Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Fast vi vet ju att Irvell fann PH betrodd nog att undersöka SE på Skandia.
Vi vet att det är Irvells tankebanor som går igen i PH:s PM.
Så det är ingen revansch, utan snarare som så att PH hjälper till när polisen kallar.
Det handlar om att se huruvida SE tog uppgifter från media.
Missförståndet att AH såg ut som KJ och att polisen var där inom 15 sekunder ...
Det skulle kunna visa att han inte var på Sveavägen efter skotten, i alla fall.
Vad vet vi...?
Var det inte Skoglund som PH främst hade kontakt med...
Irvells tidiga intresse för SE verkar tas som ett starkt indicium. Det används rätt ofta som argument.
Jag kanske har missat något, men ser inte att Irvells misstankar är speciellt stora.
PH hjälper när polisen kallar? PH tog fullt av egna initiativ att "polisutreda".
Det var PH's initiativ att söka igenom SE's rum i hopp om att finna vapenfett etc.
Vapenfett var heller ingen idé från polisen utan något PH hoppades på då SE för honom blivit mer och mer misstänkt. Hade PH redan placerat ett vapen i handen på SE? Redan placerat SE som statsministermördare?
Stor risk för confirmation bias....
Uppgiften om att SE skulle ha varit ute kl.21? m.m.
Mycket blev misstänkt både väktare och SE....
Vet inte riktigt vart vi kommer med denna diskussion.
Jag har i vilket fall inte speciellt stort förtroende för PH, men därmed inte sagt att det klart fanns omständigheter att utreda.
Ja, både som GM eller vittne läste SE förmodligen tidningarna..
Här tycker jag du försöker göra en höna av en fjäder, genom att påstå att SE sagt att polisen kom efter 15 sekunder.
Det är din egna tolkning av meningarna i första spaningsuppslaget... som om sekunder fanns att utläsa där.
Nej, jag ser inte att något av detta kan bevisa att han INTE var på mordplatsen efter skotten.