2024-12-25, 17:58
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
De flesta producent-familjerna lämnade Kuba men det finns några kvar. Dock tveksamt om de tillverkar med samma passion nu när de tvingas tillverka åt kommunisrtegeringen istället för sig själva. Jag tror för övrigt inte du har prövat världens bästa cigarrer.

Ok då har du sågat Dubai, Kuba och kubanska cigarrer.

På vilka ställen har du varit och rökt cigarr, och vilka cigarrer röker du?

Jag har varit på Nat Sherman i NY två ggr (samma resa), boomade tyvärr igen under covid, och Vault i Dubai flera ggr (samma resa och eftersom jag bodde på hotellet som Vault ligger i, dock inte samma torn).

https://www.cigaraficionado.com/arti...wnhouse-closes

https://www.instagram.com/vaultdubai/

Kommer aldrig mer att återvända till USA, som jag betraktar som ett otryggt tredje världen-land, liksom Sverige numera (som jag kommer att flytta ifrån de närmsta åren). Dubai älskar jag och kommer att återvända till, inte minst i syfte att röka cigarr i lyxig internationell atmosfär.

Röker dessutom ofta cigarr på nudiststranden Kiosk 4 (som det hette förr) på Gran Canaria, samt dricker rom & cola till. Ska dit igen om någon vecka el två.
Senast redigerad av SithMaster 2024-12-25 kl. 18:11.
Citera
2024-12-25, 23:14
Medlem
Mr. Flynns avatar
Att gnälla på Kuba, dess regi och produkter via telefon eller PC där säkerligen minst hälften av komponenterna kommer från Kina som är långt mycket värre än Kuba (om det nu skulle vara en tävling) är bara skrattretande.

Likaså att försöka framhäva vad som är bäst gällande en subjektiv åsikt i form av smak. Att Kuba inte har råd att ha bättre kvalitetskontroll eller att lagra sina produkter ligger dom ju förstås i fatet. Men gillar man smaken bättre så gör man.

Men nu till något annat. Hur ser era rökvsnor ut den kallare delen av året? Själv röker jag mest cigarr på sommaren (oftast på naturistbad för att slippa lukt i kläderna) och går över mer till pipa när värmen försvinner iom jag inte har någon bra plats inomhus i närområdet.
Citera
2024-12-26, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Flynn
Att gnälla på Kuba, dess regi och produkter via telefon eller PC där säkerligen minst hälften av komponenterna kommer från Kina som är långt mycket värre än Kuba (om det nu skulle vara en tävling) är bara skrattretande.
Jag vill på inget sätt försvara regimen i Kina men de har inte nationaliserat all produktion som Kuba har gjort. Skillnaden är även att det är väldigt enkelt att välja alternativ till kubanska cigarrer. Så om du tycker det är skrattretande att inte vilja stödja den kubanska regimen får det stå för dig.

Citat:
Likaså att försöka framhäva vad som är bäst gällande en subjektiv åsikt i form av smak. Att Kuba inte har råd att ha bättre kvalitetskontroll eller att lagra sina produkter ligger dom ju förstås i fatet. Men gillar man smaken bättre så gör man.
Precis, smak är subjektivt och kvalitetskontrollen på Kuba är undermålig så det är bara patetiskt att försöka påstå objektivt att kubanska cigarrer är bäst i världen.

Citat:
Men nu till något annat. Hur ser era rökvsnor ut den kallare delen av året? Själv röker jag mest cigarr på sommaren (oftast på naturistbad för att slippa lukt i kläderna) och går över mer till pipa när värmen försvinner iom jag inte har någon bra plats inomhus i närområdet.
Roligare ämne att diskutera. Jag bor inte i Sverige så påverkas inte av vinter men röker mest hemma eller på ranchen, vid poolen eller på promenader/hästryggen.
Senast redigerad av fletchman 2024-12-26 kl. 09:29. Anledning: Fel quote
Citera
2024-12-27, 17:40
Medlem
il-ciclones avatar
Citat:

Har inglasad balkong, så det är hanterbart ner mot nollan. Beställde precis en 1.7KW gasolvärmare som jag skall testa, då kanske det blir lite mer behagligt.
Sen kör jag generellt mindre cigarrer på vintern, en av favoriterna är H. Upmann Half Corona. En av få cigarrer jag köper på hel låda då jag även förbrukar en del såna på den varmare delen av året.
Citera
2025-01-11, 14:55
Medlem
EpicureNo2s avatar
Man får ha vilka skäl man vill för att gilla eller ogilla cigarrer precis som med musik. Om njutningsprodukter inte känns bra så kan man ju inte riktigt njuta av dem. Om man har en god kubansk cigarr med bra drag så kanske något känns fel ändå, ungefär som en hitlåt av Gary Glitter kan vara bra men kännas moraliskt fel att digga.

Jag röker helst cigarrer utomhus.Det smakar bäst då, med frisk luft mellan puffarna. Men är vädret för ruggigt kan jag gå in och röka vid köksfläkten, eller som nu inte alls. Kan ta en pipa ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in