2021-10-09, 23:58
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Engströmspåret är ganska tydligt ett försök att avleda från motsägelser kring knarkspaningen och det faktum att Donald Forsberg som drev CP spåret virrat in sig i motsägelser kring SB och Barbrogrupper på ett märkligt sätt. Det förklarar intresset kring SE och SB.

Det visade sig dock att man kammade noll på alla fronter och då återstod bara Knarspans sagor och att pressa DF. Det ville man inte göra.

Hade man gjort det man gjorde med SE kring dessa (vapeninnehav, wt och kopplingar till SB och kretsar inom underrättelsetjänsten som såg OP somm förrädare) så hade alla klockor ringt på en gång unisont.

Där finns garanterat kopplingar till allt (vapen, motiv och tillfälle) och dessutom direkt in till dem i utredningen som drivit den och vägrat utreda wt och kollegor ichvsom aktivt desinformerat. Man skulle bara behövt skrapa lite ytligt för att fernissan skulle flagna.

Därför var man tvungna att sätta punkt med de patetiska teorierna kring SE hur ihåliga de än var.

Varför valde man att blunda för det trots att man hade tillgång till Näss anteckningar?

Varför vågar man ej utreda detta,och vad är man rädd för vilka slags konsekvenser det kan ge? Har du nån idé om nån annan slags "nyckel" för att låsa upp dödläget?
Citera
2021-10-10, 13:09
Medlem
Lennart Remstam

"I denna del av mitt samtal med Lennart Remstam berör vi själva mordförloppet, när Olof Palme sköts. För att få ut så mycket som möjligt av konversationen rekommenderar jag att man lyssnar på de två första delarna först samt läser in sig på Lennart Remstams redogörelse för mordförloppet på: www.itdemokrati.nu. "

https://www.youtube.com/watch?v=yV7Jj_TXO1I
Citera
2021-10-10, 19:24
585 Hela uppslaget HA-9803 om CIA och Ivan von Birchan del 1 2020-10-20 2021-10-08 HA-9803, se 99, 273, 321 https://drive.google.com/file/d/15fa...ew?usp=sharing
585.1 Hela uppslaget HA-9803 om CIA och Ivan von Birchan del 2 2020-10-20 2021-10-08 HA-9803, se 99, 273, 321 https://drive.google.com/file/d/1klI...ew?usp=sharing
585.2 Hela uppslaget HA-9803 om CIA och Ivan von Birchan del 3 2020-10-20 2021-10-08 HA-9803, se 99, 273, 321 https://drive.google.com/file/d/1384...ew?usp=sharing
Citera
2021-10-10, 22:52
Medlem
Ett stort dokument som handlar om Palmemordet.

https://drive.google.com/file/d/1j5T...1-tc74_LqO4Xyo

En revisionell bedömning 19961211.pdf.
Citera
2021-10-11, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Varför vågar man ej utreda detta,och vad är man rädd för vilka slags konsekvenser det kan ge? Har du nån idé om nån annan slags "nyckel" för att låsa upp dödläget?

Man var ju agerande på samma sätt när det gäller uniformerade dvs att man inte på allvar ville ta i det när det begav sig.

Vi kan ha klart för oss att det är de civila spanarna som gett upphov till minst några av iakttagelser a VT samt att man valt att påstå att de brutit spaningar a trots att det mesta tyder på motsatsen. Deras påståenden är fulla av hål som en tonårig förortsganster som svarar no comments.

Att man efter så lång tid vägrar att undersöka eller lämna ut uppgifter kring deras vapentillgång där jag har uppgift från trovärdig källa att de hade just sådana vapen som de dessutom hade lov att använda i tjänsten kan inte förklaras på något vettigt sätt.

Är det oskyldigt så hade det varit väldigt enkelt att redovisa. Sannolikheten att det var ett av de vapnen som dödade OP är högst sannolikt. De var där. De ljuger om sina förehavanden och hade medel, tillfällighet och högst troligen motiv samt inte att förglömma full insyn och medverkan i utredningen i olika grad ändå fram tillnedläggningen.

Ta CP där de verkligen hade personkännedom att leda det dit.

Uppenbarligen är det så att locket ligger hårt på på just detta enda kvarvarande spår.

Förr eller senare kommer vapnen fram i ljuset och det är väl det enda som kan lossa upp det frånsett att någon överlevande pratar eller efterlämnar något.

Orsaken att locket ligger på än idag är nog att det är så att allt detta har med efterföljaren till IB att göra där det rekryterades folk via militär elitutbildning som vpl och reservare till både polis och militärens hemligare verksamheter. Tyvärrmed en viss politisk slagsida.

Vi ser hur samma mönster upprepas med Estonia där man bara vägrat att erkänna de militära transporterna ombord och begravt fartyget med hål och allt i Lögnerna nät.
Citera
2021-10-11, 20:14
Medlem
Took me a while to dig up the record.
Wanted to make sure I answered this part of your comment with exact information:"Dessutom tror jag de flesta förstår att du inte haft någon som helst kontakt med Melander eller någon annan"

October 19, 2016 at approx. 15:30 in the afternoon.
Hans Melander has a very easy voice to recognize - his dialect is easily matched on his many interviews.
I can transcribe what he said.
There is no surprise from my side if he wants to deny the conversation - I have already said he is lazy!
Obviously, he receives information and doesn't follow up on it.

Citat:
Nej du är sedan länge totalt avklädd. Jag kan lite om vapen och du gjorde misstaget att påstå att dennes vapen var ett vapen som inte existerade 1986.

Dessutom tror jag de flesta förstår att du inte haft någon som helst kontakt med Melander eller någon annan. Det är inte första gången vi ser anonyma lögnare som dig. Vi får väl delvis skriva det på den nedmonterade psykvården konto.
Citera
2021-10-11, 21:43
Citat:
Man var ju agerande på samma sätt när det gäller uniformerade dvs att man inte på allvar ville ta i det när det begav sig.

Vi kan ha klart för oss att det är de civila spanarna som gett upphov till minst några av iakttagelser a VT samt att man valt att påstå att de brutit spaningar a trots att det mesta tyder på motsatsen. Deras påståenden är fulla av hål som en tonårig förortsganster som svarar no comments.

Att man efter så lång tid vägrar att undersöka eller lämna ut uppgifter kring deras vapentillgång där jag har uppgift från trovärdig källa att de hade just sådana vapen som de dessutom hade lov att använda i tjänsten kan inte förklaras på något vettigt sätt.

Är det oskyldigt så hade det varit väldigt enkelt att redovisa. Sannolikheten att det var ett av de vapnen som dödade OP är högst sannolikt. De var där. De ljuger om sina förehavanden och hade medel, tillfällighet och högst troligen motiv samt inte att förglömma full insyn och medverkan i utredningen i olika grad ändå fram tillnedläggningen.

Ta CP där de verkligen hade personkännedom att leda det dit.

Uppenbarligen är det så att locket ligger hårt på på just detta enda kvarvarande spår.

Förr eller senare kommer vapnen fram i ljuset och det är väl det enda som kan lossa upp det frånsett att någon överlevande pratar eller efterlämnar något.

Orsaken att locket ligger på än idag är nog att det är så att allt detta har med efterföljaren till IB att göra där det rekryterades folk via militär elitutbildning som vpl och reservare till både polis och militärens hemligare verksamheter. Tyvärrmed en viss politisk slagsida.

Vi ser hur samma mönster upprepas med Estonia där man bara vägrat att erkänna de militära transporterna ombord och begravt fartyget med hål och allt i Lögnerna nät.
Tack för ett bra och uttömmande svar!

Vad tror du?:
Skulle mördaren kunna vara vid liv ännu,och vapnet finnas kvar? eller om denne är död, finns det nån kollega som lever och var där i omgivningarna som skulle kunna berätta? Fast isåfall måste ju den personen(erna) ha väldigt bra på fötterna gällande bevis och fakta.
Vad är oddsen för det gällande repressalier och den storm det skulle uppbringa?
Det vore så otroligt spännande och intressant om ett rejält genombrott kunde ske inom en nära framtid!

Om nu någon av dessa personer som ännu är livet och händelsevis läser denna tråd uppmanar jag er: Gör det rätta och berätta sanningen för det svenska folket. Det förtjänar vi alla!

En vis man sade en gång: Det finns tre saker som aldrig går att dölja över tid: Solen,månen och sanningen.
Citera
2021-10-12, 15:30
Medlem
Någon som vet mer om händelsen vid Grand gällande mannen med beige rock som enligt Katrin verkade ha en dispyt med OP?

Sidan 4
https://drive.google.com/file/d/1QhX...L7BN1u5xP/view

Katrin Ekström
Citera
2021-10-12, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Någon som vet mer om händelsen vid Grand gällande mannen med beige rock som enligt Katrin verkade ha en dispyt med OP?

Sidan 4
https://drive.google.com/file/d/1QhX...L7BN1u5xP/view

Katrin Ekström

Om jag inte har rört ihop det alldeles, finns de väl ytterligare ett kvinnligt vittne som beskriver detta. Hon ska (om jag minns rätt) ha stått närmre, varit på väg att ingripa, men LP hindrar henne (lägger typ en hand på hennes arm), och ger henne en blick om att hon inte ska lägga sig i (eller att det inte är någon fara). Men det var länge sedan jag läste om detta, kan vara så att det nämns i något gammalt program av och med Borgnäs/Bresky också.
Citera
2021-10-12, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Om jag inte har rört ihop det alldeles, finns de väl ytterligare ett kvinnligt vittne som beskriver detta. Hon ska (om jag minns rätt) ha stått närmre, varit på väg att ingripa, men LP hindrar henne (lägger typ en hand på hennes arm), och ger henne en blick om att hon inte ska lägga sig i (eller att det inte är någon fara). Men det var länge sedan jag läste om detta, kan vara så att det nämns i något gammalt program av och med Borgnäs/Bresky också.

Jag tror det är Gun Tredite du tänker på?

https://drive.google.com/file/d/1ZTT...lP3Bn3RmG/view
Gun Tredite.
Citera
2021-10-12, 17:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag tror det är Gun Tredite du tänker på?

https://drive.google.com/file/d/1ZTT...lP3Bn3RmG/view
Gun Tredite.

Bra fråga, Tredite känns dock som ett annat vittne (ytterligare ett som sett OP och en man i ljus rock gruffa). Men jag vill minnas att vittnet fick en blick av LP, att hon inte skulle lägga sig i, även att LP la handen på hennes arm, eller signalerade med armen att hon inte skulle ingripa. Frågan är om jag läst personens vittnesmål, eller om någon journalist återberättat och tolkat, överdrivit. Men jag vill reservera mig, det kan vara något jag snappat upp för längesedan via någon SVT eller TV3-dokumentär. Vill inte att detta ska bli någon sanning.
Citera
2021-10-12, 18:38
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geparden
Tack för ett bra och uttömmande svar!

Vad tror du?:
Skulle mördaren kunna vara vid liv ännu,och vapnet finnas kvar? eller om denne är död, finns det nån kollega som lever och var där i omgivningarna som skulle kunna berätta? Fast isåfall måste ju den personen(erna) ha väldigt bra på fötterna gällande bevis och fakta.
Vad är oddsen för det gällande repressalier och den storm det skulle uppbringa?
Det vore så otroligt spännande och intressant om ett rejält genombrott kunde ske inom en nära framtid!

Om nu någon av dessa personer som ännu är livet och händelsevis läser denna tråd uppmanar jag er: Gör det rätta och berätta sanningen för det svenska folket. Det förtjänar vi alla!

En vis man sade en gång: Det finns tre saker som aldrig går att dölja över tid: Solen,månen och sanningen.

Jag hade börjat med att kontakta Robert Andersson och Maj-Lis Larsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in