Resultat: .
.
0%
0 röster
..
0%
0 röster
2010-10-04, 15:46
Medlem
Fobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theoone
J
Det är uteslutet att hon följt med honom för sex.

Ja att folk ens tänker tanken
Citera
2010-10-04, 15:48
Medlem
theoones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerlily
Absolut. Det kan jag mycket väl tänka mig. (Även om jag aldrig i mitt liv skulle ha gjort det själv)

Det här är något som jag missat. Var står det något om denna vännina som hon åkte med? Länk?

Ja var står det...tidigare i tråden, hon hade skrivit något om det på FB.
Sen har jag fått info om en som känner EKs vän personligen som också
har uttryckt samma sak. Att dom inte alls kände sig obekväma eller
så till en början.
Citera
2010-10-04, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Japp. Vi har bara sett ett fragment av resan på film. Jag ser inget som tyder på skräck, E flyttar sig inte en centimeter när GM slår sig ner, vilket man gör om man känner sig hotad, men hon tittar bort. Någon användare tyckte sig även tolka in att hon nickar till mot GM när han dyker upp, men det kan lika väl vara ett hack i filmen.

E:s kompis har sagt att hon inte kände något hot från GM när han steg på, eller att han var påstridig etc under resan. E ändrade på sina planer att sova över hos kompisen i absolut sista stund helt utan förklaring, för att istället stanna kvar i vagnen. Kanske vill hon inte berätta för kompisen att hon är ytligt bekant med GM och t o m lite intresserad? Hon åker förbi sin hållplats, kanske pratar hon med GM.

Många här förutsätter att svenska tjejer är ointresserade av svarta killar, speciellt om de är kriminella. Det stämmer inte alltid, vi har allt från Sanna Bråding som uteslutande aktivt letar efter de här gossarna, till Robin som får betecknas som blandmissbrukare. Det finns även ett utbrett "snyft- och tycka synd om syndrom" som omfattar den här gruppen.

Det kan vara så att GM övertalar E att följa med på efterfest eller liknande. Inget har framkommit som tyder på att hon tvingas av. Kanske har han ringt någon eller några vänner, som ska möta upp utan att E känner till det. Han har ju ingen bostad att ta henne till, fru och barn utgör ett naturligt hinder. Ska han få låna en lägenhet av någon/några som är försenad? Åker därför till ändhållplatsen och tillbaks, för attr slippa frysa medan de ska vänta på tidpunkten för mötet med lägenhetsinnehavare?

När sedan E upptäcker att GM möter en eller fler packade mörka män i eller kring gångtunneln blir hon tveksam och vill tillbaks. De vill inte männen, de vill dela på "bytet", likt man är van vid från hemlandet. E ringer första bästa kontakt på sin mobil, den tas istället ifrån henne. Det blir ett ordentligt bråk. E skriker och med primitivt våld tystas hon. De hjälps åt att flytta och gömma kroppen.

Den eller de som dyker upp kan likt GM festat hela dagen efter drickandet som startade på barnkalaset, och fortsatte på Simba. Kan inte vara svårt att hitta eventuella medhjälpare, om det gått till så här.

Någon tar med sig E:s tillhörigheter och slänger dessa 15 minuter från brottsplatsen, efter det att väskan länsats på värdesaker. Man tror att det här är smart, i Etiopien hade det kanske t o m fungerat.

Det här är självklart bara ett av flera tänkbara scenarier, men tycker att det lutar åt det här hållet just nu.

Låter tänkbart.

Jag har kollat igenom filmen ett antal gånger, och kan heller inte se någon direkt skräck.

Jag tror det att hon tittar bort kanske kunde bero på lite blyghet då en hot Gangsta sätter sig ned bredvid. En blyghet som kanske bottnar i tidigare ytlig bekanskap/intresse, som nu ser ut att leda till något vidare engagemang.

Då misstänkt GM stiger in i vagnen så ler BO märkbart och följer misstänkt GM med blicken, vänder ansiktet mot honom hela tiden.

Någon gång under resan har BO ändrat planerna på att sova över hos kompisen. Varför?

Är vagnen tom, förutom misstänkt GM och BO där hon "borde" stiga av första gången?
Citera
2010-10-04, 15:51
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sein
Fast om hon inte är rädd för honom eller har somnat på vagnen, vad är då anledningen till att hon åker ända till slutstationen?
Jag tror att hon helt enkelt först missar sin hållplats och sedan åker med till ändstationen för att åka tillbaka till sin hållplats. Men sedan ändrar hon sig då EY - som hon ju hunnit prata en hel del med - kommer med förslaget att det är enklare för henne att stiga av vid Temperaturgatan och gå därifrån (och att han då kan följa med åtminstone en bit, så hon inte ska behöva känna sig otrygg).

Jag vet inte hur väl Elin kände till bostadsområdena, de olika hållplatserna och eventuella genvägar mellan Temperaturgatan och Arbogagatan, men hon kanske helt enkelt litade på honom.
Citera
2010-10-04, 15:54
Medlem
Trudoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Låter tänkbart.

Jag har kollat igenom filmen ett antal gånger, och kan heller inte se någon direkt skräck.

Jag tror det att hon tittar bort kanske kunde bero på lite blyghet då en hot Gangsta sätter sig ned bredvid. En blyghet som kanske bottnar i tidigare ytlig bekanskap/intresse, som nu ser ut att leda till något vidare engagemang.

Då misstänkt GM stiger in i vagnen så ler BO märkbart och följer misstänkt GM med blicken, vänder ansiktet mot honom hela tiden.

Någon gång under resan har BO ändrat planerna på att sova över hos kompisen. Varför?

Är vagnen tom, förutom misstänkt GM och BO där hon "borde" stiga av första gången?

EK hade inte planerat att sova över hos kompisen. De träffades av en tillfällighet och åkte vagnen hem tillsammans. Vad jag förstår planerade hon att åka hem till Arbogagatan. Men du kanske har annan information.

Om hon inte kände skräck, så kände hon i alla fall obehag när han satte sig intill henne efter det att kompisen gått av.
Citera
2010-10-04, 15:55
Medlem
Fobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Låter tänkbart.

Vad jag hört blev hon erbjuden att sova hos henne och inte att det var något som var bestämt. Vad är så konstigt med att hon ville åka hem och sova hos sig?
Saker och ting förvrängs så in i helvete i denna tråden hela tiden
Citera
2010-10-04, 15:57
Medlem
Opilus5500s avatar
Finns massor av spekulationer vad som hände, kan inte GM ta sig kragen erkänna, så man slipper ligga tänka varje natt vad som skulle kunnat ha skett. Jag aldrig blivit så involverad i sånt här fall tidigare.
De för många pusselbitar som inte sätts på plats därför man ligger grubblar på hur de skulle kunna gått till...
Citera
2010-10-04, 15:59
Medlem
theoones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Jag tror att hon helt enkelt först missar sin hållplats och sedan åker med till ändstationen för att åka tillbaka till sin hållplats. Men sedan ändrar hon sig då EY - som hon ju hunnit prata en hel del med - kommer med förslaget att det är enklare för henne att stiga av vid Temperaturgatan och gå därifrån (och att han då kan följa med åtminstone en bit, så hon inte ska behöva känna sig otrygg).

Jag vet inte hur väl Elin kände till bostadsområdena, de olika hållplatserna och eventuella genvägar mellan Temperaturgatan och Arbogagatan, men hon kanske helt enkelt litade på honom.

Men ska hon då gå från Temperatur till Arboga där hon bodde?
Sådär en 6km mitt i natten??

Känns inte som en direkt trolig tanke.
Citera
2010-10-04, 16:02
Medlem
Belafontes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus

Och sen lurar han med henne upp mot gångtunneln (som ligger åt fel håll) där han antagligen försöker att våldta henne men nåt går fel. Låter ganska trovärdigt faktiskt. Sa inte hennes syster i efterlyst att hon var en kärleksfull person som trodde gott om alla, eller nåt i den stilen?
Citera
2010-10-04, 16:03
Medlem
Citat:
Sådär en 6km mitt i natten??

Känns inte som en direkt trolig tanke.

Nä, just som att vagnen ändå går till hennes hållplats på tillbakavägen känns det väldigt märkligt att hon skulle välja ett annat alternativ. Skulle det kunna vara nåt med att det plötsligt är en 6a hon sitter på så att hon blir förvirrad av det? Nej, det låter inte heller troligt...
Citera
2010-10-04, 16:07
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Sådär en 6km mitt i natten?? Känns inte som en direkt trolig tanke.
Som jag skrev: "Jag vet inte hur väl Elin kände till bostadsområdena, de olika hållplatserna och eventuella genvägar mellan Temperaturgatan och Arbogagatan, men hon kanske helt enkelt litade på honom."

Hon kanske inte visste hur de olika hållplatserna låg i förhållande till varandra och därmed hur långt det var, utan litade på honom om han sa att man kunde gena mellan bostadsområdena och att det då inte alls var särskilt långt. (Vem vet vad han ljög ihop för att få henne att stiga av på Temperaturgatan?)
Citera
2010-10-04, 16:08
Medlem
sleipner8s avatar
ligger dimvädersgatan långt från hållpltsen??? Måste veta!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in