• 1
  • 2
2010-10-08, 23:56
Medlem
Det jag har tänkt på sedan valdagen är att ju mer smutskastningen på SD fortsätter höjs sympatierna från annat folk, det jag menar är; Personer som har vägt mellan att rösta på Moderaterna och SD men under valdagen ändå lagt sin röst på Moderaterna, när de ser smutskastningen mot SD och dess anhängare blir de väl bara mer peppade att rösta på SD vid nästa val?

Att personer som sympatiserar med SD men inte röstat på de blir smutskastade av media, det borde väl göra att de känner sig kränkta och därför mer än gärna röstar på SD nästa val.
Och så känns det även som att sossar och den andra bunten människor inte bryr sig om smutskastningen mot SD eftersom att de tröttnat på att media alltid skriver om det. Så rösterna för de andra partierna påverkas inte så märkvärt medan rösterna för SD ökar?

Diskussion; Har inte media fattat det eller är det bara jag som tänker lite annorlunda?
Citera
2010-10-09, 00:05
Bannlyst
Det är väl ganska svårt att veta nu. Moderaterna kanske sköter sig dom kommande 4 åren ( ) Och därför tappar dom inte så många röster.

Smutskastning gynnar ju SD. Men man måste se om SD klarar av att påverka i riksdagen.. Om SD blir som Nydemokrati kommer dom inte att få mer röster 2014.
Citera
2010-10-09, 00:05
Medlem
TwoTimess avatar
http://www.aftonbladet.se/wendela/re...icle7924552.ab

Kan även gå lite väl extremt till
Citera
2010-10-09, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attax
Det jag har tänkt på sedan valdagen är att ju mer smutskastningen på SD fortsätter höjs sympatierna från annat folk, det jag menar är; Personer som har vägt mellan att rösta på Moderaterna och SD men under valdagen ändå lagt sin röst på Moderaterna, när de ser smutskastningen mot SD och dess anhängare blir de väl bara mer peppade att rösta på SD vid nästa val?

Att personer som sympatiserar med SD men inte röstat på de blir smutskastade av media, det borde väl göra att de känner sig kränkta och därför mer än gärna röstar på SD nästa val.
Och så känns det även som att sossar och den andra bunten människor inte bryr sig om smutskastningen mot SD eftersom att de tröttnat på att media alltid skriver om det. Så rösterna för de andra partierna påverkas inte så märkvärt medan rösterna för SD ökar?

Diskussion; Har inte media fattat det eller är det bara jag som tänker lite annorlunda?

Helt klart, det är givet att SD vinner på smutskastningen. Svenska folket uppfattar den som oseriös.

Se bara på smutskastningarna inför valen 2006 och 2010, i bägge fallen vann ju SD 2-3 ggr sin storlek mycket på grund av det osakliga bemötandet (=smutskastning)
Citera
2010-10-09, 00:40
Medlem
kakburks avatar
Det finns en logisk vinkel på detta. En massa självutnämnda moralens väktare och annat löst PK-folk kommer springande från alla håll i en gigantisk smutskastningskampanj.

Medelsvensson ser detta. Till och börja med nickar Svensson lite lojt över alla dessa intryck. Men tids nog blir Svensson nyfiken och ställer sig "den rätta frågan": Vad är etablissemanget så rädda för?
Eftersom svaret på denna fråga inte går att finna i aftonbladet så söker Svensson på alla alternativa media som går att uppbringa. Nätet i allmänhet, PI, ja t o m flashback halkas det in på.

"Jag visste det" utbrister Svensson i sin iver när h*n får bekräftelse på sin latenta misstänksamhet mot överhögheten i samhället. Sen ingår h*n i den trogna skaran troende.

Därför är SDs väljare trogna: Har man sett ljuset och det inte finns andra alternativ så...
Citera
2010-10-09, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attax

Under 4%. Target: 2.7% Svar: Har du inte fattat att du har fel. Vakna ur din drömvärld.
Citera
2010-10-09, 03:31
Medlem
carass avatar
Tror nog att ett stort antal av svenskarna inte har tid att följa varken nyheter eller bloggar om SD hit och dit. De flesta svenskar har inte tid att kolla runt och läsa på bloggar eller flashback. De strötittar på TV och ser och hör något då och då och går sedan på magkänsla om vad som är bra att rösta på.
Citera
2010-10-09, 03:45
Medlem
MalinLindquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoTimes
http://www.aftonbladet.se/wendela/re...icle7924552.ab

Kan även gå lite väl extremt till
Det är ju bättre om sonen knarkar och får AIDS änn att han har egna åsikter.
Citera
2010-10-09, 04:13
Medlem
Gereiss avatar
Överdrivet om SD... orka
Citera
2010-10-09, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ztr
Under 4%. Target: 2.7% Svar: Har du inte fattat att du har fel. Vakna ur din drömvärld.

Nu förstår jag inte vad du menar? Jag sympatiserar inte med SD, om det är det du vill ha sagt.
Citera
2010-10-09, 17:36
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztr

En sketen mätning strax efter valet. Säger ingenting. Betyder inte ett skit. Du kan nog glömma din "target".
Citera
2010-10-09, 18:22
Medlem
TwoTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalinLindquist
Det är ju bättre om sonen knarkar och får AIDS änn att han har egna åsikter.

Precis för sådant kan man ju göra något åt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in