Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-10-04, 17:41
Medlem
HeavyPops avatar
Låt oss säga att vi vill krossa Sverige.
Staten ska helt förlora sin legitimitet, arbetslösheten ska minst tredubblas, gärna inbördeskrig ochså. Framförallt ska svensk ekonomi åka rakt ner i helvetet. Laglöshet. Kaos.

Hur ska vi "nå det målet"? (detta är en teoretisk föreställning)
Citera
2010-10-04, 17:43
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Rösta på ett parti i sjuklövern istället för Sd så kommer detta att hända av sig själv om inte alltför lång tid.
Citera
2010-10-04, 17:44
Moderator
Allaballawallas avatar
Antagligen räcker det med att låta Sverige fortsätta utvecklas i den riktning det gör nu...
Citera
2010-10-04, 17:46
Medlem
TheoFleurys avatar
Inbördeskrig och revolution kommer väl tradionellt sett från vänstern. Jag tippar att om vi får en vänster som ligger mycket mer vänster än de gör nu och de får anhängare som absolut inte klarar av SD-falangen så kan det bli härliga tider.
Citera
2010-10-04, 17:47
Medlem
Rodolfuss avatar
Importera mer folk, framförallt från Mellanöstern och Afrika. Sedan låter du integrationsproblemen fortgå och om du vill kan du ju förvärra det. Sedan kommer vänstern spåra ut än mer när SD ökar, så blir det en ond cirkel.

Nu kanske jag låter som en typisk "FB-rasist", men det är sanningen.
Citera
2010-10-04, 17:48
Medlem
decrecys avatar
döda kungen och våldta madeleine så har vi en början
fast skulle väl räcka med att slå ut tunnelbanan för att det skulle bli kaos och looting.
Citera
2010-10-04, 17:50
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotAGirlCalledBrian
Rösta på ett parti i sjuklövern istället för Sd så kommer detta att hända av sig själv om inte alltför lång tid.

Huh? Du måste utveckla din teori, för nu förstår jag ingenting.

Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Antagligen räcker det med att låta Sverige fortsätta utvecklas i den riktning det gör nu...

Vilken riktning menar du? Jag förstår verkligen inte vad du pratar om. Jag tror ochså att Sverige kommer att gå åt helvete, främst pga budgetunderskott, kriminalitet och en pank befolkning.

Citat:
Ursprungligen postat av TheoFleury
Inbördeskrig och revolution kommer väl tradionellt sett från vänstern. Jag tippar att om vi får en vänster som ligger mycket mer vänster än de gör nu och de får anhängare som absolut inte klarar av SD-falangen så kan det bli härliga tider.

Njae... De största revolutionerna märks sällan.
Kanske blir det så här?
http://svtplay.se/v/1392775/oppet_ar...arbetslosheten
Citera
2010-10-04, 17:57
Medlem
GrovBenstommes avatar
vpk kommer stå för detta när de får 3.5% av rösterna i valet till riksdagen 2014.
Citera
2010-10-04, 17:57
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyPop
Huh? Du måste utveckla din teori, för nu förstår jag ingenting.

Om vi fortsätter ha en lika hög invandring som vi har idag eller till och med ökar den kommer Sveriges ekonomi gå åt helvete, arbetslösheten kommer öka, kriminaliteten och otryggheten kommer öka lavinartat och i värsta fall blir det ett inbördeskrig mellan olika etniska grupper (svenskar mot blattar eller ateister och kristna mot muslimer, hur det blir får framtiden utvisa). Och detta är ju något som samtliga partier i sjuklövern förespråkar.

OT: Jag gillar din avatar ts, småler alltid lite när jag ser den
Senast redigerad av NotAGirlCalledBrian 2010-10-04 kl. 18:02.
Citera
2010-10-04, 18:21
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Låt oss säga att vi vill krossa Sverige.
Staten ska helt förlora sin legitimitet, arbetslösheten ska minst tredubblas, gärna inbördeskrig ochså. Framförallt ska svensk ekonomi åka rakt ner i helvetet. Laglöshet. Kaos.

Hur ska vi "nå det målet"? (detta är en teoretisk föreställning)

Är vi inte redan där? Legitimiteten sjunker dramatiskt på olika sätt och inom olika arenor. Arbetslösheten är i verkligheten tre gånger större än den officiella, t ex "studerande" "instegsjobb" etc. Är det inte inbördeskrig i vissa förorter redan?

Ekonomin fungerar märkligt nog, men det är nog bara att ge det litet tid så "ordnar" sig nog det också.
Citera
2010-10-04, 18:29
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Är vi inte redan där? Legitimiteten sjunker dramatiskt på olika sätt och inom olika arenor. Arbetslösheten är i verkligheten tre gånger större än den officiella, t ex "studerande" "instegsjobb" etc. Är det inte inbördeskrig i vissa förorter redan?

Ekonomifungerar märkligt nogn , men det är nog bara att ge det litet tid så "ordnar" sig nog det också.

Ja, det stämmer definitivt. 40% av alla studerna på högskolor och universitet studerar enbart för att de inte kan få ett jobb. Källa; www.ekonomifakta.se

Njae, gör den verkligen det? Skyhög arbetslöshet, mängder av företagskonkurser och en tokig stat som vill "ta över" stora bolag som hotas av konkurs är inte ett tecken på att ekonomin fungerar.
Citera
2010-10-04, 18:41
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ja, det stämmer definitivt. 40% av alla studerna på högskolor och universitet studerar enbart för att de inte kan få ett jobb. Källa; www.ekonomifakta.se

Njae, gör den verkligen det? Skyhög arbetslöshet, mängder av företagskonkurser och en tokig stat som vill "ta över" stora bolag som hotas av konkurs är inte ett tecken på att ekonomin fungerar.

Mja. Statsfinanserna är acceptabla. Men Du har förstås rätt i att det finns betydande problem. Men det stora problemet ju att så stor del av svensk ekonomi består av offentlig ekonomi, varför medborgarna i allt för hög grad blir beroende av vad politikerna hittar på. Det skapar inte långsiktig stabilitet för folk och land.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in