Citat:
Ursprungligen postat av aintsosweet
Nej jag bara undra. Det är ju så många som säger hur det blir, men få av dom har ju varit med om det själva. Jag säger absolut inte att det du säger inte är sant och jag är tacksam att du svarade, men jag var först och främst ute efter verkliga erfarenheter eftersom jag inte känner några vuxna som är tatuerade som jag kan fråga, och då hör man ju bara från sånna som INTE är tatuerade och dom är ju ofta mer negativt inställda.
när jag var yngre övervägde jag att söka till lufthansas utbildningsprogram för flyghäxor. i papprena jag fick stod då att jag inte fick ha tatueringar eller piercings på synliga ställen, inklusive armar. damer fick emellertid ha piercing i örsnibben tydligen.
i ett senare skede jobbade jag i en teaterproduktion och erfor då hur en skådespelerska, som alla ville ha till en viss roll, inte fick denna då hon hade en tatuering på ryggen som inte var möjlig att sminka över, bl.a. då detta skulle paja scenkostymen. alla var ledsna och samtidigt lite förvånade över hur man kan vara så korkad att man skaffar sig en tatuering på ryggen om man är skådespelerska; det verkade liksom självklart att man inte skulle ha det.
fotomodeller med tatueringar blir allt vanligare, och det var nog mer ett problem för dem förr än nu. en del kanske får jobbet tack vare sin snygga tatuering, vad vet jag.
edit: jag minns för övrigt att jag läste en intervju med backyard babies-sångaren dregen någonstans; han hävdade att han skaffade sig alla sina tatueringar just för att inte kunna bli anställd. om det är sant eller inte går förstås inte att avgöra såhär i efterhand.