Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-19, 10:27
Medlem
vad har xbox 360 kvar?
jag undrar ärligt vad som finns kvar att köpa till xbox 360. funderar på att sälja den då jag bara har spelat på min ps3 sedan jag köpte den för över ett år sedan, med undantag för ett enda litet spel; forza III.

fable 3 är en given efterlängtad uppföljare, men den släpps väl till pc med, right? så det går bort. känns som att xboxen inte har något annat att komma med, och dom flesta spel kommer väl ändå att släppas till båda konsollerna om jag har fått för mig rätt. vad säger ni fanboys för 360? är det några som kan hypa konsoler så är det ju fanboys.

innan jag får anklagelsen; nej, jag är ingen ps3-fanboy själv. jag har genom tiderna spelat allt, med start från NES. favoritkonsolen genom tiderna är Dreamcast. inget ändrar på det =)
Citera
2010-10-19, 10:35
Medlem
Tänker du på det där sättet så är det bara sälja den för alla spel släpps ju till PC
Citera
2010-10-19, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlk
Tänker du på det där sättet så är det bara sälja den för alla spel släpps ju till PC

problemet med det är att även fast jag har en rätt ok dator (8gb ram och hd4870x2 2gb) så är jag innerst inne en konsolspelare. jag har alltid föredragit konsolspel, förutom om man ser till strategi som supreme commander, heroes of might and magic och c&c-serien för att nämna några. jag spelar mycket hellre på konsol även fast jag kör det på samma skärm och kan använda samma kontroller. det är något speciellt med konsolspel. jag upplever tyvärr inte samma känsla av datorspelade helt enkelt. det är inte riktiga spel. datorn är gjord för andra saker än spelande.
Citera
2010-10-19, 10:52
Medlem
Jo men du sa ju att Fable 3 inte räknas då den släpps till PC också
Citera
2010-10-19, 13:17
Medlem
andhs avatar
Föredrar xboxen av den enkla anledningen att 360's kontroller är OÄNDLIGT mycket skönare än ps3ans, som jag tycker är fett osköna.
Sen är ju också hela onlinedelen bättre på xboxet imo.
Och eftersom det fortfarande inte kommit något spel som endast finns till ps3 som jag vill ha, så ser jag personligen ingen anledning till att någonsin skaffa mig en ps3.
Citera
2010-10-19, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlk
Jo men du sa ju att Fable 3 inte räknas då den släpps till PC också

touché. dock så anser jag inte att en konsol måste behållas pga enskilda titlar som kommer till pc. men du har helt rätt i det hela. att spela på pc upplever jag som totalt själlöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in