Jag älskade MGS spelen när jag var yngre, jag spelade ut de tre första på PS 2 och jag har testat på 4an.
Nu har jag köpt Splinter Cell trilogin för en hundring och undrar lite grejer.
Liknar dom varandra mycket? På vilka sätt? På vilka sätt är dom olika?
Vilket spelserie anser ni som har spelat båda är bäst?
Vad tycker ni om Splinter Cell spelen?
Jag tror att jag hoppar över 1an och går direkt till Pandora Tomorrow eller vad tycker ni?
Senast redigerad av Fyra20 2010-10-18 kl. 15:27.
Skillnaden är att MGS har både action och humor i en oslagbar blandning
Splintercell körde jag inte ens klart.
Jättekomplicerat och konstigt, fick inte gubben att fungera för två öre.
Så jag tröttnade.
Det kanske inte hjälper dig så mycket nudå men det var iallafall det jag tycker
I min mening så är splinter cell enklare att spela ut mgs oavsett vilken spelstil man har, nu har jag iofs bara spelat igenom 1:an men den kunde man både springa igenom och smyga igenom..Försök springa igenom mgs 1-3 (inte spelat 4:an än)...
Jag tyckte 1:an var ett bra spel men har inte orkat mig på uppföljarna av olika anledningar..
Personligen så tycker jag att det är 2 olika sorters spel men med ungefär samma tema och där tycker jag att mgs kickar sc´s röv, men eftersom du har fått dem så billigt tycker jag absolut att du ska ge dem en chans och lira igenom dem...
Splinter Cell är ett bättre smygarspel och med häftigare gadgets. Kan bli riktigt spännande när man kämpar för att inte bli upptäckt.
Men min favorit av de två är ändå MGS pga storyn, stämningen, skämten och hela dess själ.
Gillar du att smyga tror jag dock absolut inte att du blir besviken på SC.
Storyn på alla MGS spel är oslagbara! Bara Hideo som kan göra något dylikt!
Splinter Cell är ett helt ok spel men det knäcker inte storyn på MGS spelen!
Men om du ger fan i att jämföra dem och bara spela på för skojj skull så kommer du att njuta av båda spelen. Båda erbjuder en fantastisk underhållning!
Testa att lira på lite svårare grad, typ European Extreme.
Spelar ingen roll, allvarligt talat MGS måste vara det sämsta spelet i hela genren om det nu kan anses som en genre. Detta betyder dock inte att MGS är dåligt för jag älskar spelen och har alltid gjort men vill man smyga så är ju knappast MGS det spel jag rekommenderar att man kör igenom, då tipsar jag hellre om SC, Thief eller liknande.
Spelar ingen roll, allvarligt talat MGS måste vara det sämsta spelet i hela genren om det nu kan anses som en genre. Detta betyder dock inte att MGS är dåligt för jag älskar spelen och har alltid gjort men vill man smyga så är ju knappast MGS det spel jag rekommenderar att man kör igenom, då tipsar jag hellre om SC, Thief eller liknande.
Om du syftar på smygandet så har du inte spelat 3an.
Hursom, Splinter Cell känns så låst, man kan ju inte direkt ta olika vägar eller vara kreativ utan det är bara lära sig kombinationerna med alla gadgets, blir som att spela Tekken till slut
Om du syftar på smygandet så har du inte spelat 3an.
Hursom, Splinter Cell känns så låst, man kan ju inte direkt ta olika vägar eller vara kreativ utan det är bara lära sig kombinationerna med alla gadgets, blir som att spela Tekken till slut
Jag har spelat MGS 1-4, varvat dom ett par gånger och dom står dessutom fint och prydligt i min spelhylla...
Jag gillar som sagt MGS men knappast för dess smygande.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!