Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-17, 12:01
Medlem
bergwall94s avatar
Hej

De senaste dagarna har inte bara tullen stått vid gränsen över bron till Köpenhamn. Där har även stått flera polisbilar och poliser så det måste vara någonting på gång. Någon som vet något har det kanske med terror hoten mot Europa att göra att de skärpt kontrollen vid gränsen. För när jag var i Tyskland i veckan hade de skärpt kontrollerna på flygplatserna.

Är det någon som vet varför flera poliser står vid gränsen ?

Har det med terror hoten mot Europa att göra ?

Eller har de äntligen bestämt sig för att det inte är så smart att ha helt öppna gränser ?
Citera
2010-10-17, 16:43
Moderator
Chantres avatar
Såg för någon vecka sedan en svensk polisbil som patrullerade Malmönatten med en dansk POLITI uniformerad polis som körde och en svensk som satt bredvid.

Händer ju även att man ser danska polisbilar som kör runt i Malmö.

Säker på att det inte bara var en vanlig hastighetskontroll av trettiogränsen innan betalsationen?
Citera
2010-10-18, 15:46
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Såg för någon vecka sedan en svensk polisbil som patrullerade Malmönatten med en dansk POLITI uniformerad polis som körde och en svensk som satt bredvid.

Händer ju även att man ser danska polisbilar som kör runt i Malmö.

Säker på att det inte bara var en vanlig hastighetskontroll av trettiogränsen innan betalsationen?

okey, ja de hjälper ju varandra ibland vet jag. Nej, jag är inte säker men när det är hastighetskontroller så brukar de ju inte vara där flera dagar i rad. Det är det som jag tycker är konstigt att de har varit där flera dagar i rad. För hastighetskontroller på andra ställen så är dem där en dag sen nästa dag är de på ett nytt ställe ?
Citera
2010-10-19, 02:15
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergwall94
För hastighetskontroller på andra ställen så är dem där en dag sen nästa dag är de på ett nytt ställe ?

Är väl samma som att Malmöpolisens favoritställe senaste året är att ha hastighetskontroller på är utanför kiosken på Pildammsvägen. Börjar undra om de har inte personalrabatt i den kiosken så ofta som de är där.
Citera
2010-10-19, 02:42
Bannlyst
Dom e alltid där, öresundsbron är inte så långt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här