4. Enligt vad jag läst så klev han på vid Lilla Bommen.
Han ska ha varit kvar inne på Simba kl 03-04 efter stängningen, enligt ett tidigare inlägg i tråden. Någon här som känner en i personalen skrev det.
Citera
2010-10-02, 19:23
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
http://mafialady.blogg.se/images/201..._110142316.jpg
http://mafialady.blogg.se/images/201..._110113594.jpg

Här finns det en som skriver om att han är känd sen innan med att jaga flickor och förfölja dom, att han står där på helgerna och väntar

Kan vara rent skitsnack men även vara sant

Jag tror det beror på olika kulturer och kvinnosynen är nedsatt till svagbegåvad

Jag har ju också sett honom - om än mitt på dagen på centralen och för ett tag sen. Då uppförde han sig också som ett äckel mot tjejer (glodde okontrollerat på allt som var blondt) och som en överlägsen idiot i största allmänhet.

Det var någon här inne häromnatten med som hade sett honom på stan den aktuella natten. Hon/han kontaktade polisen och ville därför inte skriva här mer. Men personen i fråga skrev att han var på alla tjejer runt omkring. Finns i tråden någonstans. Från natten tills igår, kanske.

Har svårt att tro att det inte är tjejer som drabbats av honom innan. Har lika svårt att tro att han inte varit delaktig i övergrepp på tjejer innan.
Citera
2010-10-02, 19:25
Bannlyst
Han har bara 61 vänner kvar på fejan.

Och jag håller med en tidigare här i tråden, som sa att han inte ser etiopisk ut. Det tänkte jag själv innan han skrev det.

Han har en tjejbekant med ett annat typ av afrikanskt efternamn. Kanske hans syster.

Men det är märkligt....

...undrar i såfall om hans etiopiska vänner vet om det.
Citera
2010-10-02, 19:27
Medlem
halvsvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missagatha
Han har bara 61 vänner kvar på fejan.

Och jag håller med en tidigare här i tråden, som sa att han inte ser etiopisk ut. Det tänkte jag själv innan han skrev det.

Han har en tjejbekant med ett annat typ av afrikanskt efternamn. Kanske hans syster.

Men det är märkligt....

...undrar i såfall om hans etiopiska vänner vet om det.

Har jag sagt hela tiden! Han ser inte ut som en etiopier! Han är ju en bantuneger!
Fine, det finns massor av olika folk i etiopien man han ser inte ut som någon av dem.
Citera
2010-10-02, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Så då är det absolut säkert att han inte var vid Valand? det fanns ju motstridiga uppgifter på det tidigare, om han gått på vid Lilla Bommen eller vid Valand.

svar:
Det var aftonbladet i morse som hade uppgifter om att han gått på vid Valand. Men det mest troligta är att det är en "anka". Alla andra medier och polisen(som sett spårvagnsvideon) har gått ut med Lilla bommen som hållplats för påstigning av Misstänkt GM.
Citera
2010-10-02, 19:30
Bannlyst
sweedgirl eller vad hon/han hetter

skrev ju i natt, om än osammanhängande. Att han/hon kände en kompis som råkat ut för precis samma "taktik" av ETY.

jag skrev Tipsnumret till polisen

hoppas att Hon/han ringde och berättade det dom visste.

Tydligen hade en annan man setts också vid det tillfället med alban-liknande utseende.

Precis som mannen som sett GM och en man med jugoslaviskt utseende vid Valand under mordnatten. Och att GM var på alla tjejer.
Citera
2010-10-02, 19:32
Medlem
Steff83s avatar
Ja...Han ser ju mer ut att vara västafrikan eller nån annanstans i Afrika...Östafrikaner har ju drag som är rätt utmärkande..och det stämmer inte in på GM.
Citera
2010-10-02, 19:32
Bannlyst
GM gick på vid lilla bommen, det kan man se på spårvagnsklippet. Han hoppar på. Och Elin med bekant sitter då redan på sina platser.
Citera
2010-10-02, 19:33
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
sweedgirl eller vad hon/han hetter

skrev ju i natt, om än osammanhängande. Att han/hon kände en kompis som råkat ut för precis samma "taktik" av ETY.

jag skrev Tipsnumret till polisen

hoppas att Hon/han ringde och berättade det dom visste.

Tydligen hade en annan man setts också vid det tillfället med alban-liknande utseende.

Precis som mannen som sett GM och en man med jugoslaviskt utseende vid Valand under mordnatten. Och att GM var på alla tjejer.

Jo,personen skrev att hon/han hade ringt och att polisen skulle ringa tillbaka och att hon/han därför inte skulle skriva mer i saken här. Verkade trovärdig faktiskt eftersom man inte sett något mer av denna person.
Citera
2010-10-02, 19:35
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
GM gick på vid lilla bommen, det kan man se på spårvagnsklippet. Han hoppar på. Och Elin med bekant sitter då redan på sina platser.

Men personen kan ha varit runt utanför fler ställen innan. Göteborg är ju en typisk "gå-stad", där folk vankar runt utanför ställe efter ställe. Nå, vi lär väl få reda på om det var relevant framöver...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in