Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Det var dessutom Länninge som förhörde BD:s kollega den 11/3-86, och där står tydligt att han var ute och satte de sista lapparna mellan 23.25-23.30.
De hade inte ens behövt att ta Geddas tidsuppskattning till hjälp för att få veta detta.
Det dröjde ända fram till den 19/9-88 innan man fattade att tiden 23.16 som var skrivet på lapparna inte var relevant.
Dumhet eller något annat? Vet ej.
Det var mästerdetektiven och snilleblixten Hans Holmer som redan två dagar efter mordet i media deklarerade att gärningsmannen sprang till Snickarbacken. Där vi inte får glömma Ingvar Carlssons ord 2018.
https://wpu.nu/wiki/Uppslag:T8517-00-A
''Ingvar: Ja, alltså jag kan ju inte undgå att göra en kommentar med hänsyn till att Holmer var väldigt hyllad på den tiden och
ansågs vara väldigt skicklig. ''
Jag personligen är mycket måttligt imponerad av hans skicklighet. Om det inte handlar om Hans borttrollande av SAP:s affärer pre 860228. Som avlyssning av kommunister och affärerna IB och Bordellen. Med hjälpryttaren Ebbe.
Det jag finner mest uppseendeväckande är att många av Holmers slutsatser och dogmer i PU gäller än idag hos vissa. Enligt mig finns det ingen som vet var gärningsmannen tog vägen efter trappkrönet. Senast sedd av LJ enligt sitt vittnesmål.