Har/hade en flickvän sedan 3 år som är jävligt bra på många sätt (ser bra ut, smart, bra politiska synpunkter osv.). Problemet är att hon tatuerade sig (handled och nacke) innan sommaren trots att jag gjort klart för henne att det inte gick för sig, mer eller mindre förbjöd jag henne.
Älskar tjejen jävligt mycket och vill inte riktigt dumpa henne trots det hon gjorde mot mig; har sneglat lite på laser borttagning och känner att jag kan leva med att hon har två mindre ärr. Några tankar om hur jag bäst går till väga då jag lägger fram mitt förslag till henne?
Lägger du fram att hon ska ta bort dom så blir hon nog inte långvarig som din flickvän skulle jag tro. Om hon gick emot 3 års förbud så vill hon nog verkligen ha sina tatueringar nämligen.
Jag tycker att när du lade fram att du inte gillade det och att hon ändå gjorde det menar på att tatueringarna är där för att stanna.
Är själv inte så jätte bra överens med tatueringar, men det är ett individuellt val och allt man kan göra är att snällt be personen i fråga om att inte göra det. Tvång är så fel det kan bli.
Hon ska självklart få göra vad hon vill med sin kropp!
Det är verkligen ingen anledning till att dumpa henne. Om hon nu sprang iväg och tatuerade sig i smyg kan du på din höjd vara lite sur för det.
Varför stör det dig så mycket med tatueringar? Tänker du dumpa henne om hon färgar håret, byter klädstil eller går upp/ner i vikt med?
Vilket stolpskott till pojkvän du verkar vara. Hennes kropp, hennes val= Tauering. Hon har ju haft bestämda åsikter om att skaffa tatuering och vill nog inte casha upp och genomgå smärtan det innebär för att ta bort tatueringarna. Sök en ny lättmanipulerad hona är mitt stalltips.
Just varför ville du att hon inte skulle tatuera sig? Är det fult? Vad för slags tatueringar är det och hur ser de ut?
Jag förstår inte direkt vad det stora problemet är att hon är tatuerad. Så länge som det inte är något fult eller något som sticker ut på fel sätt som t.ex ett stort hakkors eller en bajskorv i nacken, så då är det väl inga problem med det. Men det är ju ändå hennes kropp så hon har ju sin rätt att göra vad hon vill med den.
Akta dig bara så hon inte dumpar dig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!