2010-09-30, 12:06
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlPilkington
nej dom kallas inte arraks bollar, arraks rör där i mot är en helt annan kaka/bakelse som vi kallar damsugare, negerbollarna går där i mot under namnet delicato bollar
Delicato är väl ändå ett fabrikat?
Citera
2010-09-30, 12:27
Medlem
asmodeus666s avatar
Jag har aldrig stött på en engelsman eller amerikan som känner till att vi har neger bollar.
De vägrar att tro på det när jag förtäller det för dom.
Det är helt enkelt för bissart för att vara sant. Det är knappt så att jag själv tror på det.
Citera
2010-09-30, 12:59
Medlem
Det är väll bara ett smeknamn?

Jag råkade faktiskt när jag var yngre säg att jag ville ha en negerboll och bakom mig stod självklart en svart, han tittade dock bara på mig och skrattade.

Ni som vill ha ändring kan ju öppna ett konditori i något getto i USA och sälja en massa "niggerballs", hade kunnat vara en rolig syn så glöm inte videobevakningen bara. (:
Citera
2010-09-30, 13:25
Medlem
Fattar fortfarande inte riktigt varför många helt plötsligt skall börja tjöta om att man visst ska kalla det negerboll när de ser en? Vad är det för fel på att bara kalla det för chokladboll när det är många som tar illa upp vid just ordet negerboll?
Citera
2010-09-30, 13:26
Medlem
Prodelins avatar
Negerboll=rasistboll

Bara en som provocerar säger negerboll och bli inte förvånad om ni får en smäll på käften, det fick min pundade kompis när jag var ung.
Citera
2010-09-30, 14:18
Medlem
lundagrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Negerboll=rasistboll

Bara en som provocerar säger negerboll och bli inte förvånad om ni får en smäll på käften, det fick min pundade kompis när jag var ung.

Jag är inte rasist men säger ändå negerboll. Hade jag fått en smäll om jag sa det, hade hade jag anmält och gått från domstolen minst 5000kr rikare. Slå gärna.
Citera
2010-09-30, 15:03
Medlem
Evil-Ernies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Negerboll=rasistboll

Det heter Negerboll!

Bara Personer som Använder Chokladboll är Rasister.
Citera
2010-09-30, 15:15
Medlem
Sqweeks avatar
Klart man får kalla det negerboll, men då får man väl även ta konsekvenserna om någon blir sur.
Citera
2010-09-30, 15:40
Medlem
sjeeps avatar
Hm bra poang, det ar ju en ratt "fun fact" om Sverige. Har faktiskt aldrig sagt eller namnt det till nan icke-svensk trots att jag bott utomlands ett tag nu. Kanske beror pa att jag aldrig har kallat det negerboll dock.
Citera
2010-09-30, 15:56
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlPilkington
nej dom kallas inte arraks bollar, arraks rör där i mot är en helt annan kaka/bakelse som vi kallar damsugare, negerbollarna går där i mot under namnet delicato bollar

Arraksrör?
Damsugare heter egentligen "Punschrulle", Arraksbollar är nästan som Negerbollar men med smak av arrak och de har oftast chokladströssel istället för kokos på sig...

Namnet "Delicatobollar" handlar nog mest om att företaget Delicato (Som producerar dem.) vill vara politiskt korrekta och samtidigt ha chansen att sprida sitt företagsnamn.

Om Negerboll är ett lämpligt namn eller inte finns redan flera trådar.

Jag har berättat för ett gäng människor världen över att vi har ett bakverk i Sverige som heter "Negerboll"; aldrig Nigga/Nigger/Negro-Ball eftersom man vanligtvis inte översätter namn.

Tänk om ABBA-Björn skulle presentera sig som "Bear" Ulvaeus när han var i engelskspråkiga länder eller om Lena PH skulle köra på att hon heter "Soothe" Philipsson...

Men jag betvivlar starkt att Negerbollar är internationellt kända, till exempel så känner de flesta kineser jag träffat bara till JO Waldner... Annars är det Palme, Björn Borg, ABBA, Volvo och diverse idrottshjältar som folk vet om att Sverige har kopplingar till.

Vi är ju inte särskilt stora där ute i den riktiga världen...
Senast redigerad av Allaballawalla 2010-09-30 kl. 15:59.
Citera
2010-09-30, 16:04
Medlem
Dolmantes avatar
Skulle precis läxa upp er att om man googlar efter negerbollar hittar man information om chokladbollar med strösocker/kokos på och att om man googlar efter niggerballs information om färgade hängpungar.

http://img834.imageshack.us/img834/6537/niggerballz.png

"Suck on my chocolate salty balls!"

(använder ju dock "svenska" google.se)
Senast redigerad av Dolmante 2010-09-30 kl. 16:08.
Citera
2010-09-30, 16:30
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeKaaz
http://en.wikipedia.org/wiki/Chokladboll
Done
Så jävla bra gjort
Jag hittade en sida med ett recept på Swedish Niggerballs/Chocolatteballs, det är rätt kul att läsa de utländska kommentatererna. Sverige ses ju utomlands, speciellt i Usa, som ett väldigt pk och vänstervridet land så Niggerballs är ju en ganska kul kontrast till det kan man tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in