• 1
  • 2
2010-10-06, 01:14
Medlem
Hej, jag har ett prikärt problem.

Jag har en hel del sexpartners, och igår så säger den tjej jag träffar mest, min flickvän typ att hon varit hos gynekologen och hennes provsvar visar att hon har 3 sjukdomar.

Jag har ingen aning om vem jag fått dem av eller när. Inte kollat mig på 15 tjejer eller så. Hon hade kollat sig precis innan vi började ihop och har inte varit med någon annan så hon säger att det till 100% är jag som smittat henne.

Det ska tydligen vara botningsbara sjukdomar som botas i alla fall botas med antibiotika. Jag har inga som helst besvär och aldrig känt dem. Däremot så var en tjej i februari helt övertygad om att jag smittat henne med något. Vi hade legat med varandra i ett par månader när hon får reda på att jag haft 2 tjejer till. Direkt efter att jag varit med dem började hon må dåligt. Så hon fick mig att ta någon medicin(kommer inte ihåg vilken).. Jag tog den utan att knota även fast jag inte gärna trodde att det var mitt fel utan snarare att hon fått en vanlig urinvägsinfektion(just i samband med detta så låg jag med en annan tjej och sen med denna utan att duscha emellan, var övertygad om att det blivit nåt fuffens där, inte att jag var sjuk.

Jag vet inte vilka namnen på sjukdomarna är, bad att inte få veta då jag annars bara googlar sönder mig och blir paranoid. Tar min kur och håller tyst helt enkelt.

Nu till problemen, just nu ligger jag med min "halv flickvän?" + 3 andra. Men jag har haft rätt många sexpartners det senaste året. Vad ska jag göra? Känns upplagt för att hamna i en himla soppa detta. Dels för att jag haft 5 andra tjejer samtidigt som min flickvän. i åldrarna 20-39(!!!) år gamla, kommer alla dessa få veta om detta nu? Jag kommer få jäävligt svårt att förklara, tidpunkter, vilka saker det handlar om etc etc känns det som nu.

Flickvännen verkar i alla fall övertygad om att jag haft detta länge men jag tror ärligt talat att det är någon rätt nyligen som är boven alltså under tiden vi varit tillsammans.

Hur fan ska jag rädda relationer etc med mina tjejer fast jag antagligen måste hänvisa dem till provtagning för 3 sjukdomar? Tror ni att det är bättre att jag vet om vad det är för något? Jag tror bara jag bli onödigt rädd. Klamydia var det inte i alla fall, föreslog det men hon sa nej.

Jag har redan tänkt att jag ska använda kondom i fortsättningen även fast jag kommer ha sjukt svårt för det. Varit väldigt ansvarslös jag inser det , ingen moraliserande tack.
Citera
2010-10-06, 01:21
Medlem
Marmosets avatar
Var glad att du inte hann få HIV också och ta din medicin som en man, horbock där!
Citera
2010-10-06, 01:23
Medlem
dekanmis avatar
Du säger att du har 3 könssjukdomar och äter medicin för det trots att du inte ens vet vilka sjukdomar det handlar om?! Är du dum på riktigt?

Gå och testa dig, ta reda på vilka sjukdomar det handlar om. Sedan får du helt enkelt bita i det sura äpplet och berätta för dina sexpartners att du kan ha smittat dem med dessa. För i helvete.
Citera
2010-10-06, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Du säger att du har 3 könssjukdomar och äter medicin för det trots att du inte ens vet vilka sjukdomar det handlar om?! Är du dum på riktigt?

Gå och testa dig, ta reda på vilka sjukdomar det handlar om. Sedan får du helt enkelt bita i det sura äpplet och berätta för dina sexpartners att du kan ha smittat dem med dessa. För i helvete.

Men jag har haft sex 5 månader med den här tjejen som testat sig nu, så det jag har har ju hon och vice versa..

Om jag tar reda på exakt vilka det är så kommer jag säkert må piss efteråt. Hennes doktor fixar medicin åt mig också. 10 dagar eller 2 veckor, kommer inte ihåg, sen ska dessa tre vara botade för min del säger doktorn(hon frågade för mig också).

Jag måste berätta att de kan ha fått något ja. Men hur långt tid tillbaka ska jag göra detta? Känns lite konstigt att säga det till en tjej jag hade sex med för ett år sedan?
Citera
2010-10-06, 01:29
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morfarsfar
Men jag har haft sex 5 månader med den här tjejen som testat sig nu, så det jag har har ju hon och vice versa..

Om jag tar reda på exakt vilka det är så kommer jag säkert må piss efteråt. Hennes doktor fixar medicin åt mig också. 10 dagar eller 2 veckor, kommer inte ihåg, sen ska dessa tre vara botade för min del säger doktorn(hon frågade för mig också).

Jag måste berätta att de kan ha fått något ja. Men hur långt tid tillbaka ska jag göra detta? Känns lite konstigt att säga det till en tjej jag hade sex med för ett år sedan?

Man brukar gå tillbaka ett år tror jag, eller så långt tid som det gått sedan man sist testade sig.

Edit: f.ö är det ju bra om du kan berätta vilka sjukdomar det handlar om för dem, så det är lättare för dem att få medicin. Om de kommer dit och säger att de "troligtvis har dem" så får de medicin på en gång. Vet de inte det måste de vänta på provsvar etc. Det underlättar att veta.
Citera
2010-10-06, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekanmi
Man brukar gå tillbaka ett år tror jag, eller så långt tid som det gått sedan man sist testade sig.

Edit: f.ö är det ju bra om du kan berätta vilka sjukdomar det handlar om för dem, så det är lättare för dem att få medicin. Om de kommer dit och säger att de "troligtvis har dem" så får de medicin på en gång. Vet de inte det måste de vänta på provsvar etc. Det underlättar att veta.

ok, får börja ringa runt.. säger att en tjej jag var med sagt till mig att jag kan ha tre saker som man får antibiotika mot och att de kanske ska testa sig också
Citera
2010-10-06, 03:03
Medlem
flohult1s avatar
Citat:

Hörredu- din fjant ! Det går inte till på det viset serru. Om du har smittats av något som man enligt smittskyddslagen är tvungen att informera om (och det är ju troligt med hela TRE könssjukdomar) så ska du fasen inte sitta här och ljuga om att dom bara skriver ut medicin utan vidare- utan DU blir kallad för provtagning också, INNAN du får ngn medicin. Det är bara bullshit det du håller på med- skitsnack rakt av bara.
Citera
2010-10-06, 05:09
Medlem
Cocrafts avatar
Ja det känns ju inte så troligt det här. Och du behöver ju självklart inte berätta fför dina sexpartners själv. Om det nu finns några dvs. Det skickas ut ett anonymt brev från landstinget eller vad det nu är.
Citera
2010-10-06, 05:56
Medlem
Free2flys avatar
Det finns 3 scenarium nu

1) Döljer en del information

2) Din 75% "flickvän" döljer en del saker. Såsom att du egentligen har blivit kallad av smittskyddsinstit. Hon väntar väll på det du förtjänar.. att polisen knackar din dörr (förlåt moralen slank in, jag vet inte hur det kunde ske).

3) Någon av dina 50%, 25%, 12,5%, 6,25% och 3,125% "flickvänner" ( ) blir sterila och du blir stämd.

Offtopic: undrar vilken cocktail ( ) du har av Gonorre, Hepatit, HIV, Syfilis, Skabb, Kondylom och Herpes.
Citera
2010-10-06, 06:23
Moderator
v50s avatar
Steg 1 är att du går till sjukhuset och testar dig för alla sexuellt överförbara sjukdomar så man vet vad du har för sjukdomar, du kan ha sorter som du ännu inte har smittat din tjej med och således vet du alltså inte ännu om att du har dem. Därefter kan man sätta in adekvat behandling, slutligen kanske kondom är på sin plats samt att du från och med nu ser till att testa dig regelbundet, säg var 3-6 månad.

Sedan är det ditt ansvar att informera alla du har haft sex med vilka sjukdomar du har så de kan testa sig också.
Senast redigerad av v50 2010-10-06 kl. 06:28.
Citera
2010-10-06, 07:30
Medlem
Citat:
Men hur långt tid tillbaka ska jag göra detta? Känns lite konstigt att säga det till en tjej jag hade sex med för ett år sedan?
Det beror helt på vilka sjukdomar det handlar om. Passa på och fråga läkaren när du får provsvaren.
Citera
2010-10-06, 08:23
Medlem
Calaverras avatar
fy fan va äckligt. Lär knappast bara vara din tjej du har smittat ner heller utan de andra du låg med innan henne med. som i sin tur har spridit det till andra.

oansvariga jävlar som dig är vidrigt. Speciellt när du vet om det och är för lat för att verkligen göra nåt åt det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in