Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2010-10-11, 16:05
  #1
Medlem
Shifty2k5s avatar
http://www.expressen.se/nyheter/1.21...direktsandning

Tragiskt

Hade personligen inte trott att media skulle nämna det.

Tråd finns här: https://www.flashback.org/t1322408
Den är tillsvidare låst.
__________________
Senast redigerad av Shifty2k5 2010-10-11 kl. 16:08.
Citera
2010-10-11, 16:10
  #2
Medlem
Oldberrys avatar
Trodde inte heller det skulle bli något i tidningen. Folk kommer antagligen likna flashback med 4chan nu.
__________________
Senast redigerad av Oldberry 2010-10-11 kl. 16:15.
Citera
2010-10-11, 16:18
  #3
Medlem
Shifty2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Trodde inte heller det skulle bli något i tidningen. Folk kommer antagligen likna flashback med 4chan nu.

Jo, tyvärr blir det nog så. Jag har svårt att tro att någon annan tidning än Expressen (och ev. aftonbladet) kommer publicera något om händelsen då det finns pressetiska regler som säger att självmord = hysch hysch.

Å andra sidan är det en så pass stor grej att någon tar sitt liv framför tusentals människors ögon att det inte går att undvika för allmänheten ändå. Ungefär som när någon brottsling med invandrarbakgrund outas på bloggar/m.m. och de etablerade medierna publicerar namn pga det.
Citera
2010-10-11, 16:26
  #4
Medlem
VonLidls avatar
Det var helt enkelt för snaskigt för att skvallertidningarna inte skulle rapportera om händelsen. Men det genererar några klick på expressens hemsida= pengar. Jag väntar bara på att de publicerar bilderna också...

Det tragiska med att det uppmärksammas i en så stor tidning är att sånt inspirerar folk till att göra samma sak.
Citera
2010-10-11, 16:27
  #5
Medlem
[Strange Days]s avatar
Inte direkt Flashbacks "finest moment"...för att uttrycka det milt...
Citera
2010-10-11, 16:31
  #6
Avstängd
FrankLopezs avatar
hon på polisen i söndertälje säger det är tragiskt att om folk inte visste detta kontaktade polisen, men det va väl tack vare FB folk ringde polisen
Citera
2010-10-11, 16:34
  #7
Medlem
så jävla sjukt.. har sett massor av halshuggnings videos osv. men detta var fan det sjukaste
Citera
2010-10-11, 16:35
  #8
Medlem
showbizs avatar
Finns det ingen tråd man kan skriva i angående denna händelse???
Citera
2010-10-11, 16:36
  #9
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showbiz
Finns det ingen tråd man kan skriva i angående denna händelse???

Jo, men den är för tillfället låst för rensning (se huvudinlägget i denna tråden).
Citera
2010-10-11, 16:41
  #10
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Inte direkt Flashbacks "finest moment"...för att uttrycka det milt...

"All publicitet är bra publicitet" som det heter

Nämen, å ena sidan lär detta spä på FBs rykte som "undergroundforum" ytterligare, å andra sidan tror jag inte att någon som har med FB att göra kan se det här som något bra, oavsett om det lockar nya medlemmar eller så.
Citera
2010-10-11, 16:46
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankLopez
hon på polisen i söndertälje säger det är tragiskt att om folk inte visste detta kontaktade polisen, men det va väl tack vare FB folk ringde polisen

Däremot så har han skrivit på sin Facebook-sida i statusen för några dagar sedan att han efterfrågade ett rep för att han ville hänga sig... varav en vän till honom kommenterade detta och sa att han istället kunde använda en nätverkskabel. Vilket han också nu gjorde. Hans vänner har dessutom "gillat" hans senaste statusar där han antyder på att han ska ta sitt liv, t.o.m hans "avskedsstatus"/"hejdå-brev" han skrev nån minut innan han gjorde det. Sjukt.
Citera
2010-10-11, 17:00
  #12
Medlem
dum som jag var laddade jag ner bilderna av nyfikenhet.
fyfan vad jag mådde dåligt , var tvungen att sluta halvvägs in.

fast jag får väl skylla mig själv
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback