2021-04-01, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loal
Hon snackar skit. Typisk psykopatkärring. Varför skulle Zeilon på 173 cm vara GM?
Nej den låter flummig hela storyn men vad vinner hon på att berätta allt det här?
Citera
2021-04-01, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Ja, då kan man ju börja snacka. Man förstår ju att ägaren inte vill ge tillstånd men om det finns nån substans i det här så borde ju PU ha kollat på det men de hade ju främst SE i pipelinen.

Känslan jag har att PU 2017-2020 gick all-in på Skandiamannen och engagerade sig inte med saker som inte gick att koppla till honom
Walkie-Talkie personer verkar man ju gett upp med som exempel
Jag tror inte att man engagerat sig så hårt i Tomas Tarendi på senare tid osv
Citera
2021-04-01, 16:16
Bannlyst
Citat:
Nej den låter flummig hela storyn men vad vinner hon på att berätta allt det här?
Vad vinner alla andra tusentals personer som hört av sig till utredningen med sina "spännande" berättelser? Bara att inse att det finns speciella människor överallt.
Citera
2021-04-01, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Känslan jag har att PU 2017-2020 gick all-in på Skandiamannen och engagerade sig inte med saker som inte gick att koppla till honom
Walkie-Talkie personer verkar man ju gett upp med som exempel
Jag tror inte att man engagerat sig så hårt i Tomas Tarendi på senare tid osv
Nej de var ju indoktrinerade av TP. TT verkar ju vara betydligt mer misstänkt än SE. Men om nu PU satt och väntade på träff på SE ang bekännelsebrevet så var det ju inte mycket att hoppas på när det gäller PU 2017-2020.
Citera
2021-04-01, 16:22
Medlem
Citat:
Vad vinner alla andra tusentals personer som hört av sig till utredningen med sina "spännande" berättelser? Bara att inse att det finns speciella människor överallt.
Ja, det är väl så. Sorgligt.
Citera
2021-04-01, 16:22
Medlem
Citat:
Hon snackar skit. Typisk psykopatkärring. Varför skulle Zeilon på 173 cm vara GM?

Jag antar hennes poäng med Leifs längd är att många personer hävdar att Leif skulle vara alldeles för kort att vara gm, hon vill påpeka att han var lite längre än vad som sagts..
Många hävdar ju att gm var cirka 180 cm och skottvinkeln indikerar väl också på en sådan längd.
Citera
2021-04-01, 16:42
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palmemordsarkivet
"Christoffer Almsäter" heter Krzysztof Dylewski, född 68-10-14 i Polen.
Hans mamma hette Renata Wladyslawa, flyttade från Polen och gifte sig med Nils Börje Almsätter, och tar hans efternamn.

Det var alltså fullständigt logiskt för "Krzystof" att förenkla och försvenska sitt namn till Christoffer Almsät(t)er, som hela övriga familjen heter. Inget mystiskt alls.

Bra! Det enda som låter konstigt är att han skulle vara så ung. Enligt tråden var Almsäter och Ekman 22 respektive 23 år. Det låter också konstigt av en annan anledning. Almsäter jobbade som lastbilschaffis åt ett norrländskt transportföretag?
Senast redigerad av Basfakta 2021-04-01 kl. 16:58.
Citera
2021-04-01, 17:35
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kall-Kyl
Det intressantaste med den bilden är kanske att det där INTE ser ut som TT utan snarare som en version av förlaga till fantombilderna...

Jag tänkte faktiskt på det också...
Citera
2021-04-01, 17:36
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palmemordsarkivet
"Christoffer Almsäter" heter Krzysztof Dylewski, född 68-10-14 i Polen.
Hans mamma hette Renata Wladyslawa, flyttade från Polen och gifte sig med Nils Börje Almsätter, och tar hans efternamn.

Det var alltså fullständigt logiskt för "Krzystof" att förenkla och försvenska sitt namn till Christoffer Almsät(t)er, som hela övriga familjen heter. Inget mystiskt alls.

Vet du vad Anders Ekman heter?
Citera
2021-04-01, 17:43
Medlem
OPK123s avatar
Skulle vara intressant att veta vem Krzysztof Dylewski ringde den där kvällen?
Citera
2021-04-01, 19:02
Medlem
Citat:
Jag får snarare intryck av att hon är 100 procent övertygad om att LZ är mördaren och att det är i ett ärligt försök att klara upp mordet som hon träder fram.

Däremot finns inte något konkret som hon kan peka på som stöder tesen. Vad som tycks ha påverkat henne mest är att han sa ”Jag vet vem som sköt Palme”. Att utifrån det dra slutsatsen att han syftade på sig själv är rätt så extremt.

Tycker också det verkar ologiskt att gömma mordvapnet i ett hus som man inte själv bor i och som man så att säga inte har under ständig bevakning. Det skulle göra mig väldigt nervös, och jag skulle hela tiden gå och vänta på att några poliser skulle dyka upp och fråga om jag är ägare av ett vapen som dom har hittat.

Jag kan knappt tänka mig något annat än att mördaren har slängt vapnet i en sjö eller från en Finlandsbåt. Varför behålla det om man inte själv VILL bli dömd för mordet.
Citera
2021-04-01, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag får snarare intryck av att hon är 100 procent övertygad om att LZ är mördaren och att det är i ett ärligt försök att klara upp mordet som hon träder fram.

Däremot finns inte något konkret som hon kan peka på som stöder tesen. Vad som tycks ha påverkat henne mest är att han sa ”Jag vet vem som sköt Palme”. Att utifrån det dra slutsatsen att han syftade på sig själv är rätt så extremt.

Tycker också det verkar ologiskt att gömma mordvapnet i ett hus som man inte själv bor i och som man så att säga inte har under ständig bevakning. Det skulle göra mig väldigt nervös, och jag skulle hela tiden gå och vänta på att några poliser skulle dyka upp och fråga om jag är ägare av ett vapen som dom har hittat.

Jag kan knappt tänka mig något annat än att mördaren har slängt vapnet i en sjö eller från en Finlandsbåt. Varför behålla det om man inte själv VILL bli dömd för mordet.
Han nämnde också bara att nu har han gömt den, underförstått enligt henne att det var mordvapnet. Hon ville ju inte veta nånting. Han kanske pratade om nåt helt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in