2010-10-20, 15:43
Medlem
Ezzelinos avatar
Som ni alla vet skriver Erik Almqvist lite här på Flashback under eget namn. Efter valet lyckades han t.o.m. bli avstängd en vecka för att i en trådstart ha annonserat efter nya partiarbetare som kunde hjälpa till med alla bestyr i samband med riksdagsvistelsen. Jag tänkte att vi i denna tråd skulle kunna ställa relevanta frågor till Erik om SD:s riksdagsarbete, hur SD hanterar mediauppmärksamheten osv. I mån av tid hoppas jag han vill svara på de seriösa frågor som ställs, och diskutera även om kritiska synpunkter. Vi är väl alla medvetna om att det han eventuellt skriver under eget namn på ett dödsknarkspedonazistiskt forum som FB kommer att granskas ytterst noga av svenskfientliga etablissemangsmedia, så alla bör även ha förståelse om Almqvist måhända uttrycker sig lite, ähm, diplomatiskt.
Citera
2010-10-20, 16:50
Medlem
Svejks avatar
Kanske Erik kan börja med att räta ut frågetecknen som Ezzelino presenterade i tråden om SDs riksdagsarbete, eller i alla fall kommentera dessa.
Citera
2010-10-20, 17:06
Medlem
mishimas avatar
Vad tyckte du om artikeln i Filter?
Citera
2010-10-20, 18:03
Medlem
Hajars avatar
Jag tycker att er politik fortfarande är ganska tunn på andra områden än invandringen och kanske kriminal- och åldringsfrågorna. Jobbar ni för att bredda er här? Tror det krävs för att ni ska upplevas som ett folkgott alternativ till de sju gamla partierna.
Citera
2010-10-20, 18:24
Medlem
jackelinas avatar
Arbetar ni med att ta fram ett "assimilations-program"? Alltså, om ni skulle vinna erforderligt inflytande över politiken, skulle ni då ersätta integrationsministerposten med en assimilationsministerpost?

Personligen kan jag föreställa mig en rad åtgärder vilka skulle kunna vara behjälpliga för att främja assimilationen: tänker då först och främst på ett reformerat regelverk gällande utbetalningen av socialbidrag—tänk vilka förutsättningar man skulle kunna skapa genom att behäfta det med flyttvång samt krav på utförandet av enklare arbetsuppgifter.
Citera
2010-10-20, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
så alla bör även ha förståelse om Almqvist måhända uttrycker sig lite, ähm, diplomatiskt.

Lite PK menar du?
Citera
2010-10-20, 18:29
Medlem
MrEpics avatar
När jag tittade på Eriks profil på valkompassen, kunde jag inte undgå att lägga märke till att han som förebilder har den skarptänkte Roger Scrunton och den (enligt mig) sinistra Antonio Gramsci. Det står honom förstås fritt att hämta inspiration från vilka individer han nu finner lämpliga; men hela konceptet verkar en aning.. motsägelsefullt.
Citera
2010-10-20, 18:43
Medlem
kakburks avatar
Hej Erik.

Angela Merkel har i utspel i Tyskland mer eller mindre dödförklarat mångkulturen i sin nuvarande form. Detta har föregåtts av Thilo Sarrazin som i sin bestseller beredde vägen för Merkels utspel. Andra har följt efter. Givetvis är det en maktfråga då Merkel inte vill tappa stöd vid ett ev bildande av nytt parti med Sarrazin i spetsen.

Som du säkert vet (naturligtvis) så ska mångkulturen statsfästas i grundlagen. De tog ju första delen av beslutet i förra mandatperioden.
Här har SD en stor chans att skapa en riksdebatt i ämnet. Riva upp himmel och jord och få med sig stora sympatier. Folk vill inte ha mångkultur.
Då passar det bra att debatten växer sig stark i Tyskland vilket ni kan dra nytta av. Faktum är att många konservativa alliansare spyr inombords över att ta ett sånt här beslut varpå ni kommer att få oväntat stöd i framtiden.

Frågan är: Hur kommer ni att arbeta i denna fråga? Här måste ni vara medvetna om att detta är en ödesfråga där ni måste vara 100% förberedda och debattvilliga.
Då får ni svenska folket med er.
Citera
2010-10-20, 18:54
Medlem
Dr Scriptums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEpic
När jag tittade på Eriks profil på valkompassen, kunde jag inte undgå att lägga märke till att han som förebilder har den skarptänkte Roger Scrunton och den (enligt mig) sinistra Antonio Gramsci. Det står honom förstås fritt att hämta inspiration från vilka individer han nu finner lämpliga; men hela konceptet verkar en aning.. motsägelsefullt.
Gramscis teorier om makten och hur den upprätthåller sin makt har, lustigt nog, blivit populära i Sveriges nationalistiska kretsar, såväl Motpol som SD tydligen. Kanske för att den borgerliga världsbilden - som trots allt var rätt trist, moralistisk och konformistisk, men säkert hade sina positiva sidor - har ersatts med politisk korrekthet; mindre kung, Gud och fosterland, mer HBTQ, feminism och antirasism.

Är väl tveksamt om Almqvist vill dyka upp bland oss dödsknarknazister , men han kan få några frågor ändå:
Varför tror du personligen att ni motarbetas så mycket av media?
Stödjer du Israel?
Hur ser du på utomeuropeiska invandring av icke-muslimer?
Är du insatt i modern forskning angående gener, ras och IQ? Är du PK i de frågorna?
Tycker du att Sverige är mer kulturellt närstående England eller Tyskland?
Finns det cannabisliberala element inom SD?
Citera
2010-10-20, 19:02
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEpic

Gramsci har ju en verktygslåda. Fritt för vem som helst att använda den...

Var optimist, agerande och offensiv!
Citera
2010-10-20, 19:05
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Scriptum
Gramscis teorier om makten och hur den upprätthåller sin makt har, lustigt nog, blivit populära i Sveriges nationalistiska kretsar, såväl Motpol som SD tydligen. Kanske för att den borgerliga världsbilden - som trots allt var rätt trist, moralistisk och konformistisk, men säkert hade sina positiva sidor - har ersatts med politisk korrekthet; mindre kung, Gud och fosterland, mer HBTQ, feminism och antirasism.

Ja, att i radikalkonservativa syften kapa Gramscis teser om kampen om den kulturella hegemonin osv. har gossarna lärt sig av de Benoist och G.R.E.C.E., de har under flera decennier skänkt många skarpa och i det stora hela oanvända verktyg i "kriget om språket och tankarna" åt europeiska nationalister:

http://www.grece-fr.net/accueil.php

Citat:
Är väl tveksamt om Almqvist vill dyka upp bland oss dödsknarknazister

Han har allt att förlora på att inte, när han har tid och lust, infinna sig här.

Frågor till Erik Almqvist: Hur ser du på att Flashback har förföljts av svenska myndigheter och politiker (bl.a. sozzen Björn Fries) och förbjudits att bedriva verksamhet i Sverige? Skulle SD, om SD hade något reellt inflytande på lagstiftningen, vilja inskränka yttrandefrihetspraxis som den bedrivs på FB? Och hur viktigt tror du Flashback (där omkring hälften av de som röstat i virtuella val sagt sig sympatisera med SD) har varit för spridandet av information som etablissemanget förtigit och därmed för SD:s inträde i riksdagen?
Citera
2010-10-20, 22:34
Bannlyst
Hej . Hur bemöter jag bäst snacket om nazirötter ? SD har väl aldrig haft en nazistisk ideologi ?
Finns det folk kvar i SD som på något vis hade de åsikterna ?
Tack för ett bra jobb .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in