Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiMp4
Tack =) Har du någon erfarenhet?

Det har jag faktiskt inte i det här fallet.

Hur går det för dig?
Citera
2020-06-09, 21:37
Medlem
KiMp4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandaloria
Det har jag faktiskt inte i det här fallet.

Hur går det för dig?

Det blev inte Malta! Blev Grekland Flyttar 22/6
Citera
2020-07-02, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiMp4
Det blev inte Malta! Blev Grekland Flyttar 22/6

Gick det bra att ta sig ned dit?
Citera
2021-02-23, 22:39
Medlem
KiMp4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandaloria
Gick det bra att ta sig ned dit?

Ja det gick bra att flytta till Grekland! =) Bot i Grekland i 7 månader nu.
Citera
2021-03-02, 18:51
Medlem
Bluewhite555s avatar
Mycket bra info i denna tråd om att flytta till Malta som ung för entry level-jobb i kundtjänst och dylikt. Jag är dock mer intresserad av av hur det är att flytta ner och börja jobba på något av bettingbolagen men med mer kvalificerade jobb. Sugen på att söka en tjänst som ekonom med ett par års erfarenhet efter universitetet, någon som varit i liknande sits och kan berätta om hur det är, intresserad av att veta allt från löneläge, förmåner, tillvaro på jobbet, boende med mera
Citera
2021-03-15, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluewhite555
Mycket bra info i denna tråd om att flytta till Malta som ung för entry level-jobb i kundtjänst och dylikt. Jag är dock mer intresserad av av hur det är att flytta ner och börja jobba på något av bettingbolagen men med mer kvalificerade jobb. Sugen på att söka en tjänst som ekonom med ett par års erfarenhet efter universitetet, någon som varit i liknande sits och kan berätta om hur det är, intresserad av att veta allt från löneläge, förmåner, tillvaro på jobbet, boende med mera

Kan rekommendera det. Visserligen var det mitt första jobb, men jag lärde mig så otroligt mycket. Efter ett år arbetserfarenhet så låg jag över 50 000 euro/år, vilket räckte långt på Malta. Anledningen för mig att lämna var dock att jag var 30+ och de flesta jag hängde med var yngre och hade andra mål i livet.

Förmånerna är oftast anpassade till majoriteten av de anställda, dvs. de som jobbar i kundtjänst och dylikt, gratis öl, tårta, frukost etc vilket inte var en höjdare precis.
Citera
2021-09-01, 22:20
Medlem
Hej,

Tänker ansöka till Maltas universitet inför nästa år, alltså hösttermin 2022 för att läsa en masterutbildning inom mitt ämnesområde. Det är alltså en två årig utbildning.

- Har en kandidat inom informationsteknologi, färdigställd 2018.
- Har Cambridge certifikat, level C1, vilket påvisar en god kvalité inom engelskakunskaper.
- Har ungefär ett och ett halvt års arbetslivserfarenhet inom IT, mest med kunskap inom support/ servicedesk, hårdvara, övervakning. Arbetat både statligt och privat.
- Intyg som kan stärka arbetslivserfarenheten.

Har sparat ihop pengar för att kunna bo där under studietiden, men som jag förstår det kan man precis som i Sverige ansöka on CSN-liknande lån för att bekosta studier.

Nu till mina frågor:

Hur går jag bäst tillväga för att skaffa boende?
Blir det enklare att söka boende om man blir antagen som student till universitetet?

Det jag primärt är intresserad av är att hyra en egen lägenhet.

Jag skulle gärna komma i kontakt med dig som just nu bor på Malta då jag har en del andra frågor, men det är just boendesituationen som är den mest intressanta och viktiga.
Citera
2021-10-20, 17:20
Medlem
Bumpar denna tråden. Tänker söka jobb som kundsupport inom betting i Malta till nästa sommar. Det jag undrar är om utdrag från belastningsregistret krävs för anställning? Har ett strafföreläggande för ringa narkotikabrott sedan två år tillbaka.

Någon som jobbar inom betting som blivit tillfrågad utdrag eller blir man inte tillfrågad detta?
Citera
2021-11-05, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LLQ
Bumpar denna tråden. Tänker söka jobb som kundsupport inom betting i Malta till nästa sommar. Det jag undrar är om utdrag från belastningsregistret krävs för anställning? Har ett strafföreläggande för ringa narkotikabrott sedan två år tillbaka.

Någon som jobbar inom betting som blivit tillfrågad utdrag eller blir man inte tillfrågad detta?

På alla seriösa företag krävs utdrag. Kan tänka mig att dom mindre inte bryr sig i och med att dom vill ha in folk. Sedan flödar ju drogerna på ön ändå visserligen.
Citera
2021-11-06, 01:35
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:

Tror det är ganska kört då! Beror dock på vad man dömts för men narkotika är nog inte det bästa om du inte tex döms för innehav av hasch och söker jobb i Nederländerna... Malta är vad jag förstår extremt hårda på droger!

Däremot så inom EU så kravs ofta ett lokalt utdrag, dvs där du bott senaste 3 månaderna och är det rent så är det ok dock så används denna tjänst ofta https://ecris.eu/ för att screena en person
Senast redigerad av Flaklypan 2021-11-06 kl. 01:37.
Citera
2021-12-03, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Tror det är ganska kört då! Beror dock på vad man dömts för men narkotika är nog inte det bästa om du inte tex döms för innehav av hasch och söker jobb i Nederländerna... Malta är vad jag förstår extremt hårda på droger!

Däremot så inom EU så kravs ofta ett lokalt utdrag, dvs där du bott senaste 3 månaderna och är det rent så är det ok dock så används denna tjänst ofta https://ecris.eu/ för att screena en person

Okej, det var ju tråkigt. Men då kanske man kan söka om 3 år, för böter (strafföreläggande) ska gallras har jag för mig. Då borde inte företagen kunna se den uppgiften längre?

Okej, men om jag har bott i Sverige dom senaste 3 månaderna kollar dom då i Sverige? Hade en "lösning" varit att befinna sig i tex Spanien 3 månader om man söker jobb där? Förstår inte riktigt hur du menar att det fungerar.
Citera
2021-12-03, 20:10
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Okej, det var ju tråkigt. Men då kanske man kan söka om 3 år, för böter (strafföreläggande) ska gallras har jag för mig. Då borde inte företagen kunna se den uppgiften längre?

Det stämmer nog ja

Okej, men om jag har bott i Sverige dom senaste 3 månaderna kollar dom då i Sverige? Hade en "lösning" varit att befinna sig i tex Spanien 3 månader om man söker jobb där? Förstår inte riktigt hur du menar att det fungerar.

Nej, men du måste själv beställa utdrag från polisens register. Tjao, det borde väl funka tycker jag om du skriver dig där. Kanske nån här i tråden som nyligen fått jobb på Malta som kan svara bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in