2010-10-12, 19:50
Medlem
hubbes avatar
Hej!

Snart är vintern här och vi står med vinterdäck som inte duger, sitter och tittar på olika däck och tester men blir inte mycket klokare.
Är sugen på Nokian hakka-7, men vet inte riktigt.

Vilka däck rekommenderar ni?

Däcken (och dom nya fälgarna) får gärna vara ifrån www.gummihuset.se eller www.bythjul.com.

Edit:
I och med att vi bor i Luleå så ska däcken klara av ett riktigt vinterväglag (snö, is och snö).
Senast redigerad av hubbe 2010-10-12 kl. 19:52.
Citera
2010-10-17, 22:09
Medlem
Låter som ett bra alternativ. jag tror jag hade kört på Gislaved Nord*Frost 5 De är lite billigare än Nokian!
Citera
2010-10-17, 23:54
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otzi
Låter som ett bra alternativ. jag tror jag hade kört på Gislaved Nord*Frost 5 De är lite billigare än Nokian!

Har hört att dom ska vara riktigt bra. Hade själv köpt dom om jag behövt vintersulor.
Citera
2010-10-18, 01:03
Medlem
Rekhyts avatar
Kör själv på Hakka-4 på alla mina bilar vilket enligt mig är ett av de bästa dubbade vinterdäcken för riktigt vinterväglag. Enligt en bekant på däckfirma så håller de också längre än de nyare hakka ( bla 5,7) då dessa hade ett annat material under dubben (miljövänligare) som blev skört vid riktigt kalla temperaturer och kunde innebära att dubben lossnar om jag förstod det rätt.
Citera
2010-10-18, 15:21
Medlem
miklons avatar
Jag köpte precis en uppsättning Nordfrost 5, vilket känns som ett väldigt prisvärt val (de är rätt billiga hos Nordendäck). De brukar få bra i alla tester och kostar inte mer än några hundralappar mer än de riktiga lågprisdäcken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in